$
פרסום ושיווק

בעקבות הסכם הפשרה: תביעה ייצוגית ראשונה נגד תנובה

צרכנים של מוצרי תנובה, שטראוס וטרה הגישו תביעה על סך 300 מיליון שקל, בטענה שההסדרים הכובלים שיצרה תנובה עם הרשתות גרמו לצרכנים לשלם יותר. התובעים מבקשים להכיר בתביעה כייצוגית, כך שתכלול את כל מי שרכשו מוצרי חלב בשופרסל ובמגה בשנים 2010-2008

נורית קדוש וזוהר שחר לוי 11:3223.10.17

הצו המוסכם אליו הגיעה רשות ההגבלים עם תנובה, בעקבות ההסדרים הכובלים שיצרה עם רשתות השיווק, הוביל להגשת תביעה ייצוגית.

הבוקר (ב') הוגשה לבית המשפט המחוזי תביעה ייצוגית על סך 300 מיליון שקל נגד תנובה. התובעים הם תומר כהן ולירון גזית, צרכן מוצרי תנובה וצרכן מוצרי שטראוס וטרה בהתאמה. הם מבקשים להכיר בתביעתם נגד תנובה כייצוגית, כך שתכלול כל אדם שרכש ברשתות שופרסל או מגה מוצרי חלב בכלל וגבינה לבנה 250 גרם בפרט, של החברות תנובה, שטראוס וטרה, בין השנים 2010-2008.

 

  צילום: צביקה טישלר

 

התובעים טוענים שההסדרים הכובלים שיצרה תנובה עם הרשתות גרמו לכך שכל צרכן שילם על מוצרי החלב שרכש ברשתות סכום גבוה משהיה משלם ללא התערבות תנובה. התובעים מבקשים להשיב לצרכנים את הכסף ששילמו, ולפצות אותם על הפגיעה המהותית בהם על ידי תנובה.

 

כפי שנחשף בכלכליסט השבוע, רשות הגבלים עסקיים ותנובה הגיעו להבנות על חתימה על צו מוסכם (הסדר פשרה) לסגירת תיק החקירה נגד חברת המזון, שבמסגרתו יודה מונופול החלב בהתערבות אסורה במחיר הסופי לצרכן ברשתות השיווק שופרסל ומגה.

 

במסגרת ההסדר נקבע שתנובה תשלם קנס של 25 מיליון שקל, שיוחזרו ישירות לצרכנים באמצעות זיכוי בכרטיס אשראי של לקוחות הרשתות.

 

 

על פי ההסדר, תנובה תודה בכך שהייתה צד להסדר כובל אנכי (ספק מול לקוח) עם רשתות השיווק בשלושה מקרים שונים. במקרים אלה היא פעלה להתערב במחיר הסופי של מוצרים לצרכן ברשתות, ובכך הפרה הוראה מפורשת בצו הספקים שנחתם מולה.

 

באחד המקרים שבהם תודה תנובה, לקראת חג השבועות 2011 היא פנתה לרשתות וביקשה לערוך מבצע זהה לכל ספקיות החלב - תנובה, שטראוס וטרה - בנוגע לגבינה לבנה 250 גרם. שופרסל ומגה נענו לבקשה, וערכו שתיהן מבצע אחיד לכל הספקיות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x