$
פרסום ושיווק

ביג תציג מסלול ללא מע"מ ומכס בקניון הוירטואלי

צרכנים שירצו להזמין פריט ישראלי מהאתר של ביג פלוס, במקום מהחנות בקניון, ולהמתין שיגיע מחו"ל ולא מישראל, יוכלו ליהנות מפטור ממע"מ ומכס

אורנה יפת 13:1725.09.17

התחרות על ליבו של הצרכן ועל שוכרי האופנה משתכללת ככל שמתקרב מועד ההשקה של הקניונים הווירטואלים. לקראת העלייה לאוויר, בסוף 2017, פועלת קבוצת ביג לגייס לפלטפורמת הקניון הוירטואלי, ביג פלוס, כמה שיותר שוכרים, בעיקר מתחום האופנה, וכמה יותר צרכנים. הקבוצה מצאה פתרון יצירתי שיתחרה ביתרון היחסי של הזמנת מוצרים ביבוא אישי ללא מע"מ ומכס ומציעה הצעת רכישה עוקפת מסים.

 

קבוצת הנדל"ן שכרה את שירותיהם של שני מרכזים לוגיסטים בטורקיה וקפריסין שייתנו מענה לוגיסטי, וירכזו את כל מערך ההפצה והשינוע הבינלאומי עבור פלטפורמת ביג פלוס. צרכנים אשר ירצו להזמין פריט ישראלי מהאתר של ביג פלוס, במקום מהחנות בקניון, ולהמתין שיגיע מחו"ל ולא מישראל, יוכלו ליהנות מפטור ממע"מ ומכס.

 

הצרכן יוכל לקבל את המוצר אליו הביתה בתוספת תשלום של דמי משלוח או לאסוף את המוצר במתחמי האיסוף, קליק אנד קולקט, שתקים הקבוצה. בכך עוקפת ביג מרכזי קניות את חובת התשלום של מכס ומע"מ בקניות מישראל. השירות יאפשר לפני תשלום בקופת החנות, לנתב את רכישת המוצרים לפלטפורמה המקוונת, ולזכות מהפטורים, כמו צרכנים שרוכשים באינטרנט. עם זאת, הפטור ממסים יקוזז עם עלות השילוח במידה והלקוח יבקש שליחות עד הבית.

 

מרכז האיסוף של ביג מרכז האיסוף של ביג

 

"יש לנו קשרים בטורקיה כיוון שאנחנו עובדים בסרביה עם רשתות טורקיות", אמר ל"כלכליסט" איתן בר זאב, מנכ"ל ביג מרכזי קניות. "יש בישראל משרדי אוצר וכלכלה שמנסים להיטיב עם הצרכנים. אבל כשעושים את זה באופן לא שוויוני ולא נותנים שוויון הזדמנויות במשחק השיווק, אז נוצרת אפליה. המדינה נתנה הטבה לייבוא אישי

למי שקונה באינטרנט בחו"ל, ולרשתות בארץ קשה יותר להתמודד ויש להם חסרון של 23% ביחס למחירים שניתנים ביבוא האישי (17% מע"מ+ 6% מכס על טקסטיל – א"י). המותגים הישראלים עומדים מול מתחרה מחו"ל שנותן את אותה חולצה במחיר זול יותר. לי בביג יש כבר אתר סחר, קשרים ויכולת לוגיסטית בחו"ל, אז אני אתן לכל חנות שרוצה באמת להתמודד עם התחרות, אפשרות להתמודד מול היבוא האישי באותם כלים ואותן הנחות".

 

לשם כך, תידרש קבוצת ביג קודם כל לשדל את שוכרי האופנה, ובעיקר את מותגי האופנה המובילים בישראל, להצטרף לאתר המקוון שלה. לדברי בר זאב, הקבוצה כבר חתמה עם מעל 40 שוכרי אופנה שיעבדו עם האתר החדש. בנוסף, תידרש הסכמת השוכרים הישראלים לנתב את הסחורה שלהם דרך מרלו"ג מחוץ לישראל, מה שצפוי לגרור עלות נוספת לחברת האופנה. במידה וביג פלוס יצליח למשוך קונים רבים, המסלול שמציעה ביג ישתלם לשוכרים שכן הוא יעלה את היקף המכירות של המותגים.

 

ההודעה של ביג מגיעה יממה לאחר שהראל ויזל, בעלי קבוצת פוקס, הודיע כי חתם עם זכיינית הערוץ שני, רשת, על הסכם שותפות במסגרתו תקבל רשת 25% מהבעלות על אתר הסחר החדש שמקימה פוקס, טרמינל X, תמורת זכאות לפרסום בהיקף 50 מיליון שקל. לא רק זאת, ויזל התחייב כי המשלוחים מהאתר של הקבוצה יגיעו לבית הלקוח בתוך 24 שעות וללא תשלום. על כך הגיב בר זאב ל"כלכליסט": "אני לא אתחייב לדברים שאני לא יכול לעמוד בהם ושיסבו לי הפסדים".

 

גם בקבוצת פוקס הצהירו כבר כי ישיקו מרלו"ג בקפריסין או ירדן באמצעותו יציעו לצרכנים מסלול עוקף מסים. הקבוצה צפויה להעלות לאוויר את אתר הסחר שלה בנובמבר הקרוב אך בשלב זה היא שכרה מרלו"ג באשדוד, ועדיין נמצאת בשלב בדיקת האפשרויות להקמת מרלו"ג מחוץ לישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x