• תפריט
פרסום ושיווק

אובלה של שטראוס תחל למכור מוצרי חומוס בגרמניה

מכירת המוצרים מתאפשרת לאחר שאובלה רכשה את חברת פלורנטין העוסקת בייצור מוצרי חומוס, פלאפל, ממרחים ופיתות מחומרי גלם אורגניים ומשווקת את מוצריה במערב אירופה

נורית קדוש 13:1513.09.17

חברת אובלה, השייכת לזרוע המטבלים והממרחים הבינ"ל של קבוצת שטראוס ותאגיד פפסיקו, תחל למכור את מוצרי החומוס שלה במערב אירופה. החברה תמכור בגרמניה חמישה מוצרי חומוס ובהם חומוס קלאסי, חומוס עם עגבניות מיובשות, עם צנוברים קלויים, עם שום וחומוס ים תיכוני, כולם באריזות של 175 גרם חומוס. מכירת המוצרים בגרמניה מתאפשרת לאחר רכישת חברת פלורנטין ע"י אובלה ביוני אשתקד בתמורה – 9 מיליון ועוד כ-1.75 מיליון יורו בפריסה ל- 3 שנים, תלוי ביצועי החברה. פלורנטין הינה חברה הולנדית העוסקת בפיתוח וייצור של מוצרי חומוס, פלאפל, ממרחים ופיתות העשויים מחומרי גלם אורגנים, המשווקת את מוצריה במערב אירופה בעיקר בהולנד, גרמניה וצרפת.

 

שלי שליט, מנכ"לית חברת סברה, אחראית על פעילות אובלה הבינ"ל מסרה: "אנו ממשיכים במסע הגלובלי ובתרגום החומוס, כמוצר טעים ובריא למדינות נוספות. הניסיון המצטבר שלנו, לצד האיכות הבלתי מתפשרת על חומרי הגלם ותהליכי הייצור, הפכו את מוצרי החומוס של סברה ואובלה לנמכרים ביותר ברחבי העולם, ואת זרוע המטבלים והממרחים של שטראוס ופפסיקו לשחקנית הגלובלית המשמעותית ביותר". גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס הוסיף כי: "הכניסה למערב אירופה היא עבורנו ציון דרך משמעותי, כחלק מהמסע הגלובלי של הקבוצה בכלל ושל זרוע המטבלים והממרחים בפרט. במהלך השנים, סברה הפכה ליצרנית החומוס הגדולה בעולם והשותפות הייחודית בין פפסיקו ושטראוס מצליחה לייצר ערך של ממש לעשרות מיליוני צרכנים ברחבי העולם".

 

 

חומוס אובלה חומוס אובלה

 

פעילות הממרחים והמטבלים הבינלאומית של קבוצת שטראוס וחברת פפסיקו מבוססת על פיתוח, ייצור, שיווק והפצת מטבלים וממרחים באמצעות "סברה" בארה"ב וקנדה, ובאמצעות חברת אובלה" במקסיקו ובאוסטרליה . פעילות סברה ופעילות אובלה מתבצעות, כל אחת, באמצעות מיזם בשליטה משותפת של הקבוצה ושל חברת פפסיקו.

 

סברה היא מובילת קטגוריית הממרחים והמטבלים המקוררים בארה"ב. על פי נתוני החברה, נתח השוק הכספי של של סברה בכלל קטגוריית המצוננים בארה"ב בתום הרבעון ה-2 של שנת 2017 בכלל קטגוריית המצוננים בארה"ב עמד על 23.8% (מספר 1 בשוק). נתח השוק הכספי של סברה בתחום החומוס בארה"ב עמד על 57.4%. מכירות החברה הסתכמו בשנת 2016 ב-1.328 מיליארד שקל.בשנתיים האחרונות התמודדה סברה עם שני אירועי ריקול בארה"ב מחשש לליסטריה, אשר הובילו בטווח הקצר לפגיעה במכירות ולעלייה בהוצאות, אולם החברה התגברה על המשבר וחזרה להיקפי הפעילות הקודמים שלה. אובלה שנוסדה בשנת 2011 במטרה להרחיב את פעילות סברה במקומות נוספים בעולם. אובלה פועלת באוסטרליה ובמקסיקו ובשתי המדינות הללו היא מובילה את קטגוריית החומוס. על פי נתוני החברה, נתח שוק של מוצרי אובלה באוסטרליה הוא 38% ונתח השוק של מוצרי אובלה במקסיקו הינו 70%. ברבעון השני של 2017 נרשמה עלייה של 58.3% במכירות אובלה שהסתכמו ב- 31 מיליון שקל ובמחצית הסתכמו המכירות ב-63 מיליון שקל , עלייה של 56.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מכירות החברה בשנת 2016 הסתכמו ב-106 מיליון שקל, עלייה של 29% ביחס לשנה קודמת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות