$
פרסום ושיווק

אמזון תשמר מזון כדי לשלוט בשוק המשלוחים האמריקאי

ענקית המסחר בוחנת אימוץ טכנולוגיה לשימור מזון שבה משתמש הצבא האמריקאי. במקביל הודיעה כי תנפיק אג”ח למימון רכישת הול פודס

שירות כלכליסט 08:1316.08.17

אמזון שוקלת לאמץ טכנולוגיה חדשנית לשימור מזון שתשמש אותה למשלוחי ארוחות מוכנות לבתי הלקוחות. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, אמזון מתכוננת להתחיל להציע משלוחי ארוחות מוכנות כבר בשנה הבאה.

 

שיטת השימור תפטור את אמזון ואת הלקוחות מהצורך לאחסן את הארוחות בקירור, והן צפויות להיות זולות יותר מהזמנת אוכל מוכן ממסעדה. המהלך של אמזון נועד להעמיק את דריסת הרגל שלה בשוק קמעונאות המזון האמריקאי, שמגלגל כ־700 מיליארד דולר בשנה.

 

 

 

הטכנולוגיה, ששמה MATS, פותחה במקור עבור הצבא האמריקאי. שימור המזון נעשה באמצעות הנחתו בתא לחץ וחימומו באמצעות גלי מיקרוגל בתדר של 915 מגה־הרץ לזמן קצר.

 

המנות שומרות על טעמן ומרקמן המקוריים, והן טובות לאכילה עד שנה מהיום שבו נעשה התהליך. החברה שפיתחה את השיטה נקראת 915 לאבס, והיא פועלת מדנבר, קולורדו. “אמזון מעריכה שהשיטה החדשה עשויה להעניק לה מותג ייחודי - שזה בהחלט דבר שהיא מחפשת”, אמר גרג ספראג, לשעבר בכיר בוולמארט שמנהל חברת סטארט־אפ שעובדת עם 915 לאבס.

 

משלוח ארוחות מוכנות עשוי להזניק את הכנסות שירות אמזון־פרש למשלוחי מזון שאותו השיקה לפני עשור. בנוסף, משלוחי הארוחות המוכנות עשויים להתאים לאסטרטגיה שאמזון מתכוונת להטמיע ברשת הסופרמרקטים הול פודס, שאותה רכשה ביוני ב־13.7 מיליארד דולר. אמזון הודיעה אתמול כי היא מתכוונת להנפיק אג”ח כדי לממן את הרכישה. החברה תנפיק את האג”ח בשבע סדרות, כשזמן הפקיעה הארוך צפוי להיות 40 שנה.

 

במקביל, לאמזון צפויה בקרוב לקום מתחרה חזקה בשוק המזון האמריקאי. רשת המרכולים הגרמנית אלדי תשיק בארה"ב פיילוט למשלוחי מוצרי מזון, יחד עם חברת אינסטקארט שמפעילה אפליקציה פופולרית בתחום.

 

המהלך של אלדי מגיע בעיצומה של תחרות גוברת בקמעונאות המזון האמריקאית — ביוני, בו בזמן כשאמזון הודיעה על רכישת רשת הול פודס, אלדי הודיעה על כוונתה להשקיע 3.4 מיליארד דולר בהרחבת פעילותה בארה"ב והגדלת מספר הסניפים בה מ־1,600 כיום ל־2,500 עד 2022. מנכ"ל אלדי ג'ייסון הארט הודיע אז כי הרשת מתכוונת להציע את המחירים הנמוכים ביותר בשוק, והיא תתמקד בטיפוח שורה של מותגים פרטיים כדי להשיג יתרון בתחרות על כיסו של הצרכן האמריקאי.

 

אלדי לא מאפשרת ללקוחותיה להזמין מוצרים דרך אתר החברה, והשותפות עם אינסטקארט תשמש אותה כדי לבדוק את הביקוש לשירות. לאינסטקארט כבר יש שיתוף פעולה עם רשתות הסופרמרקטים קוסטקו, טרגט והול פודס.

 

דו"ח של חברת המחקר נילסן והמכון האמריקאי לשיווק מזון מעריך כי ההוצאות של משקי הבית בארה"ב על הזמנת משלוחי מזון באינטרנט יגדלו עד ליותר מ־100 מיליארד דולר ב־2025 לעומת 20.5 מיליארד דולר ב־2016. הנתח של רכישת מוצרי מזון באינטרנט כחלק מכלל רכישות המזון צפוי לגדול מ־4.3% ב־2016 לכ־20% ב־2025.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x