$
פרסום ושיווק

ראיון כלכליסט

האנליסטית הצרפתיה שהתאהבה בישראל ויוצאת להתחרות בקרולינה למקה

אליז ג'וליארד, אנליסטית לשעבר שפתחה שלוש חנויות של מותגים אירופיים נחשבים בנווה צדק בתל אביב, נכנסת לקניונים עם רשת אופנה חדשה ודוכני משקפיים. "אנשים רוצים להיות מיוחדים אבל נאלצים לקנות בזארה"

אורנה יפת ומורן לונדון 07:0516.07.17

"בקניונים יש הרבה מותגים באיכות גרועה ועיצוב מיושן, ואם את מחפשת משהו עדכני מבחינת עיצוב ושלא יתפרק לך בתוך שנייה, אין מספיק היצע. את יכולה ללכת עם קסטרו ב־55 שקל או קרולינה ב־200 שקל, וכולם יזהו מאיפה הבגד או המשקפייים כי ראו את זה ברחוב כבר 80 פעם. אנשים רוצים להיות מיוחדים ולשדר סטייל, אבל לא ב־2,000 שקל לשמלה. בכל הקניונים בארץ יש אותן חנויות".

 

על האמירות היומרניות האלה חתומה אליז ג'וליארד (שניידרמן), בוטיקאית פריזאית בעלת שלוש חנויות אופנה בנווה צדק, שבוחרת עכשיו להמר על כספה במה שהיא מאמינה בו — להקים רשת חנויות קצת שונות בקניונים. ג'וליארד מתכננת לפתוח חנויות אופנה שבהן יימכרו מותגים אירופיים מיובאים, כפי שהיא מוכרת בחנויות שלה כיום, לצד רשת של דוכני משקפיים, שיתחרו ישירות בדוכנים המצליחים של קרולינה למקה. "אני מציעה מוצר שלא דומה לקרולינה למקה בעיצוב", היא אומרת. "לא חשבתי על קרולינה כשהחלטתי לפתוח דוכני משקפיים. העיצובים שלי יותר ייחודיים. קרולינה מחקה דגמים של מותגים אחרים והם מייצרים בסין ובמזרח".

 

"אונליין זו נישה, נטו בשביל להביא טראפיק"

 

ג'וליארד נכנסת לקניונים דווקא בעת שבה קמעונאות האופנה נאבקת כדי לשרוד. אבל אותה זה לא מטריד. "הבעיה היא אצל הרשתות עם הסחורה הלא טובה ובמחיר הלא טוב. אלה נסגרות כי זארה הרגה אותן. לא המסחר האלקטרוני הרג אותן, אלא זארה. ובגלל שהקניונים מחפשים למלא את החלל, מחירי השכירויות ירדו. אם היית אומרת לי לפני ארבע שנים להיכנס לקניונים, זה לא היה קורה. יש לי הרגשה שאנשים מחפשים פריטי ביגוד מיוחדים אבל לא מוצאים מענה בקניונים ונאלצים לקנות בזארה. זו תופעת העדר.

 

"מי שרוצה שמלה יכולה לקנות רק ברשתות הגדולות שעוקבות אחרי אותם טרנדים ונראות אותו דבר. יש מה להציע לקהל במחיר דומה לרשתות האלה".

 

ג'וליארד היא אולי שם לא מוכר מול רשתות האופנה הגדולות, אבל בעולם אופנת העלית מוגדרת כמי שהביאה לתל אביב את השיק הצרפתי הנשגב בעשור האחרון. ג'וליארד (38) עלתה לישראל מפריז ב־2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה. "באתי לחופשת קיץ והחלטתי להישאר", היא מחייכת. בחו"ל היא בכלל עשתה שני תארים בכלכלה ועסקה בשוק ההון. "עבדתי בבנקים בפריז ובלונדון, ובמקביל התלוויתי לחברים ולקרובי משפחה שהיו להם עסקי אופנה בחו"ל ולמדתי את התחום. כשעליתי לארץ, לא רציתי לשבת במשרד ולראות את הים מרחוק. זה תסכל אותי והחלטתי לפתוח חנות".

 

אליז ג'וליארד בחנות שלה נומרו 13. חושבת ששכירות של 20 אלף לחודש בקניון היא מוצדקת אליז ג'וליארד בחנות שלה נומרו 13. חושבת ששכירות של 20 אלף לחודש בקניון היא מוצדקת צילום: עמית שעל

 

כעבור שנה וחצי הכירה את מי שהפך לבעלה והשניים התמקמו בנווה צדק בתל אביב. ב־2008 הקימה ג'וליארד את החנות הראשונה שלה בשינקין, ומיד אחריה נולדו שלוש חנויות נוספות, כולן בנווה צדק (זו שבשינקין בינתיים נסגרה). שלוש החנויות שונות באוצרות שלהן אך דומות בהיצע הייחודי, שג'וליארד בוחרת בעצמה בקפידה כשהיא נוסעת למסעות קניינות ארבע פעמים בשנה באירופה. החנות הראשונה, אליז, מציעה מותגים אירופיים כמו גת רימון וליאון אנד הרפר באופי צעיר. החנות השנייה היא חנות נעליים העונה לאותו שם ומציעה מותגים כמוSessun ו־Tatoosh. החנות השלישית היא נומרו 13, שנפתחה לפני שלוש שנים ומציעה בגדים יקרים יותר של מותגים כמו קרבן ואנטיק באטיק, לצד פרטי לייפסטייל, אמנות, נרות וספרים. בשלוש החנויות היא עובדת עם כ־150 מותגים שונים.

 

לפני שנה פתחה ג'וליארד אתר מכירות לנומרו 13, אבל היא לא מיייחסת לו חשיבות רבה. "אני רואה בו כאתר ויטרינה ולא כאתר מכירות", היא אומרת. "הוא נישה מבחינתי. אונליין זה נטו מרקטינג. זה להעמיס סחורה ולדעת להביא טראפיק כדי שיראו אותה. 

 

בר רפאלי בקמפיין לקרולינה למקה. "העיצוב שלי ייחודי. קרולינה מחקה דגמים" בר רפאלי בקמפיין לקרולינה למקה. "העיצוב שלי ייחודי. קרולינה מחקה דגמים" צילום: אייל נבו

 

"אני לא מאמינה באונליין. באינטרנט יותר קל למכור תיקים ונעליים, אבל לא בגדים. באופנה — זו בועה. קשה לקנות בגד באינטרנט. תעמדי בחנות ותראי כמה זמן לוקח לאשה להסתכל במראה מכל הזוויות עד שהיא מחליטה לקנות. את חושבת שהיא באמת יכולה לעשות את זה באונליין? קונים בגדים באונליין אבל לא בעוצמה שחושבים פה. וכשאתה לא מצליח, זה מאוד קל להאשים את האונליין לירידה במכירות החנויות, אבל זו לא הסיבה. הסיבה היא ניהול".

 

דוכן המשקפיים Eyebooth של ג'וליארד בקניון רמת אביב. 4 דוכנים נוספים עד סוף השנה דוכן המשקפיים Eyebooth של ג'וליארד בקניון רמת אביב. 4 דוכנים נוספים עד סוף השנה

 

כעת, כאמור, ג'וליארד מרחיבה את עסקי הקמעונאות ונכנסת לקניונים עם חנויות אופנה ועם דוכני המשקפיים, פעילות חדשה שאותה החלה לפני חודש. היא מנהלת מו"מ לפתוח חנות של נומרו 13 בקניון רמת אביב ועתידה להקים רשת בת חמישה סניפים של בגדים מיובאים מאירופה, במחירים נוחים ביחס למחירים שבהם נמכרים הפריטים בנומרו 13 ובאליז. החנויות ייפתחו בקניונים בתל אביב, ובעתיד גם ברעננה ובראשון לציון.

 

"כל הקניונים מדברים איתי כבר שנים"

 

לפני חודש פתחה ג'וליארד דוכן ראשון לרשת המשקפיים שנקראת Eyebooth בקניון רמת אביב, ביולי ייפתח דוכן בעזריאלי תל אביב ועד סוף השנה ייפתחו שלושה דוכנים נוספים. בתחום האופנה יש אולי עשרות שחקניות בשוק, אבל אין ספק כי הכניסה לתחום המשקפיים מסוכנת יותר לאור השחקנים החזקים ששולטים בו.

 

את לא חוששת להתחרות במותג חזק עם דוגמנית כמו בר רפאלי?

 

"לקרולינה יש את בר רפאלי ואי אפשר להתחרות בה. אבל ברמת המחיר אני יכולה להתחרות בקרולינה למקה. אני מוכרת זוג משקפי שמש ב־390 שקל, ואם קונים שני זוגות, המחיר יורד ל־235 שקל לזוג. משקפי קריאה עולים 195 שקל, ואם קונים שניים, 160 שקל לזוג".

 

עד היום התמקדת בנווה צדק. למה עכשיו להיכנס לקניונים?

 

"הצרכנים לא מעוניינים ללכת לכיכר המדינה. אנחנו במדינה עם תרבות של קניונים, ואנשים מרגישים יותר נוח להסתובב בקניון".

 

התיירים הצרפתים מכירים אותך. עכשיו את פונה גם לישראלים?

 

"הצרפתים דווקא מהווים את האחוז הכי נמוך מהמכירות. האמריקאיות והאנגליות קונות יותר. צרפתים קונים הכי פחות כי הם מכירים את המותגים שלי מצרפת.לצרפתים לא אכפת שם המותג, אכפת להם שהמוצר יהיה יפה ושלא יהיה אותו לשכנה".

 

שכירות חודשית של דוכן בקניון נעה סביב 20 אלף שקל. זה מצדיק את המחיר?

 

"כן".

 

זה לא סיכון גדול מדי עבור עסק קטן?

 

"ראשית, אני עושה את זה עשר שנים מתוך מחשבה וניסיון רב ושלוש החנויות שלי מהוות גב כלכלי חזק. שנית, עולם הקניונים מאוד השתנה. כל הקניונים מדברים איתי כבר שנים ופונים אליי שאפתח אצלם חנויות, כי הם רוצים שיהיה אצלם תמהיל יותר מגוון של חנויות".

 

אבל הרבה מעצבי אופנה ייחודיים לא שרדו בקניונים. למה?

 

"כי המוצר והמחיר לא התאימו לעולם של היום. ואולי גם כי הם לא באו עם תואר במינהל עסקים. הלימודים שלי והאופי שלי עוזרים לי. עבדתי כאנליסטית באחד הבנקים הגדולים בעולם, BNP פריבה, והייתי אחראית על תחום הנפט ועל תחום האופנה היוקרתית. יש לי חברים בכל בנק ובכל בית אופנה, אני מכירה טרנדים ומקבלת בכל שבוע נתונים על מכירות מותגי־על בעולם. אני לא סתם מישהי שקמה בבוקר ואומרת 'אני אוהבת אופנה'. אני באמת חושבת שיש מחסור בקניונים. חסרה נישה בין רשתות ענק עם מחירי דיסקאונט לבין חנויות יקרות, גם בפריטים וגם במחיר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x