$
פרסום ושיווק

המפתח להישרדות רשתות הקמעונאות בארה"ב: פריטי מעצבים בזול ובלוגריות איפור

המכירות השנתיות של רשתות מוזלות כמו טי.ג'יי מקס ומארשלס גבוהות פי שבעה משל חנויות הכלבו בזכות מלאי מוגבל שמתחלף מהר והנחות מפליגות. חברות הקוסמטיקה נהנות מעלייה במכירות הודות לטרנדים טכנולוגיים וכוכבות יוטיוב

שירות כלכליסט 09:3526.06.17

על רקע הרשימה המתארכת של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב שנקלעו לקשיים, ישנן אלה שמפתיעות דווקא בביצועים מרשימים במיוחד. הבולטות ביניהן הן רשתות טי.ג'יי מקס ומארשלס, שתיהן בבעלות TJX, המציעות פריטי מעצבים בהנחה. בניגוד למגמה במגזר הקמעונאות בארה"ב, רשתות אלה דווקא דיווחו על צמיחה במכירות בחנויות הפתוחות למעלה משנה, במשך 33 רבעונים רצופים. יתרה מכך, המכירות השנתיות שלהן גבוהות משל נורדסטרום וג'יי.סי. פני ביחד, ושווי השוק של TJX גבוה פי שבעה משל מייסי'ס.

 

החברה מצליחה גם ללא התמקדות במכירות מקוונות, ומרבית ההכנסות שלה מגיעות מ־3,800 סניפים שהיא מפעילה ברחבי העולם, ובעיקר בארה"ב ובקנדה, עם תוכנית לפתוח 250 סניפים נוספים השנה.

  

בלוגרית האיפור מישל פאן בלוגרית האיפור מישל פאן

 

 

המודל העסקי שעליו מתבססת TJX כבר עשורים הוא פשוט: הצעת כמויות מוגבלות של מוצרים הנמכרים במחירי מבצע ושיווק פריטי מעצבים בהנחות שנעות בין 20%–60% מהמחיר הרגיל. כך למשל, מעיל מלחים של קלווין קליין נמכר השנה ברשת ב־180 דולר במקום 250 דולר. על פי מחקר של UBS, האסטרטגיה הזו הובילה לכך שנדרשים לחברה 25 ימים כדי למכור את המלאי שלה, רבע מהזמן שנדרש לחנויות כלבו כמו מייסי'ס וקוהל. כל זאת, כשהמכירות המקוונות של החברה מייצגות מעט יותר מ־1% בלבד מכלל המכירות. לשם השוואה, במייסי'ס הנתון הזה עומד על 18%.

 

על פי חברת הייעוץ קסטומר גרות' פטרנס, הצרכנים מבקרים בממוצע ברשת מוזלת כשבע פעמים בשנה, ומרביתם ירכשו פריט כלשהו בכל ביקור. בחנויות כלבו, לעומת זאת, הלקוחות מבקרים כארבע פעמים בשנה, כאשר רק בשליש מהפעמים הם ירכשו מוצר.

 

חברות הכלבו נלחמות

 

בה בעת, ייתכן וגם הרשתות הללו יתקשו לשחזר את שיעורי הצמיחה הנוכחיים - עלייה של 7% ברבעון האחרון במכירות הזהות לעומת התקופה המקבילה אשתקד - זאת מכיוון שמותגי מעצבים כמו ראלף לורן וקואץ' מפחיתים את היקף המשלוחים לחנויות המוזלות, בניסיון להגן על הדימוי היוקרתי שלהם. במקביל, חנויות הכלבו, הנואשות להחזיר לעצמן קונים, פותחות רשתות מוזלות משל עצמן, כמו מייסי'ס בקסטייג' או Saks Off 5th.

 

 

תחום הקוסמטיקה נותר אף הוא עמיד לטלטלות שעוברות על מגזר הקמעונאות. חברות הקוסמטיקה נהנו מעלייה של 6% במכירות להיקף של 15.9 מיליארד דולר ב־12 החודשים שהסתיימו בפברואר, כך על פי דיווח של ה"ניו יורק טיימס" לפי נתוני חברת מחקרי השוק NPD גרופ. מכירות האיפור לבדן עלו ב־11% והסתכמו ב־7.3 מיליארד דולר.

 

טרנד טכנולוגי

 

בראש ההצלחה הזו עומדת ספורה, קמעונאית הקוסמטיקה המובילה בעולם, לפי יורומוניטור אינטרנשיונל. הסיבה להצלחה היא העובדה שהרשת מיהרה לאמץ טרנדים טכנולוגיים כדי למשוך את הלקוחות, שמקשיבות לעצות של בלוגריות וכוכבות יוטיוב ואינסטגרם ומחליפות את יועצות היופי בחנויות הפיזיות. "המוכרת בחנות הוחלפה על ידי מאות אנשים ביוטיוב. יש יותר קולות, ואנחנו מנסים להקל על הבלבול", אמרה לעיתון דברה יה, סגנית נשיא לענייני שיווק ומיתוג בספורה. החברה, שבבעלות ענקית מותגי היוקרה הצרפתית LVMH, מפעילה מעל 2,300 סניפים ב־33 מדינות בעולם. החנויות מלאות באביזרים טכנולוגיים ובמסכי מחשב שמיועדים לסייע ללקוחות. כך למשל, הן יכולות לסרוק את פניהן כדי לקבל את פלטת הצבעים המתאימה לגוון העור שלהן. רשת נוספת ששורדת בהצלחה היא אולטה ביוטי היוקרתית, קמעונאית הקוסמטיקה המתמחה המובילה בארה"ב, והשנייה בגודלה בעולם אחרי ספורה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x