$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

חבלי לידה קשים לקניון הווירטואלי: עזריאלי מתקפלת בניסיון להישאר באופנה

חברת הקניונים תקים אתר ייעודי למכירות אופנה בנפרד מאתר המכירות החדש שלה, לאחר שרשתות האופנה הגדולות לא הצטרפו אליו. דורשת עמלות של עד 20% מכל עסקה

אורנה יפת 07:0026.06.17

קבוצת עזריאלי מחשבת מסלול מחדש בכל הקשור לקניון האופנה הווירטואלי שהיא מתעתדת להקים. ל"כלכליסט" נודע כי בשל קשיים מול רשתות האופנה הגדולות, בקבוצה החליטו לפצל את תחום האופנה מתוך אתר הסחר עזריאלי.קום, שהושק לפני ארבעה חודשים, והקימו אתר נפרד, בנראות שונה ויותר מושקעת, שיתמקד באופנה בלבד. האתר ככל הנראה יעלה תחת השם עזריאלי פאשן.

 

 

זאת ועוד, נודע כי בניסיון לגייס את רשתות האופנה, עזריאלי החלה בתהליך מול השוכרים ומנסה להגיע איתם להבנות בנושאי לוגיסטיקה ועמלות, מה שיאפשר להם להשתתף במיזם בתנאים שלהם. קבוצת הקניונים לא תרכוש את המלאי מראש, אלא תגיע פיזית לקחת את המוצר מהמרכזים הלוגיסטיים של החברות לפי הזמנה.

על פי הערכות המהלך החדש מגיעה בעקבות חוסר הצלחתה של עזריאלי לגייס את שוכרי האופנה הגדולים למכור באתר הרגיל שלה. כעת מנסה למשוך אותם על ידי יצירת קטגוריה נפרדת שתתמחה רק באופנה, תעוצב אחרת ותמותג מחדש. עזריאלי כבר שיתפה חלק משוכרי הקניונים שלה באיפיון האתר החדש. בין השוכרים שמנהלים משא ומתן או שכבר חתמו להצטרפות לאתר האופנה החדש נמצאים הוניגמן, גולברי, דלתא ואלדו.

 

סך הכל הביעו נכונות להצטרף לאתר 20–30 חברות, אך למרות זאת, לדברי שוכרים עלייתו לאוויר של אתר האופנה, שתוכננה ליולי־אוגוסט, עוד לא נראית באופק בגלל המורכבות הלוגיסטית. העמלה שדורשת עזריאלי מהשוכרים שלה עומדת על 15%–20% ממחיר העסקה.

 

עזריאלי.קום עזריאלי.קום

 

 

בעיה בשריון מלאי

 

"יש הבדל בין הרצון של עזריאלי וגם של ביג (שצפויה גם היא להקים קניון מקוון — א"י) לבין היכולת שלהן", אומר אחד מהשוכרים שעובד עם שתי הקבוצות. "יש שתי התנגשויות: אחת אל מול אתרי הסחר שמותגי האופנה מפעילים בעצמם והשנייה היא ברמה הלוגיסטית. לדוגמה, מתוך 1,000 פריטים ממוצר מסוים שאני מוכר, 700 יצאו לחנויות והיתר נמצאים במחסן. עזריאלי צריך להיות מסונכרן אליי כדי לדעת מה יש לי כל הזמן במלאי. אני צריך לשריין כל הזמן מלאי מינימום בשבילו. עד שהוא מזמין ובא לקחת את ההזמנה, יש לי עוד לקוחות שמבקשים את אותו המוצר. במקביל, גם ביג רוצה לעשות הזמנה של אותו המוצר, ואני צריך להפיץ אותו גם לסיטונאים שאני עובד איתם, גם לעמוד בביקוש להזמנות דרך האתר שלי, ולא נשכח שיש לי גם חנויות פיזיות שאני צריך לספק להן סחורה. כלומר, יש הרבה שחקנים שרבים על אותו מוצר, אז הסנכרון הוא קשה עד בלתי אפשרי. הדינמיקה מאוד מהירה ותמיד תהיה עדיפות לרצפת המכירה שאתה משלם עליה שכירות גבוהה ואתה צריך להצדיק אותה".

 

לדברי שוכר אחר, "יכול להיות שיש מוצרים שיש לנו כל הזמן במלאי, אז באותם מוצרים ספציפיים זה יכול לעבוד. אבל עוד רחוק היום מהיישום בפועל ואני לא רואה את אתר האופנה של עזריאלי עולה השנה. השוכרים לא מתנגדים להיכנס, אבל אנחנו לא יודעים לבצע את זה ברמה הלוגיסטית. אם האתר של עזריאלי משדר אליי הזמנה אני צריך לוודא שיש לי את המלאי הזה וגם אם הוא רואה שזה במלאי אני לא יכול לשמור לו את הפריט הזה. גם יש לי עשרות אלפי פריטים, אז אני צריך לעשות צילומים על הכל, לתמחר, ולשמור לו כל הזמן מלאי, ואני לא רוצה להשכיב מלאי לעזריאלי. ואני גם תמיד אדאג לכך שאתר האינטרנט שלי יהיה קצת יותר זול משל עזריאלי".

 

 

דנה עזריאלי דנה עזריאלי צילום: עמית שעל

 

 

כוח לשוכרים הגדולים

הבעיה של השוכרים הגדולים כמו פוקס, קסטרו, רנואר וגולף, שעד כה מסרבים להצטרף לקניונים הווירטואלים של עזריאלי וביג, היא בין היתר העובדה שהם רוצים לשלוט בפעילות המותגים שלהם. בקבוצות הנדל"ן מבינים את זה וחוששים מהשוכרים הגדולים שלהם, שמשלמים להם את הכסף הגדול בשטחי המסחר הפיזיים. "יש להם היום את עזריאלי.קום. אז אתר האופנה יראה קצת יותר טוב, יהיה בו קצת יותר פריטי אופנה. אבל כל חברה תיתן 20 דגמים ולא את כל המבחר שלה, וזה יראה יותר כמו סטוק דיי ולא כמו אתר סחר של אופנה", אומר שוכר גדול של עזריאלי וביג.

 

בעיה לוגיסטית נוספת בתחום האופנה היא תדירות החלפת המוצרים הגבוהה ביחס למוצרים אחרים. "אני מאמין שאתר האופנה יעבוד, אבל אני לא יודע אם הוא ירוויח", אומר שוכר גדול של עזריאלי. "אני מצטרף כי יהיה בו טראפיק, מרקטינג, ואפשרות לשלב קנייה של מספר מותגים. הרעיון דומה לקניון פיזי, בפועל, לא בטוח עד כמה הוא רווחי".  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x