$
פרסום ושיווק

בריא יותר, יקר יותר: אסם השיקה את התכנית להפחתת שומן, סוכר ומלח במוצריה

בקבוצת המזון נערכים לרפורמה שיזם משרד הבריאות ומתחייבים כי כ-80% ממוצריה יעמדו בתקנות החדשות בתוך שנה וחצי. חלק מהמוצרים המשופרים בהם בייגלה, פסטה, קרקרים ופתיתים ישווקו באריזות המכילות 20% פחות מהכמות המקורית

נורית קדוש 17:0016.05.17

קבוצת אסם משפרת ומייקרת את מוצריה. החברה השיקה היום (ג') את אסטרטגיית התזונה שלה, במסגרתה התחייבה להשיק עשרות מוצרים חדשים בעלי ערכים תזונתיים מוספים, להפחית בשיעור ניכר את כמויות הנתרן, הסוכר והשומן, לפתח מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד ולסייע לצרכנים לקבל מידע אודות תזונה נכונה ומאוזנת.

 

יחד עם זאת, המוצרים המשופרים ובהם בייגלה, פסטה, קרקרים, פתיתים ועוד, הושקו באריזות המכילות פחות 20% מהכמות של המוצר המקביל שלא עבר שינוי. מדובר למעשה בהתייקרות של 2-1 שקלים לכל מוצר.

 

מפעל אסם ביקנועם (ארכיון) מפעל אסם ביקנועם (ארכיון) צילום: יח"צ

 

איציק צאיג, מנכ"ל הקבוצה הסביר את ההתייקרות בעלויות הגבוהות של חומרי הגלם שהתווספו למוצרים ובהם סיבים תזונתיים, שיבולת שועל ועוד וכן בתהליכי הייצור השונים שנדרשה החברה לאמץ, בכדי לשמר את המרקם והטעם של המוצרים למרות הוספת רכיבים חדשים והפחתת סוכר, שומן ונתרן. אחד ממוצרי הדגל של החברה, קטשופ אסם, מוצע בגרסה מופחתת 50% סוכר ומופחתת 25% נתרן. ההפחתה בקטשופ אסם נחשבת משמעותית לאור העובדה שבעוד שדרישת משרד הבריאות עומדת על מקסימום של 22 גרם סוכר במוצר, בקטשופ אסם המופחת יש רק 12 גרם סוכר - כ-45% פחות. גם בנתרן המצב דומה: הרף המקסימלי שקבע משרד הבריאות הוא של 800 מ"ג נתרן במוצר, כאשר בקטשופ אסם המופחת יש רק 520 מ"ג, כ-33% פחות מהתקן שקבע משרד הבריאות. למרות שהחברה לא שינתה את גודל הבקבוק או כמות העגבניות בכל בקבוק, הרי שמשקלו של הקטשופ פחת נוכח משקלו הסגולי של הסוכר שהוצא מהמתכון.

 

"כחברת מזון שמוצריה נמצאים בכל בית בישראל, מוטלת עלינו האחריות לפעול לקידום הרגלי אכילה נכונים בקרב כלל האוכלוסייה על גווניה וצרכיה השונים. בהכרזה על אסטרטגיית התזונה אנו יוצאים בהתחייבות ציבורית שקובעת היקף חסר תקדים של יעדים מדידים ושאפתניים לביצוע בעתיד הקרוב ובכל הקטגוריות בהן פועלת החברה". צאיג הוסיף כי האסטרטגיה אותה מציגה אסם מבוססת בין השאר על הקשר עם ענקית המזון העולמית, נסטלה. "במרבית המקרים, התקנות הפנימיות של נסטלה מחמירות עוד יותר מאלה שנקבעו על ידי הרגולטור. היכולת להגיע לרמה כזו של פיתוח מתאפשרת בזכות הניסיון והמומחיות הכלל עולמית של נסטלה, והיכולת לנייד ידע, כלים וטכנולוגיות בין החברות הפועלות במסגרת הקבוצה".

 

בחודש נובמבר 2016 פרסם משרד הבריאות תקנות לסימון נתרן, סוכר ושומן. על רקע זה, מתחייבת אסם כי למעלה מ-80% ממוצריה המרכזיים יעמדו בתקנות במועד כניסתן לתוקף, למעט גלידות ומאפים מתוקים. בנוסף, עד סוף שנת 2018 אסם תפחית נתרן, סוכר ושומן בשיעור של 3% עד 50% בעשרות רבות ממוצריה. במונחים כמותיים מדובר בצמצום רוחבי של 50 טון סוכר, 15 טון נתרן, 653 טון שומן.

 

מעבר לרכיבים ביתיים

 

אחת המגמות הצרכניות המובילות בעולם ובישראל היא השאיפה להגיע ל-clean label. מוצרים שאין בהם E numbers ואשר מכילים מרכיבים שהצרכן מכיר מהמטבח הביתי שלו. במסגרת זו, עד סוף 2018, מתחייבת החברה להשיק לפחות 30 מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד, בדגש על מוצרי בסיס לאפיה ובישול ובמוצרים מן הצומח של טבעול. עוד מתחייבת החברה כי עד שנת 2020 כל מוצרי טבעול ומרבית מוצרי הבסיס לאפיה ובישול יכילו רכיבים טבעיים בלבד.

 

מוצרי טבעול. באסם מתחייבים להשיק לפחות 30 מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד עד סוף 2018, בדגש עם מוצרי בסיס לאפייה ובישול ומוצרי טבעול מוצרי טבעול. באסם מתחייבים להשיק לפחות 30 מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד עד סוף 2018, בדגש עם מוצרי בסיס לאפייה ובישול ומוצרי טבעול צילום: ענר גרין

 

עוד מתחייבת החברה כי עד סוף 2018 תציג על חזית האריזות סימון בולט וברור של האלמנטים המרכזיים בהרכב התזונתי של המוצר הכולל כמות מומלצת למנת צריכה, הרכב הרכיבים התזונתיים במנת הצריכה המומלצת, שיעור הרכיב התזונתי במנת הצריכה המומלצת ליום ותרומת הקלוריות ל-100 גרם מוצר.

 

השינוי הרביעי בתכנית נוגע לאתר "בישולים" של אסם, אליו נכנסים על פי נתוני החברה כחצי מיליון גולשים מדי חודש, ובו ניתן יהיה לקבל פירוט מלא של ערכים תזונתיים כאשר מקליקים על כל אחד מ-15 אלף המתכונים באתר. הפירוט התזונתי של המתכונים יכלול גודל מנה מומלץ, רכיבים תזונתיים, קלוריות והכוונה למתכונים מותאמים אישית.

 

צאיג מסר כי "הצעדים אותם מבצעת החברה היום הם שלב ראשון במסע ארוך. מרגע שהוגדרה אסטרטגיה ארוכת טווח המחייבת את החברה כולה החלה העבודה האמיתית, והיום עם פרסום האסטרטגיה התזונתי בציבור, אנו משיקים סדרה חסרת תקדים של מוצרי מזון חדשים בעלי ערך מוסף תזונתי. אנו מאמינים שעד 2020 נראה מהפך של ממש, כאשר 90% ממוצרי אסם שיושקו בתקופה זו יכילו רכיבים עם ערך תזונתי מוסף משמעותי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x