$
פרסום ושיווק

אחרי הסכם ההפצה עם אסם: מחלבות גד קונה את מחלבות השומרון

גד רוכשת את המחלבה המתמחת במוצרי חלב צאן ב־20 מיליון שקל וצפויה לאחד אתרי ייצור

נורית קדוש 09:0008.05.17

מחלבות גד, המחלבה הרביעית בגודלה, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק החלב. המחלבה חתמה על מזכר הבנות לפיו תרכוש את מלוא הבעלות על מחלבות השומרון בכ־20 מיליון שקל. מחלבות השומרון מתמחה במוצרי חלב צאן ומכירותיה מוערכות בכ־40 מיליון שקל בשנה והיא מעסיקה כ־80 עובדים. בצל הרכישה עומד איום על מחלבות השומרון: המחלבה עלולה להיסגר בעוד כשנתיים, כיוון שהיא פועלת על קרקע חקלאית בבנימינה שאינה מיועדת לתעשייה. למחלבות השומרון מוצרים הזוכים לביקוש, אולם אתר הייצור אינו מהמתקדמים בשוק והערכות הן כי בגד מבקשים לשדרג את איכות המוצרים באמצעות העברת ייצורם לקווי הייצור של גד בבת ים. אם תיחתם העסקה, תידרש גד להעבירה לאישור רשות ההגבלים העסקיים.

 

המהלך יוצא לדרך כשנה לאחר שכהן, מייסד מחלבות גד מכר 49% מהחברה לקרן גרין לנטרן בראשות ריצ'י הנטר לפי שווי חברה של 330 מיליון שקל. כפי שנחשף ב"כלכליסט", לאחרונה החלה אסם להפיץ את מוצרי החלב של גד. בשלב זה מדובר בפיילוט, במסגרתו מפיצה אסם את מוצרי החלב של גד למכולות ולמינימרקטים באזור הדרום לצד המשך פעילות מערך ההפצה העצמאי של גד לרשתות השיווק הגדולות. ניתן להעריך כי תוצאות הפיילוט יבחנו ויתכן כי שיתוף הפעולה בין השתיים יורחב.

 

על פי נתוני סטורנקסט, מכירות גד לשוק הקמעונאי עלו בשנה החולפת ב־13% ביחס ל־2015 והסתכמו ב־165.5 מיליון שקל. זאת לאחר שצמחו ב־2015 ב־9.6% ביחס ל־2014. הצמיחה בשוק הקמעונאי ניכרת גם ברבעון הראשון השנה, בו עלה נתח השוק של המחלבה ל־2.8% לעומת 2.7% ב־2016 ו־2.2% ב־2014. לצד המכירות לשוק הקמעונאי, יש לגד מכירות נוספות לשוק המוסדי המוערכות ב־120 מיליון שקל. בסך הכל מוערכות מכירות המחלבה בלמעלה מ־300 מיליון שקל בשנה.

 

מימין: יו"ר ומייסד מחלבות גד עזרא כהן ומנכ"ל אסם איציק צאיג מימין: יו"ר ומייסד מחלבות גד עזרא כהן ומנכ"ל אסם איציק צאיג צילום: איל פישר, עמית שעל

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x