$
פרסום ושיווק

אימפורטים: שסטוביץ מנסה להלך איימים ולמנוע יבוא מקביל

טוענת כי שסטוביץ ויבואנים ראשיים אחרים מגישים תביעות סרק בניסיון להרחיק יבואנים מקבילים מהשוק, לאחר שפתיחתו לתחרות הביאה לירידה של 30% במחירי מוצריהם

אורנה יפת 08:1626.03.17

יבואנית מוצרי הצריכה המובילה, חברת שסטוביץ, פועלת לסיכול יבוא מקביל של מוצרי ניקוי במותגים שהיא מייצגת בישראל באמצעות "פניות סרק טורדניות" לרשויות והגשת תביעות וצווי מניעה כנגד אותם יבואנים — כך נטען בכתב הגנה שצפויה להגיש היום לבית משפט המחוזי בתל אביב חברת אימפורטים שיווק, העוסקת ביבוא מקביל של חומרי ניקוי ומוצרים חד פעמיים. כתב ההגנה בא בתגובה לתביעה של שסטוביץ נגד אימפורטים על שיווק מוצרים עליהם מצוין פרטי חברת שסטוביץ.

 

תגובת אימפורטים, באמצעות עו"ד מיכה בר, מוגשת בעקבות בקשה לצו מניעה זמני שהגישה שסטוביץ ובו ביקשה מבית המשפט למנוע מאימפורטים לייבא את מותג הניקיון אג'קס. שסטוביץ ביקשה מבית המשפט לקיים דיון בדלתיים סגורות — דרישה שבכוונת המשיבה, אימפורטים, להתנגד לה. מכתב ההגנה עולה כי בעבר טענה שסטוביץ כי אימפורטים משווקת לקמעונאים נוזל ניקוי אג'קס מזויף עם פרטי היבואנית הרשמית, אך חזרה בה מהטענה והודתה כי אין פגם במוצר.

 

אימפורטים טענה מצידה כי כבר הוכיחה שהמוצרים שהיא מייבאת עברו את אישור מכון התקנים, אינם מזויפים, ואינם נמכרים לקמעונאים ששסטוביץ משווקת להם אלא לרשתות וחברות שאינן עובדות עם היבואנית הרשמית, דוגמת רשת חצי חינם. לטענת אימפורטים, היא מוכרת מכולות למשווקים ואלה מוכרים את המוצרים לקמעונאים, מבלי שיש לה שליטה כיצד יימכר המוצר ובאיזה קרטון ייארז.

 

מוצרי ניקוי של אג'קס. במוקד התביעה בין שסטוביץ לאימפורטים מוצרי ניקוי של אג'קס. במוקד התביעה בין שסטוביץ לאימפורטים צילום: יח"צ

 

לטענת אימפורטים, תביעתה של שסטוביץ היא חלק מאסטרטגיה שיבואנית מוצרי הצריכה הגדולה פיתחה לעצמה במסגרת מאבק שהיא מנהלת ביבוא המקביל בכלל, וביבואנים שמביאים את מוצריה לארץ בפרט. "מדובר בשיטה, שבמסגרתה נוהגת המבקשת כעניין שבשגרה לפנות בפניות סרק טורדניות לרשויות השונות ולהגיש כנגד יבואנים תביעות וצווי מניעה זמניים, מתוך מטרה להלך איימים ולגרום לאותם היבואנים לסלק ידם כמתחרים משוק מוצריה", נטען בכתב ההגנה.

 

לטענת אימפורטים, בפברואר 2016 פנתה שסטוביץ "בפניית סרק" למשרד הכלכלה בעניין המדבקות על מוצרי אג'קס, "פנייה שהתבררה כאמור כפניית סרק ונגנזה, לאחר שהובהר למשרד הכלכלה והתעשייה, כי המדובר במוצר שעבר ביקורת במכון התקנים וקבל אישור 'תקן לא חייב' (תל"ח)".

 

עוד טוענת אימפורטים כי מאז פתיחת השוק ליבוא מקביל, נאלצו היבואנים הראשיים ובהם שסטוביץ להוזיל את מוצריהם ביותר מ־30%, מה שגרם להם להגיש כשיטה תביעות ובקשות נגד יבואני מקבילים "מתוך מטרה למען יראו ויראו".

 

בנוסף טוענת אימפורטים כי קיים שוני בנראות בין המוצרים שהיא מייבאת לאלה ששסטוביץ מייבאת: "במוצרי המשיבה מדבקת החזית כתובה בתורכית או ביוונית תוך ציון השם Fabuloso, בעוד במוצרי המבקשת מדבקת החזית כתובה בשפה העברית עם תוכן שונה". לטענת החברה, אף ששסטוביץ מודעת לשוני בנראות, היא צירפה לבקשה לצו המניעה צילומים של מוצרים שאינם מיובאים בידי אימפורטים, וייחסה לה את הייבוא שלהם תוך כדי שהיא מאשימה אותה בהטעיה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x