$
פרסום ושיווק

מנכ"לית HOT: "לאסור על גוף תקשורת לרכוש זכויות שידור של תכני ספורט בבלעדיות"

פנייתה של גרנות-גולשטיין לשר התקשורת וליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הוא בעקבות הצטרפותה הצפויה של פרטנר לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בחודשים הקרובים. הבלעדיות תאפשר לפרטנר ליצור מנוף למעבר לקוחות בין גופים המספקים תכנים

אביב גוטר 17:2822.03.17
המלחמה על שידורי הספורט נמשכת. הצטרפותה הצפויה של פרטנר לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בחודשים הקרובים, עשויה להוביל לעלייה במחירים, שכן התמודדותה במכרז אופ"א על שידורי ליגת האלופות מצליחה לעורר מהומה בענף התקשורת.

 

במכתב ששיגרה היום מנכ"לית HOT טל גרנות-גולדשטיין, לשר התקשורת צחי הנגבי, למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, לצחי הנגבי, ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב וליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל, היא התריעה כי יש צורך להסדיר באופן דחוף בשידורי הספורט ולאסור על גוף תקשורת לרכוש זכויות שידור של תכני ספורט בבלעדיות. "אסדרה כאמור יש לבצע לאלתר, לא במתכונת של הוראת שעה, האוסרת על רכישה בבלעדיות של תכני ספורט על ידי כל ספק תכנים בישראל, או לחלופין, אסדרה, או הוראת שעה, אשר תאפשר לכלל השחקנים, לרבות הוט, לרכוש תכני ספורט בבלעדיות".

 

בימים אלו אמור להיסגר מכרז זכויות השידור של ליגת האלופות לקראת העונה הבאה, הכולל זכויות שידור למשך שלוש שנים החל מ-2018. ליגת האלופות משודרת בשנים האחרונות בספורט 5 מקבוצת RGE, כאשר במכרז מתמודדים פרטנר, ספורט 5, וערוץ ONE (מקבוצת ידיעות אחרונות). כזכור, פרטנר התמודדה לפני כשנה במכרז זכויות השידור על ליגת העל והליגה האנגלית – אבל הפסידה לצ'רלטון.

 

זכייה במכרז תהיה עבור פרטנר  דריסת רגל משמעותית בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ותצליח לייצר עבור לקוחותיה העתידיים עוגן משמעותי בתחום שידורי הספורט, זאת מאחר שהיא תוכל לשדר את המשחקים בבלעדיות ללא התחייבות למכור את זכויות השידור לגופים נוספים, בהם HOT ו-yes.

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר צילום: צביקה טישלר

 

הבלעדיות תאפשר לפרטנר ליצור מנוף למעבר לקוחות בין גופים המספקים תכנים, ברגע שתתחיל את ההשקה המסחרית. בהוט טוענים כי הותרת הבלעדיות על כנה תגרור מצב שבו גופי השידור יגישו הצעות גבוהות מכפי שציפו במכרז, במהלך שיגרור עליית מחירים.

 

במכתב צוין כי "האפשרות הרגולטורית לשידור התכנים בבלעדיות למנויים תעודד תשלום פרמיה על ידי הרוכשים, ובהתאמה עולים מחירי הזכויות. האמרת המחירים תגולגל בסופו של דבר לפתחם של הצרכנים. משמעות פרקטית נוספת הינה, כי שידורי הליבה בתחום הספורט עלולים להיות משודרים בבלעדיות בפיזור בין פלטפורמות שונות, דבר שיחייב את אוהדי הספורט להיות מנויים למספר פלטפורמות... כידוע, אחד התנאים הבסיסיים החלים על שידור תכנים מסוג זה, הינו, איסור השידור בבלעדיות כמו גם שידור משחקים מסוימים בערוצי הבסיס. על זאת, על מנת לאפשר לציבור המנויים הרחב ליהנות מתכני הליבה בתחום הספורט".

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין צילום: יח"צ

 

בהמשך ציינה גרנות-גולדשטיין: "הוט חזרה והתריעה בפני הרגולטורים על הכשל האמור במשך שנים רבות, בין היתר, במסגרת מכתבינו בעניין מכרז ליגת העל בכדורגל ובמסגרת דיוני ועדת הכלכלה בעניין שידורי הספורט. ואולם, בשלב טרם חלה התקדמות משמעותית בדיוני ועדת הכלכלה בנושא הספורט, ומכל מקום אין בהליכי החקיקה האמורים כדי לתת מענה מלא לכשל השוק שנוצר".

 

בתוך כך, החל משרד התקשורת לפעול מול הממונה על הגבלים עסקיים במטרה לקבוע הסדרים שימנעו בלעדיות בתכני ספורט, הליך שעלול להביא לעליית מחירים לצרכנים.

 

במקביל, פנו מנכ"ל משרד התקשורת פילבר ויו"ר המועצה לכבלים ולוויין יפעת בן חי שגב למ"מ השר הנגבי בהמלצה להוראת שעה בחקיקת בזק להטלת חובת המכירה (MUST SELL) על מפעלי ספורט. על פי ההמלצה, מפעלי ספורט שהוגדרו על ידי המועצה לשידורי כבלים ולוויין כאירועים מרכזיים, יהיו מחויבים בשידור פתוח עד אשר יושלם הליך חקיקה הראשי שמנוהל בוועדת הכלכלה. מדובר בהצעת חוק שהייתה אמורה להיכלל בחוק ההסדרים האחרון אולם ברגע האחרון נפלה.

 

גורמים בפרטנר מסרו בתגובה: "HOT, שהיא מונופול מוכרז בתחום הטלוויזיה, פועלת למנוע כניסת תחרות לטובת אזרחי ובמקביל רצה לבכות. הוט היא זאת שאשמה בעליית המחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. בניגוד להוט, מטרת פרטנר בכניסה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית היא להוריד את המחירים לצרכן שנעשק במשך שנים בידי המונופול. פרטנר תומכת בחוק שהוט מנסה לבלום, שמטרתו הורדת מחירי הספורט לצרכן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x