• תפריט
  • דואר אדום
פרסום ושיווק

המשביר משיקה מותג פרטי לניו־פארם

הקבוצה, שהחלה בבחינת פיתוח מותג פרטי בסניפי הכלבו, החליטה להילחם קודם במותג לייף המצליח של סופר־פארם. בשלב הראשון המותג הפרטי, שייקרא 365, יכלול מוצרי טואלטיקה וטיפוח הגוף

אורנה יפת 08:3811.01.17

רשת ניו־פארם, מקבוצת המשביר 365, נמצאת בשלבים מתקדמים להשקת מותג פרטי. ל"כלכליסט" נודע כי שמו של המותג הפרטי יהיה 365, על שם חברת האחזקות, במטרה לפנות לכלל לקוחות הקבוצה. לאחרונה סיימה קבוצת המשביר, בראשות הבעלים רמי שביט, את תהליך העיצוב והמיתוג של המותג הפרטי, והיא נמצאת בשלבי משא ומתן מתקדמים לבחירת הספקים המקומיים שייצרו עבורה חלק מהמוצרים.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", קבוצת המשביר נמצאת בשלבי פיתוח מותג פרטי, אך שינתה את תוכניותיה והחליטה שלא להשיקו בתחילה בסניפי הכלבו. בעתיד מתכננת הקבוצה להרחיב את המותג גם לתחומי ההלבשה התחתונה בחנויות המשביר לצרכן.

 

רמי שביט רמי שביט צילום: אוראל כהן

 

בשלב הראשון יכלול המותג הפרטי של ניו־פארם מוצרים מתחום הטואלטיקה וטיפוח הגוף, בהם שמפו, מרכך שיער, תחליבי רחצה וקרמים לגוף, ובשלב שני יורחב לקטגוריות נוספות. בקבוצה לא מתכוונים להיכנס בזמן הקרוב לתחום מוצרי התינוקות. בניו־פארם ינסו בתחילה לבסס את המותג הפרטי באמצעות מוצרים שקל יותר להטמיע אותם בקרב הצרכנים, שכן בתחום החיתולים ותחליפי החלב יש נאמנות גבוהה למותגים המובילים.

 

עוד נודע כי בקבוצת המשביר עוד לא קיבלו החלטה סופית כיצד לתמחר את המותג הפרטי, והחלופות שנבחנות הן תמחור זול ביחס למותגים מובילים באותה הקטגוריה או מסלול שייקרא 365+ ויהיה ייעודי ללקוחות מועדון שיעניק להם הטבות ברכישה כמותית של מוצרי המותג הפרטי. מוצרי הטואלטיקה של המותג הפרטי של ניו־פארם ייכנסו במקביל גם לסניפי הכלבו של המשביר לצרכן, אם כי בבתי הכלבו יתפסו נפח מצומצם יחסית. במחצית 2016 השיקה המשביר סנונית ראשונה של המותג הפרטי ברשת בתי הכלבו ויצאה עם ליין מצומצם של סירים.

 

השקת מותג פרטי בניו־פארם ובמשביר מהווה שינוי אסטרטגיה עבור שביט, שנמנע במשך שנים רבות מלהכניס מותג פרטי למדפי הרשתות מתוך רצון לשמור על הספקים של הרשת ולא להתחרות בהם.בזמן שניו־פארם והמשביר התמהמהו, מתחרותיה הגדולות של הקבוצה, סופר־פארם ושופרסל, העמיקו עד מאוד את הפעילות בתחום ומתחו את המותג הפרטי גם לתחומים חדשים שבהם לא פעל בעבר כמו מוצרי חלב, בשר ותחליפי חלב לתינוקות. שתי הרשתות בנו לעצמן נכס בדמות מותג שנמכר אך ורק בסניפים שלהן. היתרון הגדול של השקת מותג פרטי הוא שיפור הרווחיות הגולמית. מנכ"ל סופר־פארם ניצן לביא אמר בשנה שעברה: "ללא המותג הפרטי לייף, שמכירותיו הגיעו ל־650 מיליון שקל ב־2015, ושיעורו עומד על 15% מהמכירות, אין לסופר־פארם זכות קיום". מותג פרטי גם מחזק את יכולתן של הרשתות הקמעונאיות לקבל תנאי סחר טובים יותר מהספקים.

 

כניסתו של המותג הפרטי לניו־פארם מצטרפת להחלת שיטת "מחירי נטו" ברשת, שבמסגרתה היא עברה להציג את המחיר הסופי של המוצר במקום את מחירי המבצעים כפי שהיה נהוג.

 

אין תגובות
בטל שלח