$
פרסום ושיווק

מסע הרכש של גולף העמיק את ההפסד ברבעון השלישי

רשת האופנה רשמה הפסד של 13.4 מיליון שקל והודיעה שתסגור שתי רשתות שרכשה במסגרת עסקת טופ שופ בינואר 2015. ההכנסות מעדיקה המתיקו את הגלולה

אורנה יפת 08:2929.11.16

מותגי האופנה שרכשה מכבידים על קבוצת גולף שממשיכה לסגור רשתות וחנויות מפסידות. בזמן שסגירת רשת האופנה בלו בירד ורשת ההנעלה מקס מורטי בעיצומה, החליטה הקבוצה לסגור גם את תתי־רשתות האופנה מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס, שכל אחת מהן מונה 2 חנויות. מדובר ברשתות שנרכשו מקבוצת ארקדיה במסגרת רכישת טופ שופ תמורת 37.5 מיליון שקל בתחילת 2015. כמו כן, פועלת הקבוצה לרכוש את חלקה של חברת סי אנד שלס שבבעלות חיים סקאל (33%) בטופ שופ.

 

 

 

גולף סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 13.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. גולף רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 14.9 מיליון שקל, שנובע בין היתר מהפרשה לגירעון עבור חנויות מפסידות שעתידות להיסגר. עיתוי חגי תשרי, וירידה במכירות בחנויות בלו בירד ומקס מורטי שעל סף סגירה, הובילו את החברה לירידה של 1.5% בהכנסות שהסתכמו ב־205.3 מיליון שקל.

 

הירידות התבטאו בעיקר במגזר האופנה בו פעילה גולף עם 207 חנויות, עם מותגים כמו גולף, טופ שופ, בלו בירד, מקס מורטי, מיס סלפרידג', דורותי פרקינס ואינטימה. בתחום זה העמיקה החברה את ההפסד התפעולי ל־17.2 מיליון שקל לעומת 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכירות מגזר אופנת ההלבשה ירדו ב־6.4% ל־102.2 מיליון שקל.

 

הירידה נובעת מהאטה במכירות בלו בירד ומקס מורטי, וסיום חלקה של הקבוצה בשני מכרזים של המשטרה ושירותי בריאות כללית, שקוזזה בחלקה בעלייה במכירות עדיקה וטופ שופ. הפדיון הממוצע בחנויות הזהות באופנת ההלבשה הסתכם ברבעון ב־1,043 שקל למ"ר, ירידה של 5.6%. במגזר אופנת הבית שכולל את חנויות גולף

אנד קו, כיתן וחנויות בגדי הילדים גולף קידס ובייבי רשמה החברה רווח תפעולי של 2 מיליון שקל, והמכירות במגזר זה רשמו עלייה של 3.1% והסתכמו ב־109.6 מיליון שקל, בעיקר בזכות מכירות האונליין של גולף קידס. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות במגזר אופנת הבית ירד ב־1.7% ל־1,122 שקל למ"ר.

 

תחת הנהלת המנכ"ל הקודם אלי מיזרוח יצאה גולף למסע רכישות ב־2015 במטרה להביא מותגי אופנה בינלאומיים שיתחרו בזארה ו־H&M. בינואר אשתקד רכשה גולף 67% מהפעילות העסקית של מותגי ארקדיה ובמרץ את אתר עדיקה. אולם תוכנית ההתרחבות נבלמה לאחר שהחברה־האם כלל תעשיות עצרה את המימון. ה

 

מנכ"ל החדש רביב ברוקמאייר והיו"ר אפי רוזנהויז צפויים להציג תוכנית אסטרטגית חדשה בסוף הרבעון הראשון של 2017. בגולף מתכוונים לסגור בקרוב בין 30 ל־40 חנויות מפסידות עד הרבעון הראשון של 2017. בחברה טוענים כי גריעת הפעילות צפויה לשפר את תוצאות החברה.

 

מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר צילום: נמרוד גליקמן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x