$
פרסום ושיווק

פסח שמח: מכירות הקמעונאים רשמו עלייה של 11% בחג

כך עולה מנתוני חברת ריס, לעומת החג בשנה שעברה ולאחר חודשים של ירידות במכירות. הפאוור סנטרים הציגו עלייה גבוהה יותר מהקניונים הסגורים

אורנה יפת 08:3404.05.16

לאחר תקופה רעה, הקמעונאים יכולים לחייך. מכירות פסח השנה עלו ב־11% לעומת פסח אשתקד — כך עולה מנתוני חברת ריס, שבודקת בעיקר קמעונאי אופנה, לסיכום מכירות החג. בשל העובדה שפסח חל שנה שעברה במרץ והשנה באפריל, ההשוואה נעשתה על התקופה שבין 22 במרץ ועד 9 אפריל בשנת 2015, לעומת 10–28 באפריל בשנת 2016. הנתונים מלמדים כי הפאוור סנטרים הציגו עלייה גבוהה יותר מהקניונים הסגורים — 12% בפאוור סנטרים לעומת 10.8% בקניונים.

בהשוואה לפסח שלפני שנתיים, ב־2016 נרשמה עלייה של 6.6% במכירות החג. הסיבה לעלייה נובעת מכך שפסח השנה היה רחוק יותר מתחילת השנה ומתקופת הקיץ, תקופות שמאופיינות בהוצאות כספיות גבוהות. ההנחה היא שבאפריל ההכנסה הפנויה של משקי הבית היתה גבוהה יותר ביחס לשנים קודמות. השוואת החודשים מרץ ואפריל השנה אל מול מרץ ואפריל שנה שעברה, שמנטרלת את מכירות הפסח, מראה כי הפדיון למ"ר ב־2,800 החנויות שנדגמות במערכת ריס עלה ב־3.5%, בקניונים עלה הפדיון למ"ר ב־3.7% ובפאוור סנטרים ב־4%. סך המכירות בתקופה זו עלה ב־4.4%.

 

חנות בגדים (ארכיון) חנות בגדים (ארכיון) צילום: צביקה טישלר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x