קריאייטיבי זה אפקטיבי: טויוטה חמודה שלי
הצרכנים התבקשו להעלות לאתר תמונה של הטויוטה שלהם ולספר איך הם מכנים אותה. בתוך זמן קצר ובהשקעה קטנה יחסית, הצליחה טויוטה להדק את הקשר של עשרות אלפי צרכנים אל המותג
טויוטה היא אחד ממותגי הרכב האהודים בארצות הברית בעשר השנים האחרונות, ורבים נוהגים לקרוא לרכבם בשם או להעניק לו כינוי מצחיק. כשגילו אנשי השיווק של טויוטה את העובדה הזאת, נולד קמפיין האינטרנט המצליח "הרבה יותר מרכב". הצרכנים נתבקשו להעלות לאתר תמונה של הטויוטה שלהם ולספר איך הם מכנים אותה. לאחר שבוע הצרכן קיבל בדואר מדבקה ייחודית ועליה שם הרכב שלו, שאפשר להדביקה בחלק האחורי של המכונית.
בתוך זמן קצר ובהשקעה קטנה יחסית, הצליחה טויוטה להדק את הקשר של עשרות אלפי צרכנים אל המותג. רכבי טויוטה התמלאו כינויים מצחיקים ויוצאי דופן כמו "טויוטה טי־רקס", "טויוטה דה־וינצ'י", "טויוטה יויו" ו"טויוטה ביבי". הקמפיין פעל טוב כל כך, עד שטויוטה החליטה להפוך חלק מהסיפורים לסרטוני פרסומת קצרים בטלוויזיה, ובהמשך גם "ייצאה" את הרעיון למדינות נוספות.
בשורה התחתונה:
100,000 אנשים השתתפו בקמפיין והזמינו מדבקה
98 מיליון אזכורים, שיתופים וצפיות לקמפיין ברשת
עלייה של 13% בדעות החיוביות
הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG