$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: הליקר הנשי

לאחר שנים של הצלחה מותג הליקר המוכר הפך לזקן ולא אטרקטיבי. כיצד הצליח הקמפיין שלהם לבנות קהל יעד חדש?

ניב חורש וזיו קורן 08:1503.03.15

הלקוח: בייליס | המדינה: בריטניה | משרד הפרסום: sunshine

 

בייליס, אחד ממותגי הליקרים המוכרים בעולם, ניצב בפני אתגר: לאחר שנים של הצלחה שבהן מוצב כליקר איכותי ומעודן, הפך למותג חסר זהות שנתפס כ"זקן" ולא אטרקטיבי ונתח השוק שלו נפגע כתוצאה מכך. כדי להחיות את המותג היה צורך בשינוי משמעותי. הפתרון של בייליס היה בראש ובראשונה אסטרטגי: לכבוש מחדש את קהל היעד העיקרי.

 

במקום לפנות לכולם, כמו שמותגי אלכוהול רבים עושים, בחרו בבייליס להתמקד אך ורק בקהל הנשי. הוויתור על הקהל הגברי יצר עבור המותג פוקוס שיווקי ברור והפך למצפן בכל הפעילויות התקשורתיות שלו. כדי להצעיר את המותג, בייליס החליטה להתמקד בנשים צעירות ומודרניות ולחגוג יחד איתן את הנשיות החדשה - אורבנית, דינמית ובטוחה בעצמה. ברגע שגבולות הגזרה היו ברורים, בייליס החלה ליצור עולם תוכן עבור המותג: אתר תוכן לנשים בלבד עם מתכונים וקוקטיילים הקשורים בליקר, חיבור בין מועדוני שתייה של נשים ובין המותג, קמפיינים שחוגגים חברות נשית, דילים מיוחדים באמזון שכללו ספרות נשית עם בקבוקי משקה.

 

בייליס אפילו שינתה לראשונה את צורת בקבוק הליקר לצורה נשית יותר. השיא היה כאשר בייליס הפכה פרס מוכר לספרות לפרס המתמקד בכתיבה נשית. סופרות מכל העולם השתתפו בתחרות שקודמה באמצעי המדיה. בייליס יצרה סיפור מותגי מבודל והחלה לצמוח מחדש.

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

מתוך קמפיין בייליס מתוך קמפיין בייליס

 

בשורה התחתונה:

  • כיסוי תקשורתי בשווי מדיה של 2 מיליון ליש"ט בשנה
  • עלייה של 8% במכירות בבריטניה, במחצית הראשונה של שנת 2014

בטל שלח
    לכל התגובות
    x