$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סלטי שמיר גייסה את השף ישראל אהרוני כפרזנטור

אהרוני פיתח סדרת סלטי פרימיום לחברה. המהלך נועד כדי להתחרות באסם ובשטראוס המחזיקות ביחד ב־73% משוק הסלטים המצוננים

נורית קדוש 11:5130.09.14

התגברות התחרות בשוק הסלטים הארוזים הובילה את סלטי שמיר לגייס את השף ישראל אהרוני לטובת פיתוח סדרת סלטי פרימיום הנושאים את שמו ושתמונתו מוטבעת על אריזותיהם. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר במהלך בהשקעה של מאות אלפי שקלים שנועד להציב את שמיר לצד צבר של אסם, שגייסה לפני חמש שנים את השף רפי כהן לפיתוח סדרת סלטי פרימיום. אחלה של שטראוס בחרה באסטרטגיה של הבלטת חומר הגלם, ולכן גייסה כפרזנטור את החקלאי המגדל את החומוס.

 

סדרת הסלטים, הכוללת תשעה סלטים שונים - ובהם סלט סלק עם ג'ינג'ר, חומוס עם פלפל שחור, טחינה ירוקה - ומושקת בימים אלו, תחליף את סדרת הסלטים הביתיים של שמיר. לדברי עמי גיא, בעלים ומנכ"ל החברה, סדרת הסלטים פותחה על ידי אהרוני עצמו, ובכוונת החברה להרחיב את שיתוף הפעולה עם השף במהלך החודשים הבאים. "כבר לפני כמה שנים רצינו לגייס שף לפיתוח סדרת סלטים והיינו בקשר עם השף פרנק אזולאי, אבל ברגע האחרון זה לא הסתדר. לא נטשנו את הכוונה, ולפני כשנה נוצר קשר עם אהרוני שהוביל לפיתוח הסדרה החדשה".

 

סדרת הסלטים של השף אהרוני סדרת הסלטים של השף אהרוני צילום: עמית שעל

 

גיא מעריך כי מדובר בשלב הראשון, שבהמשך לו צפויה החברה להשיק מוצרים נוספים בפיתוחו של אהרוני: "היה תהליך ארוך של כשנה שבמסגרתו אהרוני הגיע אלינו כמה פעמים ופיתח מתכונים לסלטים. עשינו התאמות לייצור תעשייתי, העברנו לאישורו ורק לאחריו התחלנו לשווק. יש לנו כוונה לפתח מוצרים נוספים עם אהרוני, ככל שהסדרה הנוכחית תצליח".

 

אחד הפרמטרים הצפויים להקשות על שמיר לרשום הצלחה במהלך זה נוגע לקושי לשלב את הסדרה החדשה ברשתות השיווק. בשלב זה הושקו הסלטים החדשים ברשת רמי לוי, יינות ביתן וטיב טעם אך לא בשופרסל ובמגה. "חלק מהרשתות אהבו והכניסו את המוצרים לגיוון, חלק עדיין לא ואני מקווה שיעשו כן בקרוב". שמיר אמנם לא יוצאת במסעות פרסום מקיפים, אולם נערכת לבצע פעילויות שיווקיות עם השף אהרוני, עם השלמת פריסת המוצרים ברשתות. קושי נוסף נוגע למחיר הסלטים, המגיע ל־14 שקל ל־250 גרם, המשקפים כ־55 שקל לק"ג.

 

בענף טוענים כי ההחלטה של שמיר לגייס שף מוביל כפרזנטור נובעת מהצורך להגדיל את הרווחיות של החברה. "סלטי שמיר היא שחקן של מחיר בקטגוריה שאותה מובילות שטראוס עם סלטי אחלה ואסם עם סלטי צבר. המשמעות היא שהמותג פונה לקהל שמחפש מוצר במחיר נוח. החברה גם מייצרת מותג פרטי בסלטים לרשתות, שזאת גם פעילות שלא מניבה רווחיות גבוהה. יצירת סדרה ממותגת עם שף מוביל תאפשר לשמיר לגבות פרמיית מחיר על המוצרים תחת שמו ובדרך זאת לשפר את רווחיות החברה", מסביר בכיר בענף. לדברי גורם נוסף, "לפני כמה שנים ניסתה החברה לפעול באופן דומה, באמצעות פיתוח סדרת פרימיום של סלטים ביתיים שתומחרו במחיר גבוה יותר מזה של סדרת הבסיס. אולם עם הזמן המחירים בקטגוריה ירדו, ובשמיר נאלצו להתאים את התמחור לתחרות - ובהתאם לכך לשחוק את הרווחיות. כעת הם ככל הנראה מנסים לייצר ערך מוסף ארוך טווח".

 

סלטי שמיר הוקמה ב־1974 על ידי משפחת דרייזין כמתקן ייצור קטן בכפר מעש, ועם השנים הפכה לשחקנית השלישית בגודלה בשוק הסלטים המצוננים. על פי נתוני סטורנקסט לאוגוסט, שמיר מחזיקה ב־12.1% נתח שוק, לצד שטראוס ואסם המחזיקות 36.5% כל אחת וסלטי מיקי עם 7.5%. ב־2004 מכרה משפחת דרייזין את החברה לשני שותפים שהתקשו לנהלה, עד שהגיעה בתוך שנה וחצי לפשיטת רגל. גיא, לצד יעקב גינצבורג, לשעבר מנכ"ל קלאבמרקט, קנה את החברה והשניים החלו להשקיע במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים חדשים, ובהם סלטים ללא חומר משמר והסדרה הביתית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x