$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: מילאו את החלל

טויוטה הפכה את גרירת מעבורת החלל Endeavour לאירוע מתוקשר שהפך את דגם Tundra מטנדר יפני לאגדה אמריקאית

ניב חורש וזיו קורן 08:5909.09.14

הלקוח: טויוטה, ארה"ב

משרד הפרסום: Saatchi & Saatchi

 

ב־2012 הוציאה נאס"א לגמלאות את מעבורת Endeavour אחרי 25 טיסות לחלל, והחליטה להעבירה למרכז המדע בקליפורניה. כך החל המסע הלא פשוט של המעבורת, שכלל בואינג 747 שהטיס אותה מלוס אנג'לס לקליפורניה, ומשאית העברה יבשתית של נאס"א שהעבירה אותה משדה התעופה ועד למרכז המדע. אלא שהמסע נתקל בבעיה קשה, כשהתברר שהמשאית כבדה מדי לעלות על גשר שרק דרכו ניתן להגיע למרכז המדע.

 

מתוך קמפיין לטויטה Tundra מתוך קמפיין לטויטה Tundra

 

בנקודה זו החליטה טויוטה לנצל את הסיטואציה ולהפוך את הקושי להזדמנות להוכיח את יכולות העבודה המדהימות של הטנדר Tundra.

 

טויוטה הכריזה כי Tundra אחד, שלא עבר שיפורים מיוחדים או חיזוקים, יגרור את המעבורת ששוקלת יותר מ־136 אלף ק"ג מעבר לגשר. כדי לתקשר את המהלך יצרה טויוטה אתר ייעודי שכלל ציר זמן לקראת העברת המעבורת, סיור וירטואלי בתוכה וסדרת סרטונים שתיעדו את ההכנות ליום הגדול. טויוטה גם הבטיחה לתרום למרכז המדע בקליפורניה 500 אלף דולר על 10,000 הציוצים הראשונים בנושא. בערב ההעברה נאספו מאות אלפי אנשים כדי לצפות באירוע ששודר בשידור חי והפך את טויוטה מטנדר יפני לאגדה אמריקאית.

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

השורה התחתונה

  • עלייה של 31% במכירות הדגם בזמן הקמפיין 
  • 131 מיליון ציוצים על המהלך בטוויטר
  • חשיפה תקשורתית בשווי מיליארד דולר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x