בלעדי לכלכליסט
שופרסל מהמרת על המותג הפרטי
רשת הקמעונאות תמכור מאות מוצרים אורגניים תחת המותג הפרטי גרין. במקביל תשיק תת-מותג פרטי נוסף בעל מיצוב פרימיום
שופרסל פועלת להרחיב את המותג הפרטי שלה לתתי־מותגים חדשים: ל"כלכליסט" נודע כי הרשת השיקה לאחרונה מותג פרטי לשוק האורגני הנושא את השם גרין (Green), כמו המתחמים האורגניים שהיא מפעילה בחלק מסניפיה. בחודש האחרון הושקו תחת גרין 34 מוצרים אורגניים, ובשבועות הקרובים בכוונת הרשת להרחיב את המגוון למאות מוצרים אורגניים נוספים.
- הספקים נגד התשלומים לשופרסל ומגה על הסבת סניפים
- בתגובה להוזלות של מגה בעיר: שופרסל תסב את רוב סניפי יש לפורמט שכונתי
- רשתות הדיסקאונט נכנסות למרכזי הערים ומאתגרות את שופרסל ומגה
במקביל, שופרסל מתכוונת להשיק בקרוב מותג פרטי בעל אופי יוקרתי יותר. המותג, שעדיין לא ברור איזה שם יישא, יפעל בקטגוריות שונות. מוצריו יהיו יקרים יותר מהתמחיר הבסיסי הנהוג למותג פרטי, אך עדיין יהיו זולים ממחירי המותגים המובילים בכל קטגוריה.
המותג הפרטי של שופרסל כולל 2,200 מוצרים שמרוכזים תחת כמה תתי־מותגים: מותגי שופרסל ויש הנחשבים בינוניים מבחינת תמחור ופועלים במקביל באותן קטגוריות (מותג יש כולל כשרויות מחמירות יותר), ומותג בייסיק (לשעבר הקו הלבן) הנחשב זול יותר והושק על ידי הרשת בזמן המחאה החברתית (המותג כולל 20 מוצרים הזולים ב־40%–50% מהמותג המוביל בכל קטגוריה). בכך נתנה שופרסל מענה לדרישה למוצרים זולים יותר והגדילה את שטח המדף של המותג הפרטי שלה לשתי רמות מחירים. השקת קו הפרימיום תיצור מדרגה נוספת, יקרה יותר, במותג הפרטי.
בדו"חותיה הכספיים של שופרסל לרבעון השלישי של השנה חשפה שופרסל כי כלל המותגים הפרטיים שלה אחראים לכ־10% ממכירותיה. מכירות הרשת הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב־8.9 מיליארד שקל, כך שהמותג הפרטי אחראי לכ־900 מיליון שקל ממכירות הרשת בתקופה האמורה ומכירותיו מסתכמות בכ־1.2 מיליארד שקל בשנה.
המותג הפרטי בישראל מצוי בשלבים ראשונים ואחרי כמה שנים של צמיחה רשם בשנה החולפת ירידה קלה. על פי נילסן, בעשור האחרון עלה נתח השוק של המותג הפרטי בארץ מ־4.8% מהשוק (מכירות כספיות) ל־ 6.5%מהשוק. נתח השוק הכספי של המותג הפרטי רשם ירידה מתונה יותר מזו שנרשמה בנתח השוק הכמותי, מה שיכול להעיד על התייקרויות במותג הפרטי.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
קבוצת שופרסל רכשה ב־2011 מהולי ברונפמן את רשת אורגניק מרקט תמורת 31.3 מיליון שקל. כיום מפעילה הרשת תשע חנויות עצמאיות.