$
פרסום ושיווק

תפוס אותי אם תוכל

יותר קמפיינים לסמארטפון משתמשים במיקום הצרכן כדי לפנות אליו ברגע הנכון. שלוש דוגמאות לקמפיינים ליוגורט, נעלי ריצה ותרומות לילדים שהצליחו באמת להשפיע על הצרכן

רמי יהודיחה 08:5528.07.13
אז איפה בדיוק תפסתי אתכם הפעם? זה היה במיטה, לפני הקפה הראשון של הבוקר? שוב התגנבתם עם הסמארטפון לחדר השירותים? או שאולי החלטתם לנצל את אפלולית חדר הישיבות כדי לגלוש קצת באמצע המצגת המשעממת?

חשבתם שאף אחד לא שם לב אליכם? זה בסדר גמור. כולנו מכורים באותה מידה. הטלפונים החכמים תפסו אותנו חזק, וממש לא נראה שהם מתכוונים לשחרר בקרוב, להפך.

 

גם שוק הפרסום העולמי הפנים את המציאות הזו. על פי גארטנר, יעמדו ההכנסות מפרסום במובייל ב־2013 על 11.4 מיליארד דולר, ויזנקו ב־400% בין 2011 ל־2016. אם נדמה לכם שכל הכסף הזה ייצא על מעברונים מציקים, באנרים זעירים ואפליקציות שאף אחד לא הולך להוריד, תנו לי לספר לכם על פרסום נייד אפקטיבי באמת. אני מתכוון לפרסום שמנצל את היכולות של הטלפונים החכמים לתפוס את הצרכנים ברגע הכי חשוב למפרסם, בדיוק בזמן הקנייה.

 

רמי יהודיחה מנכ"ל חברת הפרסום LEAD רמי יהודיחה מנכ"ל חברת הפרסום LEAD צלם: עמית שעל

 

הדוגמה של פינקברי

שמים את היוגורט על המפה

פינקברי, רשת אמריקאית למכירת פרוזן יוגורט שרצתה להשיק יוגורט בטעם חדש, פרסמה באפליקציה של פנדורה לאייפון קופונים מבוססי מיקום. הקופונים שנשלחו לכל משתמשי פנדורה שנמצאו בקרבת סניפי הרשת, הציעו להם להתנסות ביוגורט החדש בהנחה שציינו את המרחק המדויק בין המשתמשים לבין הסניפים הקרובים אליהם. מי שרצה היה יכול לנווט אל הסניף הקרוב באמצעות מפה או להתקשר אליו בלחיצה אחת. הפעולה הכל כך בסיסית הזו הכפילה, לדברי מנכ"ל הרשת, את מספר הכניסות לסניפים והגדילה משמעותית את המכירות.

 

 

הדוגמה של מיט פק

כך תחטוף לקוחות מהמתחרים

Meat Pack, חנות למכירת נעלי סניקרס בגואטמלה, החליטה לחטוף לקוחות מחנויות מתחרות. איך היא עשתה את זה? היא הציעה ללקוחות להוריד לסמארטפון שלהם אפליקציה בשם Hijack - חטיפה. ברגע שאחד הלקוחות שהורידו את האפליקציה נכנס לחנות של מותג נעליים הנמכר ב־Meat Pack, המערכת זיהתה אותו ושלחה קופון הנחה ישירות אליו. אבל לא סתם הנחה, הנחה דינמית שהחלה ב־99% וירדה ב־1% מדי שנייה. ככל שהלקוח הגיע ל־Meat Pack מהר יותר, כך הוא היה זכאי להנחה גדולה יותר. אחד מ־600 הלקוחות ש"נחטפו" בדרך הזו נהנה מהנחה של 98%.

 

הדוגמה של ילדי ריו

קבל SMS מילד חסר בית

עמותה למען ילדים חסרי בית בברזיל החליטה לגרום לנהגים להיות פחות אדישים כלפי הילדים חסרי הבית המקבצים נדבות בצמתים. בריו יש המון ילדים כאלה, והנהגים, שמתייחסים אליהם כאל מטרד, נוהגים לסגור את חלונות כלי הרכב שלהם כשהם מגיעים לצומת. SMS שנפתחו במילים "היי, אני הילד ברחוב" ונמשכו בבקשה לתרומה לעמותה, נשלחו לנהגים שעצרו בצמתים מסוימים. הן אולי לא הצליחו לגרום לנהגים לפתוח את החלונות, אבל את הכיסים שלהם דווקא כן.

כולנו זוכרים איך בימים שלפני הסמארטפון המשווקים היו מפוצצים את הטלפונים שלנו בהודעות טקסט פרסומיות, ואנחנו, בתגובה, היינו מתעלמים מהן באלגנטיות. השיטה הזו עלתה כיתה. כיום אנחנו יכולים למקד משלוח הודעות באזורים מוגדרים מראש ולתפוס את הצרכנים עם הצעות רלבנטיות בדיוק ברגע שבו הם נכנסים לאותם אזורים. הדוגמאות הקודמות מוכיחות שאם נצליח לחשוב על המיקום של הלקוחות - בקניון, ברכבת או אפילו בחנות של המתחרים - נוכל לפנות אליהם עם מסרים רלבנטיים בדיוק במקום ובזמן שבו הם יהיו מוכנים לקלוט אותם.

 

הכותב הוא מנכ"ל ובעלי משרד הפרסום LEAD

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x