$
פרסום ושיווק

בפרוקטר אנד גמבל מציגים את זה טוב יותר

בכל הקשור למדידה מספרית של יעדי אחריות תאגידית ומדיניות קיימות יוניליוור יכולה ללמוד שיעור מהמתחרה הגדולה שלה בשוק מוצרי הצריכה

גיל קליאן 09:3420.05.12

בכל מה שקשור למדידה מספרית של יעדי אחריות תאגידית ומדיניות קיימות יוניליוור יכולה ללמוד שיעור מהמתחרה הגדולה שלה בשוק מוצרי הצריכה - חברת פרוקטר אנד גמבל. לפרוקטר אתר ייעודי לתוכנית הקיימות שבע השנים שלה שהושקה בשנת 2005 ואמורה להסתיים בשבועות הקרובים.

 

באתר

מציגה החברה את היעדים שלה בצורה כמותית וברורה - למשל, החברה הציבה יעד של חיסכון בשיעור 50% לפחות על פני עשור בצריכת האנרגיה והמים של החברה. בשנה שהסתיימה ביוני 2011 הצליחה פרוקטר להפחית את צריכת המים שלה ב־22% ולהפחית ב־57% את הפסולת הנובעת מהליכי הייצור. מנגד, ביעד הפחתת האנרגיה היא לא עמדה - והצליחה להפחית רק 16% בצריכת האנרגיה.

 

כמו כן, המדידה של פרוקטר מתבצעת ביחס למוצר יחיד, כלומר לא ברור אם סך כל הזיהום שנבע מפעילות החברה עלה או ירד. שיטת מדידה זו מיושמת על ידי חברות רבות, לרבות שטראוס ואסם בישראל. שיטה זו זוכה לביקורת בעולם מכמה ארגונים ירוקים, משום שמבחינת כדור הארץ המדידה של זיהום פר מוצר אינה רלבנטית. לדברי אותם ארגונים, אם הפחתת הזיהום מוגדרת על ידי החברה כיעד לשמירה על איכות הסביבה, היא צריכה למדוד את סך כל הזיהום שנוצר מפעילותה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x