$
פרסום ושיווק

בענף התקשורת מגיבים למו"מ בין ערוץ 10 לתפוז: הנפקה היא סקסית, אבל לחשיפה מחיר כבד

בכיר בשוק הטלוויזיה: לא ברור מאיזו סיבה הערוץ ירצה שקיפות כזו. בכיר אחר: ערוץ 10 בלחץ. הבורסה זו דרך קצרה להנפיק ולגייס חוב

שלי פריצקר 11:0606.07.11

יום אחרי שחשף "כלכליסט" את המו"מ למיזוג ערוץ 10 עם תפוז של אילן בן־דב הנסחרת בבורסה, מהלך שלאחריו מתכננות השתיים גיוס הון מהציבור, אומר בכיר בשוק הטלוויזיה: "לא ברור מאיזו סיבה הערוץ ירצה שקיפות כזו. זה כרוך במחיר כבד. משרד הפרסום אדלר חומסקי, שהונפק בעבר, חזר בו

אחרי שבעה חודשים כי הבין שהוא משלם מחיר כבד מדי".

 

כיום ערוץ 10 מחויב לדווח על התנהלותו ומצבו הכספי לרשות השנייה, שהיא גוף ציבורי. בבורסה ההתנהלות היא שונה, והערוץ יחויב לדווח על כל עסקה מהותית בזמן אמת, לצד תוצאות כספיות רבעוניות.

 

מנגד טוען גורם אחר כי המהלך נשמע כרעיון מצוין: "ערוץ 10 בלחץ, במיוחד לאחר שההלוואה שהוא מקבל מקרן אוריגו קוצצה. הוא חייב מקורות מימון אלטרנטיביים, והבורסה זו דרך קצרה להנפיק ולגייס חוב. כיום עם מצב התעשייה להנפיק ערוץ זה סקסי".

 

אבל מי ירצה להשקיע בערוץ 10, שמתקשה לנצח ברייטינג ושלא הגיע לאיזון תקציבי מימיו? לדברי גורם בשוק, "אולי מבחינת תוכן ורייטינג ערוץ 10 לא במצב טוב, אבל מבחינה רגולטורית הוא נכס: יש לו אופק שידור של 15 שנים עם המעבר הצפוי מזיכיון לרישיון, לפני שנה מחקו לו חובות תוכן של 100 מיליון שקל, יש לו חברת חדשות והוא משדר שבעה ימים בשבוע. לעומתו ערוץ 2 נמצא בחוסר ודאות מוחלטת. היום זו לא נראית כמו השקעה משתלמת, אבל בעתיד היא תשתלם".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x