$
פרסום ושיווק

ירידה בהיקף הפרסום במגזר הרוסי ב-7% ל-121.4 מיליון שקל

לפ"מ הגדילה את היקף הפרסום ב-27% בשנת 2010; מקאן אריקסון מוביל גם במגזר זה - פרסם בהיקף של כ-33 מיליון שקל

שלי פריצקר 15:5030.03.11

המגזר הרוסי בישראל מונה כמיליון איש, עשרת משרדי הפרסום המובילים במגזר הוציאו 121.4 מיליון שקל ב-2010, לעומת 130.4 מיליון שקל ב-2009 – קיטון של כ-7%. בדומה למגזר הכללי מקאן אריקסון מוביל גם את במגזר זה – פרסם בהיקף של כ-33 מיליון שקל, גידול של 4% לעומת 2009. כך עולה

מדו"ח יפעת בקרת פרסום המסכם את 2010 במגזר הרוסי.

 

מבין 3 המגזרים (ערבים, חרדים, רוסים), הרוסי הוא היחיד שאפשר לפנות אליו בצורה מפולחת בטלוויזיה משום שיש לו ערוץ מסחרי בשפה הרוסית מה שהופך אותו לאטרקטיבי למשרדים הגדולים.

 

במקום השני נמצא מגזרים עם גידול של 12% לעומת 2009 - פירסם בהיקף של כ-19.6 מיליון שקל אשתקד, זאת בעקבות קבלת תקציב סופר פארם המפרסמת הגדולה במגזר, וגידול דרמטי בתקציב הפרסום של HOT.

 

במקום הרביעי נמצא ת"א מוסקבה אשר הקטין ב-21% את ההוצאה לפרסום ל-13.8 מיליון שקל בעיקר בגלל הפסקת הפרסום של מפעל הפיס. לדברי נתי יעקבי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום "המשרד פיצה על הירידה בפעילות במגזר הרוסי בעבודה עם פרטנר במגזר הכללי כאחד ממשרדי הפרסום הראשיים של פרטנר ב-2010".

 

סקטורס צנח ב-44% בהיקף הפרסום ל-כ-8.2 מיליון שקל במקום ה-5, זאת עקב איבוד תקציב רשת סופר פארם והפחתה ניכרת בתקציב יוניליוור והבנק הבינלאומי הראשון.

 

במקום ה-6 לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) שפרסמה בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל ב-2010, גידול של 27% לעומת 2009.

 

הארגונים והעמותות הגדילו היקף פרסום ב-132%

 

קטגוריית רשתות השיווק מובילה ב-2010 בפרסום במגזר הרוסי בדומה למגזר הכללי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 18.7 מליון שקל וגידול של כ- 7%. במקום השני ענף הסלולר שהקטין את היקף הפרסום לעומת 2009 ב-6% לכ-14.5 מילון שקל, ירידה מתונה לעומת צניחה של 31% במגזר הכללי. הענפים האחרים שבולטים בפרסום הם עמותות וארגונים במקום השלישי שצמחו ב-132% להיקף של כ-10 מיליון שקל. במקום החמישי משרדים ממשלתיים שמפרסמים באמצעות לפ"מ והגדילו את היקף הפרסום ב-28% לכ-7 מיליון שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x