$
פרסום ושיווק

רמי שביט על עסקת אופיס דיפו: "הבאנו הצעה שאי אפשר לסרב לה"

חמישה חודשים לקח לשביט לשכנע את בעלי אופיס דיפו בכדאיות העסקה. המנכ"ל ובעל השליטה לא עוצר במסע להגדלת המכירות ל־5-10 מיליארד שקל בשנה

גולן חזני 07:0414.10.10

המשביר לצרכן אישרה אתמול את פרסום "כלכליסט" על רכישת אופיס דיפו ישראל תמורת 47 מיליון דולר. הנהלת אופיס דיפו צפויה להישאר יציבה לפחות בשנה הראשונה לעסקה, והחברה תמשיך לתפקד כחברה־בת של המשביר.

 

"זו לא עוד רכישה", אמר אתמול המנכ"ל ובעל השליטה רמי שביט, "יש

כאן חשיבה כוללת להגדיל את המכירות של המשביר ל־5–10 מיליארד שקל בשנה בתוך 3–4 שנים. יש לנו תשקיף פתוח של גיוס של מיליארד שקל. מועדון הלקוחות שלנו כבר מונה 800 אלף לקוחות ועוד 280 אלף סטודנטים שאנו מגייסים בימים אלה. בימים הקרובים נוסיף עוד שני גופים לקבוצת שיתופי הפעולה, והמטרה היא לייצר CASH BACK (הנחה ברשת אחת שניתן לנצל ברשת אחרת - ג"ח) בהיקף של 0.5–1 מיליארד שקל בשנה".

 

שביט סיפר אתמול כי, "אחרי חמישה חודשים של מו"מ חשאי שכנענו את בעלי אופיס דיפו שנוכל להשביח את הכנסות הרשת מ־600 מיליון שקל למיליארד שקל. הבאנו להם הצעה שאי אפשר לסרב לה. חלק מהתשלום יהיה במזומן וחלק עתידי". רכישת אופיס דיפו על ידי המשביר היא חלק מהאסטרטגיה העסקית שאותה מוביל שביט בשנים האחרונות, להפוך את הרשת לפלטפורמה הקמעונאית הגדולה בארץ. יישום האסטרטגיה נעוץ ביצירת פלטפורמה קמעונאית מגוונת, צומחת ורווחית בטווח הארוך, גם על חשבון הרווחיות בטווח הקצר. הפלטפורמה אמורה לפעול באמצעות מועדון 365, שדרכו שואפת המשביר להרחיב את מגוון ההטבות לחברי המועדון.

 

מהלך רכישת אופיס דיפו נשען על הפריסה הגיאוגרפית של הרשת, שמחזיקה במיקומים אסטרטגיים שיאפשרו למשביר גישה ללקוחות חדשים. אותם מיקומים יאפשרו פתיחת "חנות בתוך חנות" בסניפי אופיס דיפו, בדומה למה שניו־פארם החלה לבצע השנה בסניפי המשביר. שוק ההון עדיין בוחן את רמי שביט, שטרם קיים את הבטחתו מלפני כשנה בדבר הקמת רשת סופרמרקטים. הרכישה של אופיס דיפו, כשתושלם, תצטרך לתת פירות בטווח קצר יותר. באמצעות רכישה זו אמור שביט להוכיח שהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלו מתחילה לקרום עור וגידים ואף משתקפת בדו"חות הכספיים בטווח הנראה לעין.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x