$
פרסום ושיווק

הפרסומאים נערכים למאבק על שוק התקשורת

בזק, 012 ואורנג' מחליפות ידיים - והבעלים הטריים עשויים לשקול משרדי פרסום חדשים. פרסומאי בכיר: "זה הזמן להתחיל לעבוד ולהתקרב ליוסי מימן"

מיכל תוסייה כהן 09:2717.11.09

בחודשים האחרונים כמעט כל חברות התקשורת המרכזיות בישראל החליפו ידיים ושינו בעלויות. שינויים מבניים על פי רוב גוררים איתם שינויים נוספים, אם פרסונליים ואם בהתקשרויות עם חברות אחרות, וחברות התקשורת מספקות לא מעט עבודה לחברות הפרסום. מדובר בשוק בעל תקציבי ענק, שמטבע הדברים התחרות בו עצומה.

 

מה דעתך על מניית סלקום:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

כשסלקום עברה לידיו של נוחי דנקנר, עבר גם תיק הפרסום שלה למודי כידון, חברו הטוב של דנקנר, מבעלי גיתם. שאול אלוביץ', שלא מזמן רכש 31% מבזק, מכר אתמול את 012 סמייל ליוסי מימן, בעל השליטה באמפל וערוץ 10. האם החלפת הבעלויות הזו תגרור אחריה משחק כיסאות שכזה? במשרדי הפרסום טוענים שהדומינו בלתי נמנע.

 

"דווקא כיוון שמימן אינו ידוע כמקורב למישהו מסוים מעולם הפרסום, זה בדיוק הזמן להתחיל לעבוד ולנסות להתקרב אליו", אומר בכיר בשוק הפרסום. "שום דבר לא בטוח, זה הזמן לחזר אחרי מימן".

 

תקציב הפרסום של 012 סמייל נמצא כיום אצל משרד הפרסום גלר נסיס, לאחר שבשנתיים האחרונות החליף ידיים כמה פעמים. כשהחברה הוקמה, ב־2007, תקציב הפרסום שלה נמסר לראובני פרידן. לאחר מכן עבר התקציב בחלקו למשרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי וגלר נסיס, וכעת הוא נמצא רק אצל האחרון.

 

 

"כיוון שמימן לא קרוב לפרסומאי מסוים, במקרה של 012 השיקול שלו יהיה בעיקר מקצועי", אומר פרסומאי בכיר. "זאת אף שלרוב הימצאותה של חברה מסחרית בחברת פרסום מסוימת מבוססת על קשרים אישיים. אם בגלר נסיס יעשו ל־012 עבודה טובה, אין סיבה שיהיה שינוי".

 

ובעניין פלאפון, אומרים בשוק, יוסי לובטון, מנכ"ל באומן־בר־ריבנאי קשור בחברה קשר אמיץ, ולמרות שאלוביץ' הוא בעל השליטה העתידי, הסבירות שיוחלף נמוכה מאוד.

 

היריבות ההיסטורית מתחדשת

 

תקציב הפרסום של בזק הוא עניין אחר לגמרי. משרד הפרסום אדלר חומסקי מחזיק כיום בתקציב החברה והחברה־הבת בזק בינלאומי. אף שהקמפיין האחרון של בזק מבית אדלר חומסקי, לרשת המהירה NGN, נחשב להצלחה - בכלל לא בטוח שהוא יישאר שם: אלוביץ', בעל הבית החדש של בזק, מקורב לאילן שילוח, מבעלי משרד הפרסום מקאן אריקסון והיריב הוותיק של אדלר חומסקי, ולאודי פרידן, מבעלי ראובני פרידן. שילוח כבר מטפל בתקציב הפרסום של yes ובמותג פנסוניק (שהוא חלק מתקציב הפרסום של יורוקום, שבבעלות אלוביץ'), ולכן לדעת אחד מבעלי משרדי הפרסום קיים סיכוי גבוה כי כאשר יסתיים החוזה בין אדלר חומסקי לבזק התקציב יעבור לשילוח.

 

כבר לפני כשנתיים פיתחו אדלר חומסקי ושילוח יריבות קשה במסגרת המלחמה על תקציב yes. אדלר חומסקי הפעילו את כל הקשרים שלהם בבזק כדי להעביר את yes אליהם, אך ללא הצלחה. מקאן זכו בתקציב - ושני המשרדים נותרו יריבים.

 

כל אחד רוצה נתח

 

"כל אחד רוצה נתח מהעוגה", מסביר בכיר אחר בענף, "סטלה הנדלר היא היום מנכ"לית 012 וייתכן שהיא תעבור לבזק עם הבוס הקודם שלה, אלוביץ', שאליו היא קשורה. הנדלר כועסת על משרד שלמור אבנון עמיחי כי כשהם עבדו על התיק של 012 פרטנר אמרו להם שכדי לקבל את התקציב שלהם הם יצטרכו לזרוק את 012 - ושלמור בחרו לעזוב את 012. הנדלר זוכרת להם את זה".

 

גם מכירת פרטנר לאילן בן־דב עשויה לשנות את התמונה. "שילוח ופרידן - אף אחד מהם לא יכול לקחת את התיקים של אלוביץ', משום ששניהם מחזיקים בתיקים אחרים, שמתנגשים", מסביר בכיר בענף הפרסום. "שילוח יצטרך לוותר על סלקום ופרידן יצטרך לוותר על פרטנר. ייתכן שאף אחד מהם לא יסכים לוותר. תלוי איך אלוביץ' יחלק את העוגה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x