$
מדיה

גיזה זינגר אבן מציעה למתמודדים במכרז ערוץ 10: אל תציעו לאוצר שקל

בעקבות תנאי המכרז שפרסמה הרשות השנייה מציעה חברת המחקר לא להציע כסף עבור סעיף דמי הזיכיון, ובמקום זאת להתמקד בהפקות המקור

אמיר טייג 09:0116.07.09

חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן ממליצה לגופים שיתמודדו על מכרז ערוץ 10, אם אכן יתפרסם כזה, לא להציע ולו שקל אחד עבור ה"ביד". בגיזה בדקו את תנאי המכרז כפי שפורסמו על ידי הרשות השנייה לפני כשלושה ימים וקבעו כי עדיף יהיה למציע להפנות את מלוא כספי ההצעה שלו לסעיף הפקות התוכן, ולא להפנות אפילו שקל אחד לסעיף ה"ביד" - היקף הסכום החד־פעמי שישלם המציע עבור דמי זיכיון לאוצר.

 

לקראת פרסום המכרז לערוץ 10 קבעה הרשות השנייה כי זהותו של הזוכה תיקבע בעיקר על פי הסכום שיוצע עבור המותג ערוץ 10, סכום אשר יועבר לרשות השנייה, והיא תפנה אותו לביצוע הפקות מקור שישודרו בערוץ. גובה סכום זה יהיה 60% במשקל ההחלטה על הזוכה. יתר 40% במשקל ההחלטה יתחלקו בין ידע וניסיון מקצועי (15%), המבנה הארגוני של המציע (10%) וההסכמה לשלב כמה דירקטורים חיצוניים בדירקטוריון החברה (5%). 10% נוספים ממשקל ההחלטה ייוחסו ל"ביד".

 

במכרז ערוץ 2 שנערך ב־2006 היה ה"ביד" 30% מהציון במכרז והפקות המקור רק 25%.

 

 

מבנה זה גרם לזכייניות ובראשן קשת להציע סכום אסטרונומי עבור ה"ביד" (300 מיליון שקל אצל שתי הזכייניות), שרוקן אותן מרווחי העבר וחייב את בעלי המניות של רשת לפחות להכניס יד לכיסם.

 

על פי ההסברים של גיזה זינגר אבן, "הניקוד שמקבל שקל שמציעים להפקות מקור הוא פי שישה מאשר הניקוד שמקבל שקל המוצע ל'ביד'. כמו כן, שקל להפקות מקור מייצר שעות שידור, מה שחוסך כסף להפקות אחרות. שקל ל'ביד' מקבל ניקוד נמוך יותר, איננו חוסך בהוצאות, ואיננו מייצר הכנסות לזכיין". לפיכך ממליצים בגיזה למתמודדים להפנות את כל ההצעה שלהם לסעיף הפקות המקור ולא להקדיש כלום ל"ביד" שיגיע לאוצר.

 

עוד ממליצים בגיזה זינגר אבן למתמודדים על מכרז ערוץ 10 "לדעת להעריך באופן ריאלי את שווי הזכייה במכרז, ולא ליפול ל"קללת המנצח", כלומר למצב שבו זוכה במכרז גוף שהעריך הערכת יתר את שווי הזכייה, והוא מגלה בהמשך שקשה לו לעמוד בהתחייבויותיו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x