$
מעסיקים

קודמתם לעמדת ניהול? היזהרו מהטעויות הנפוצות של מנהלים צעירים

למשל להחליף מיד את הצוות הקיים באנשים "שלכם", לציין כמה המצב היה גרוע לפני שהגעתם או להמשיך לעשות את העבודה הקודמת כי אתם חושבים שאתם יכולים לעשות אותה טוב יותר מהעובד החדש

שירות כלכליסט 08:0920.04.14

מזל טוב! זכיתם במשרת ניהול הנחשקת. המנהל הקודם עזב - יחי המנהל החדש. כעת תוכלו להראות לכולם איך מבצעים את התפקיד כמו שצריך. האומנם?

 

אתר "ביזנס אינסיידר" ערך רשימה של 11 טעויות נפוצות שנוהגים מנהלים חדשים לעשות:

 

1. לציין כמה בלגן היה לפני שהגעתם - כך אם התוצאות שלכם גרועות אתם יכולים להאשים את המנהל הקודם ואם התוצאות טובות - אתם זוכים בקרדיט על ביצועיכםם הטובים כנגד כל הסיכויים. כולם יודעים מה אתם עושים - התחבולה הזו שקופה וכדאי להימנע ממנה.

 

2. לדבר רעות על עובדים שהתפטרו - עוד טריק שקוף שקשור יותר באגו שלכם מאשר בעובדים, אבל זה רק יגרום לעובדים הנוכחיים לתהות מה אתם אומרים עליהם מאחורי הגב.

 

3. להחליף מיד את הצוות הקיים עם האנשים "שלכם" – ייתכן שזה מאד נעים לבחור את צוות החושב כמוכם ובייחוד כשהם יהיו חייבים לכם טובה על המשרה. אולם הדבר יוצר אזור נוחות שעלול לפגוע ביצירתיות.

 

4. לאבד קשר עם הלקוח – בתור מנהל, לעיתים קל ונוח יותר לא לבוא במגע עם לקוחות אבל חשוב לשמור על קשר אישי.

 

5. להחיל האסטרטגיה משלכם מבלי לשתף את הצוות - הימים בהם הצוות היה מוציא לפועל את האסטרטגיה של הבוס חלפו. טוב שכך משום שחשוב שאסטרטגיה תכלול את הרעיונות הן של הצוות והן של הלקוח.

 

קודמתם לעמדה ניהולית? מזל טוב! היזהרו לא לעשות את הטעויות הנפוצות של מנהלים צעירים קודמתם לעמדה ניהולית? מזל טוב! היזהרו לא לעשות את הטעויות הנפוצות של מנהלים צעירים צילום: שאטרסטוק

 

6. לא להבין שלמילים שלכם יש יותר משמעות מבעבר - וגם להבעות הפנים, למצב הרוח שלכם ולטון הדיבור שלכם. אפילו התלוצצות קלה שלא חשבתם עליה עד הסוף עלולה לגרום למתח בצוות.

 

7. יתר ביטחון עצמי - הפגנת ביטחון עצמי לגבי החלטה שסופה טעות משולה למכת מוות למנהל חדש. לא נורא אם הצוות יראה אתכם מתלבטים לגבי ההחלטה הנכונה, אך חשוב לשמור על גישה אופטימית.

 

8. להמשיך לעשות את העבודה הקודמת כי אתם יכולים לעשותה טוב יותר מהעובד החדש – או להתעקש שיעשה את העבודה באופן שבו עשיתם אותה אתם.

 

9. להפוך לשחצן ומתנשא – הדבר רק יגרום לאחרים לא לחבב אתכם בלשון המעטה ובוודאי לא להעריך אתכם.

 

10. לדבר יותר מלהקשיב - בשביל מה לנהל שיחה עם אנשי הצוות אם אתם לא מתכוונים לשמוע מה יש להם לומר? רצוי לפתח יכולות הקשבה - מובטח שכך תלמדו רבות מעובדיכם ואף תזכו בהערכתם.

 

10. לשתוק יותר מלדבר - גם אם העברתם מסר לצוות, לפעמים יש צורך להעבירו יותר מפעם אחת כדי שהוא ייקלט. אמנם הסעיף הקודם חשוב אך לא כדאי להגזים לכיוון ההפוך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x