$
רכב

יריד תעסוקה לתעשיית התחבורה החכמה יתקיים השבוע בת"א

היריד שמשותף למובילאיי, ג'נרל מוטורס, ורנו-ניסאן-מיצובישי, יתקיים בבניין עיריית ת"א; עפ"י נתונים שליקטה קהילת אקומושן, 31% מהמועסקים בתחום הם בוגרי הטכניון ו-28% שירתו ביחידה 8200

אודי עציון 12:5927.01.20

בבניין עיריית תל איב יתקיים ביום שישי הקרוב יריד תעסוקה ייחודי שמארגנת קהילת אקומושן (EcoMotion): מובילאיי, מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס, מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי, המשרד הטכנולוגי החדש של BMW ועוד עשרות סטארט-אפים ינסו לגייס 250 עובדים חדשים לתעשיית התחבורה החכמה.

 

נתונים שליקטה אקומושן מ-30 חברות וסטארט-אפים שישתתפו באירוע, המכונה "תחבורה להכיר" ומתפרסמים לראשונה בכלכליסט, חושפים את המספרים שמאחורי התעשייה.

 

כך למשל, הטכניון בחיפה הוא המוסד האקדמי המוביל מבחינת שיעור המועסקים בתעשייה: 31% מהחברות דיווחו כי מרבית העובדים שלהן הם בוגריו. במקום השני, 14% מהחברות דיווחו כי מרבית עובדיהן הם בוגרי האוניברסיטה העברית. במקום השלישי אוניברסיטת תל אביב עם 10% ואילו במקום הרביעי, המרכז הבינתחומי בהרצליה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, ה-7% לכל אחד מהמוסדות.

 

למתגייסים לצה"ל ששואפים להשתלב בתחום ההייטק ובפרט בתחום התחבורה החכמה, הסקר בחן מאילו יחידות מגיעים מרבית העובדים. באופן לא מפתיע, יחידה 8200 נמצאת במקום הראשון עם כ-28% מהחברות שמדווחות שמרבית עובדיהן מגיעים מהיחידה.

 

המשרה המבוקשת ביותר מקרב החברות היא הנדסת תוכנה, 24% מהחברות מחפשות עובדים בתחום זה.

 

יריד תעסוקה של קהילת אקומושן  (ארכיון) יריד תעסוקה של קהילת אקומושן (ארכיון) צילום: ענבר לוי

 

במקום השני נמצא תחום הנדסת אלגוריתמים (10%), ובשלישי מהנדסי פול סטאק, אנשי מחקר ופיתוח, מהנדסי חומרה ואנשי מדע נתונים, עם 7% כל אחד.

 

השיעור הנמוך של נשים בתעשיית ההייטק לא נבדל מתעשיית התחבורה החכמה: לפי נתוני החברות רק 21% מעובדיהן הן נשים, אם כי שתי חברות דיווחו כי נשים מהוות יותר מ-50% מכוח העבודה שלהן: Anagog שמפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניטור סמארטפונים ו GoTo Global- שמפתחת שירותי תחבורה שיתופית.

 

למרות ההכרזות ברחבי העולם באחרונה על כך שמהפכת הרכב האוטונומי תתעכב בשל קשיים רגולטוריים וטכנולוגיים, רוב חברות התחבורה החכמה בארץ (66%) מפתחות פתרונות בדיוק בתחום זה, אם כי רובם רלוונטיים גם לרכבים בעלי יכולות אוטונומיות חלקיות, שמספרם בכבישים יעלה בשנים

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב צילום: עדי אדר

הקרובות. 24% מהחברות עוסקות בפיתוח פתרונות לשירותי ניידות (מיקרומובילטי, ניהול תנועה, תחבורה שיתופית) ו-10% בחשמל ואנרגיה לתחבורה.

 

השכר: 40-15 אלף שקל בחודש

 

השכר למשרות המוצעות בתחבורה להכיר נע בין 15 ל-40 אלף שקל בחודש. מובילאיי מציעה את מספר המשרות הרב ביותר, 75. בעוד שלחברות בתחום התחבורה החכמה יש בממוצע 117 עובדים, למובילאיי יש 1,500.

 

חוץ מראיונות וגיוס עובדים, יערכו באירוע עשרות הרצאות טכנולוגיות על ידי מומחים מהתעשייה, שיעסקו מלבד ברכב אוטונומי ומקושר, גם בחשמל ואנרגיה לתחבורה, שירותי ניידות ורחפנים.

 

בין הסטארטאפים שישתתפו באירוע ניתן למצוא את גארדיאן, סופטרייד, ויה, ארבה, ארגוס, גארדנוקס, ברייטויי ויז'ן, אנאגוג, פארקקאם, ויהויז'ן, אדיוניקס, קוגנטה, אלגוליון, פורטליקס, היילו, ארילו טכנולוגיות, טריאיי, גוטו גלובל, אינוביז, טקטייל מוביליטי, סימוטיב טכנולוגיות, BWV, וייאר, אוטונומו ועוד.

 

"יריד 'תחבורה להכיר' הוא הזדמנות חד פעמית וייחודית להכיר את עולם התחבורה החכמה בישראל ואף להצטרף אליו", אומרת אורלי דהן, מנכ"לית

אקומושן, מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מנהלת תחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה. "התעשייה הישראלית בתחום הזה היא מהמובילות בעולם בזכות ההון האנושי האיכותי בארץ. אנחנו מחפשים את המוחות המבריקים, מפתחים מכל העולמות, מומחי סייבר, מהנדסים, חוקרים ועוד. מהפכת התחבורה החכמה והרכב האוטונומי היא תהליך היסטורי אדיר ואנחנו מציעים את ההזדמנות לבוא להכיר מקרוב את הטכנולוגיות שעומדות לשנות את החיים של כולנו ואפילו לקחת חלק משמעותי בפיתוחן ועיצובן".

 

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א ומחזיקת תיק התחבורה: "העוצמה של תל אביב טמונה בהון האנושי היצירתי ופורץ הדרך שחי בה ומעמדה של העיר מבוסס כעיר סטארט-אפ בקנה מידה עולמי. היריד הראשון  נועד לחשוף את הציבור, היזמים ומחפשי הדרך לעולם האקזיטים, הסטארט-אפים ולהזדמנויות התעסוקתיות שטמונות בטכנולוגיות ובחדשנות של עולם התחבורה העתידי כתחום מקצועי מתפתח".

x