$
בארץ

עובדי טייסת הכיבוי של כים ניר שפורקה - נקלטו בחברת קליר-קאט תעופה

ההסתדרות וחברת קליר-קאט תעופה שבבעלות קבלן משנה של אלביט חתמו על הסכם קיבוצי לפיו היא תקלוט את 40 עובדי חברת כים ניר שפוטרו בעקבות פירוקה. בסוף השבוע הם כבר החלו לעבוד במקומם החדש

בילי פרנקל 20:4018.08.19

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות חתם על הסכמים קיבוציים עם טייסי הכיבוי של חברת כים ניר, למעלה משנה לאחר שנקלעה לקשיים ופורקה. במסגרת זו ייקלטו 40 עובדי החברה, שהועסקו כטייסי כיבוי וכעובדי צוות הקרקע, בחברת קליר-קאט תעופה, שבבעלות קבלן משנה של אלביט.

 

  

כים ניר נכנסה באוקטובר 2018 להקפאת הליכים בעקבות קשיים כלכליים. במאי אישר בית המשפט את מכירת חלק מפעילותה לאלביט, ללא קליטת כוח האדם. בחודשים האחרונים חתם יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מול נציגי קליר-קאט על שני הסכמים קיבוציים, עליהם יתבססו תנאי העסקתם של עובדי הקרקע והתחזוקה והטייסים. 

מטוס כיבוי אש של כים ניר מטוס כיבוי אש של כים ניר צילום: מאיר אזולאי

 

הצעה להסדר נושים למכירת כים ניר לחברת כנפיים טורפדה בפברואר האחרון על ידי העובדים והההסתדרות מסיבות שאינן ידועות. למעשה, עובדי החברה יועסקו אצל קבלן משנה, כלומר חברת כוח אדם.

 

גורם המעורה בנושא מסר כי "השאלה היא מדוע ההסתדרות אישרה ועוד מתהדרת בהסכם קיבוצי מול קבלן כוח אדם, ולא מול המעסיק".

 

ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עוסקים בתנאי השכר של העובדים ואופק הקידום, תנאי ההעסקה, הרווחה והתנאים הסוציאליים כגון פנסיה, חופשות, ימי מחלה ועוד. העובדים כבר החלו לעבוד בקליר-קאט בסוף השבוע האחרון ועסקו בין היתר בכיבוי מספר שריפות שפרצו ברחבי הארץ.

 

אדרי מסר כי "למרות שנה לא פשוטה ומורכבת שעברה עליהם, עובדי כים ניר גילו נחישות ואורך רוח, בזכותם הם ימשיכו לזכות ביציבות תעסוקתית

 

ובביטחון כלכלי. ההסכמים שחתמנו מהווים הוכחה חיה שגם כשהכל נראה אבוד ניתן במאבק נחוש וחכם לצאת לדרך חדשה. העובדים יזכו לתנאי העסקה ראויים ומכבדים אותם כמי שעוסקים בתפקידים כה חשובים במערך כיבוי השריפות במדינת ישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x