$
מבחני רכב

אאודי A7: לא מתחשבת באגו של הנהג

הנהג של אאודי A7 יכול לסובב את ההגה כמה שבא לו, אך המכונית היא שתחליט כמה באמת צריך כדי להיכנס לסיבוב מהר יותר וחזק יותר. גם המנוע הברוטלי הוא מלאכת מחשבת: כשמרפים מהדוושה הוא עובר למנוחה, בהתאם לצפי הפקקים. אבל לכל השכלולים הללו יש מחיר: תחושת ניתוק מהכביש

תומר הדר 22:2418.02.18

בקייפטאון נגמרו המים, וזה לא קרה ביום וגם לא ביומיים. הגשמים ירדו, גם בקיץ, אבל אף אחד כנראה לא טרח לאסוף אותם כמו שצריך. האפריקנרים התקלחו, מילאו את הבריכות, שטפו את המכונית, ואז המים נגמרו. אבל בקייפטאון מתמודדים עם המחסור במים בהומור, ומדבקות על השירותים מזכירות: “לא כל דבר חייבים להוריד במים, בהצלחה”.

 

 

באאודי בחרו באופן אירוני להשיק את אאודי A7 ליד האוקיינוס, ממש בסמוך למים. בדרום אפריקה אין מתקני התפלה נראים לעין מחוץ לקייפטאון, רק קילומטרים על קילומטרים של שכונות פחונים שמהן מגיחים בכל בוקר מאות אלפי פועלים באוטובוסים מטונפים לעבוד בגן העדן של קייפטאון. האפרטהייד כבר לא קיים, ובכל זאת סביב רוב הבתים יש גדרות חשמליות, בחלקם יש כלבים וגם חברות שמירה. בשלטים כתוב שמי שייכנס לוקח סיכון. לך תדע, אולי יש שם מים.

 

מצלמה בסמל של אאודי

 

A7 היא התשובה של אאודי לז'אנר חדש של מכונית מנהלים שצמח בשנים האחרונות. מכוניות מנהלים בעלות ארבע דלתות הן מכוניות משעממות של פעם. לעומת זאת, מכונית מנהלים בעלת חמש דלתות היא ספורטיבית, מדליקה, קוראים לזה "קופה ארבע דלתות", אפילו שקופה זה שתי דלתות, שאפו לאנשי השיווק. אאודי לא היתה הראשונה בז'אנר הזה שהצמיח את מרצדס CLS ודומותיה, אך A7 הראשונה שהוצגה ב־2011 הפכה במהרה לדגם נמכר במיוחד בפורטפוליו של היצרן.

 

 

אאודי A7. תא הנוסעים חף מגימיקים, ומצויד בצג מידע מעולה אאודי A7. תא הנוסעים חף מגימיקים, ומצויד בצג מידע מעולה

 

 

אאודי A7 החדשה עפה עכשיו לאורך קו החוף של קייפטאון, הלאה, מהר, בכיוון כף התקווה הטובה. בצדי הדרך רוכלים: משקפיים, פירות, כובעים. הלבנים נוהגים בלנד קרוזר, אאודי, טויוטה פורצ'נר. חלון לא פותחים, שלא ייכנס פנימה החום או חס וחלילה הרוכל.

 

לאאודי A7 צללית מרשימה. הפנסים נמוכים, גדושים בנורות לד. יש טכנולוגיה מיוחדת לתאורה, יש מצלמה מיוחדת לתנאי דרך שמסתתרת בסמל אאודי מקדימה. אך הדגש הוא על הישבן, זה מה שהופך מכונית מנהלים למכונית קופה ארבע דלתות. אאודי A7 הקודמת צוידה בישבן מעט מוגזם. החדשה כבר סיפור אחר: הישבן משתלב בקווים הכלליים באופן מושלם. החלונות קטנים, הצורה קטלנית. המנהרה שמקדימה גם קטלנית. בדרום אפריקה נוהגים בכיוון ההפוך. קל לשכוח, קל להיזכר כשהמקומיים מהבהבים בהיסטריה.

 

 

מבט בפנים מבט בפנים

 

 

לעיירות הפחונים שנמצאות בקצה של קייפטאון אין שם רשמי, לפחות לא במפות של גוגל, שמחוברות באופן לווייני לאאודי A7, שמחוברת בעצמה כמובן ללוויין. השכונות מוסתרות מפני גם העדן של קייפטאון באמצעות גדרות גבוהות שעליהן כתובים מסרים של שלום ואחווה. כמו כולם, A7 טסה על פני השכונות במהירות הרבה יותר גבוהה מן הממוצע או מן המותר. כדי לאפשר ל־A7 להיות כל כך מהירה, אאודי היתה חייבת לייצר בידול בינה ובין A6 האחות או A8 הבכירה. התשובה טמונה בטכנולוגיה: לאאודי A7 יש כמובן הגה מקדימה, אך יש לה גם יכולת היגוי אחור. הגלגלים האחוריים יודעים לפנות לתוך פניות. לכן היא מהירה במיוחד בסיבובים, על גבול האבסורד. גם בזכות מערכת ההנעה הכפולה וצמיגי ה־20 אינטש הענקיים. המתלים הם מתלי אוויר. אין קפיצים, יש ארבע כריות ממולאות באוויר דחוס. השלדה עשויה אלומיניום קל משקל.

 

מחכה לך בפנייה

 

המנוע הוא מלאכת מחשבת: שש בוכנות, שני מגדשי טורבו, כמויות מצחיקות של כוח. לא סתם כוח, כוח שעובר באופן חרישי, נטול מאמץ, ברוטלי ומוחץ. כוח חכם: כשמרפים מהדוושה של A7 במצב חיסכון, מנוע הבנזין עובר למנוחה מוחלטת, אין שריפה של דלק. זה עובד וזה עובד היטב. A7 יודעת גם לצפות מתי יהיה צורך לדומם את המנוע. ההסבר היה נשמע אולי דמיוני לפני עשור, כיום זו מציאות: לוויין מודיע לרכב היכן יש פקק. A7 מורידה את הרגל מהגז עוד קודם וחוסכת דלק.

 

כדי לנסוע מהר מאוד, צריך נהג טוב מאוד. לא כל נהג הוא טוב מאוד, A7 יודעת יותר טוב: ההגה שלה אינו מחובר לגלגלים, אלא למנוע ולמחשב. המחשב מחליט כמה הגלגלים צריכים לפנות כדי להיכנס לסיבוב יותר מהר, יותר חזק, יותר טוב מהנהג. הנהג יכול לסובב את ההגה, אך A7 מחליטה כמה באמת לסובב את הגלגלים. מלבד פגיעה באגו, מדובר במנגנון כמעט מושלם. כמעט, כי עם הגלגלים האחוריים שפונים לתוך הסיבוב, עם ההגה המתקן וכל המנגנונים החכמים, יש אובדן תחושה של הכביש. A7 מרגישה מנותקת, חסרת תחושה. למען האמת, כמו שרוב הלקוחות ירצו.

 

בהרים שמעל קייפטאון יש מעיין. ההרים צופים אל ארץ היין של דרום אפריקה. במעיין יש תור, הרוב המכריע שחור. ללבנים יש באוטו בקבוקי מים מינרליים, גם בירה. לשחורים יש מכלי ענק לקחת הביתה. A7 טסה על פני שורה של מעיינות עמוסים. יש לה תא נוסעים מרשים, כזה שמהווה המשך טבעי של רצונותיו של הנהג. האיכות לא פחות ממעולה. צג מידע מרכזי ששולט בפונקציות העיקריות, הצג רוטט קלות כשנוגעים בו. לאאודי A7 צג המידע הטוב ביותר בו נתקלנו בו עד כה. הוא מציג בתוך ההגה מפות, מידע, מוזיקה, והכל בצבעים חיים לחלוטין, בתצוגת ענק ובלי להפריע לנהג. בשנים האחרונות הוחלט באאודי לוותר על קשקושים ולהתמקד בעיקר. בכל הקשור בתאי נוסעים, A7 חפה מגימיקים, אך מציגה טכנולוגיה מרשימה.

 

A7 אינה אאודי מושלמת. האשמה היא במתלים: הם סופגים מהמורות באופן שאינו מושלם. במיוחד בגרסאות שמצוידות בחישוקי הגלגלים הגדולים יותר. אז A7 רועדת על בורות, מפספסת את המפגעים הקטנים. שעתיים מקייפטאון יש עבודות בכביש ראשי. כולם מחכים, המתנה קצרה יחסית, רק חצי שעה במקרה הטוב. משאיות טויוטה, משאיות ניסאן דיזל, ים של פולקסווגן גולף. לפולקסווגן יש מפעל בדרום אפריקה שמיצר בזול, כולם נוהגים בגולף של שנות השמונים שיוצרה בשנות האלפיים, עם מנוע של שנות התשעים. אחרי העבודות יש כביש עפר, אאודי מתרוממת, עדיין חובטת. ברקע יש הרים, אגם יבש אחד. פעם היו אגמים רבים, היום הם ריקים, מלכודות חול ענקיות במרחק שעתיים מקייפטאון.

 

בסופו של דבר אאודי A7 היא הדרך המכובדת ביותר לנסוע במכונית מנהלים שאינה אאודי בעלת ארבע דלתות. בזה זה מסתכם. עם זאת, היא בורכה ביתרונות רבים שהופכים אותה למכונית ייחודית, לקנייה מעניינת בפני עצמה. בשוק שממציא את עצמו חדש על בסיס שנתי, מדובר ברכב שיישאר רלוונטי שנים רבות.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x