$
רכב

קרב הענקים של שוק הרכב הישראלי

הסכסוך העסקי בין רמי אונגר ומיכאל לוי החל כבר בשנת 2007. מאז 2008 הוא מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב

זוהר שחר לוי ותומר גנון 08:1230.11.17

הסכסוך העסקי בין רמי אונגר ומיכאל לוי, שניים מיבואני הרכב הגדולים בישראל, החל כבר בשנת 2007. מאז 2008 הוא מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

 

במרכז המאבק היצרי והאכזרי ניצב הזיכיון ליבוא רכבי קיה לישראל. לוי, בעל סוכנות מכוניות לים התיכון (סמל"ת), החזיק בזיכיון הבלעדי עד לשנת 2007. אלא שאז הזיכיון נלקח ממנו ונמסר לחברת טלקאר שבשליטת אונגר ואשתו. מאז מנהלים השניים מאבק משפטי. במסגרתו, לוי טען שאונגר שכר איש עסקים קוריאני בשם צ'אנג יאנג שהעביר כספים לבכיר בקיה, כדי שזו תמסור את הזיכיון לידי טלקאר. לוי דורש פיצוי של עשרות מיליוני שקלים.

 

ביולי 2013 אונגר הגיש תביעה נגדית על 5 מיליון שקל נגד לוי ובנו אחיעד. בתביעה, הוא טען כי לוי ובנו ריגלו אחריו, השתילו במחשביו סוס טרויאני וגנבו מידע סודי ורגיש שהועבר לאחרים. לתביעה הצטרף גם הסוכן הקוריאני יאנג.

מימין: מיכאל לוי ורמי אונגר מימין: מיכאל לוי ורמי אונגר צילום: אלירן אביטל

 

בהמשך נחשף גם אבירם הלוי, איש המבצעים של לוי שאסף עבורו מידע והוכחות למעלליו של אונגר ושותפיו הקוריאניים. הלוי השתמש לשם כך באמצעי ריגול שכאילו נלקחו מתוך סרט מתח.

 

הלוי, סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, עבד עבור לוי חודשים ארוכים וקיבל ממנו כמיליון שקל. אונגר, המיוצג על ידי עו"ד דורי קלגסבלד, טען שלוי שכר את שירותיו של הלוי, שתכנן והוציא לפועל, בסיוע אחרים, גניבת מידע ממנו ומיאנג.

 

אלא שביוני 2016 חלה תהפוכה דרמטית: הלוי עבר צד וחבר לאונגר. בתצהיר שהגיש אז לבית המשפט ושנחשף ב"כלכליסט", הלוי תיאר לפרטי פרטים את עבודת הריגול שביצע עבור לוי וכך אפשר הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של אחד הסכסוכים העסקיים המרים והמורכבים של השנים האחרונות בישראל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x