$
רכב

מקצה שיפורים: אין דבר כזה מושקע מדי

בתערוכת שיפורי הרכב בלאס וגאס, שתיפתח מחר, יוצגו בין היתר יונדאי טוסון עם חישוקי ענק וקיה סטינגר עם מושבים ספורטיביים

תומר הדר 07:4830.10.17

שערי מרכז הכנסים של לאס וגאס עומדים להיפתח מחר ויצרני הרכב ירשו לעצמם, כמדי שנה, להשיל את מעטה הרצינות ולפנות לתת־התרבות הבולטת ביותר של ענף הרכב: משפרי הרכב למיניהם. בעבר Sema, תערוכת שיפורי הרכב הגדולה בארצות הברית, יועדה בעיקר לחובבי הז'אנר, שהשקיעו אלפי דולרים במכוניותיהם כדי להפוך אותן ליותר מהירות ויותר נחשקות, אך כיום יצרני הרכב מבינים שחובה להמחיש לקונים מה יוכלו להשיג אם ישקיעו עוד כמה אלפים ברכב שלהם, והם עטים על תערוכת SEMA עם מכוניות משודרגות משלהם.

 

יונדאי טוסון. שופרה יכולת יניקת אוויר יונדאי טוסון. שופרה יכולת יניקת אוויר

 

 

יונדאי טוסון למשל זוכה להצלחה נאה בארצות הברית, אך תמיד אפשר לפנות לקהל חדש: של צעירים בעלי ממון המחפשים להפגין טאץ’ אישי. סדנת ואסקאר לקחה טוסון רגיל בעל מנוע 1.6 ליטרים והוסיפה לו מגדש טורבו המעלה את ההספק ל־175 כוחות סוס. לטורבו מתווספת גם ערכה המשפרת את יכולת יניקת האוויר ומערכת פליטה רועשת. במקום גלגלי ה־16 אינץ' הרגילים, הטוסון מקבל חישוקי 20 אינץ' ענקיים עטויי צמיגי 255/35 ספורטיביים, וכמובן גם מערכת מתלים המושאלת ממכוניות מרוץ. בחוץ זוכה הטוסון לחבילת עיצוב הכוללת חצאיות עמוקות וספוילרים.

 

 

קיה סטינגר. המתלים האחוריים הונמכו קיה סטינגר. המתלים האחוריים הונמכו

 

 

קיה אינה השם הראשון המתקשר באופן אוטומטי לביצועים, אך קיה סטינגר, מכונית המנהלים הספורטיבית הראשונה של קיה מיועדת לנגוס בטריטוריה הנחשקת של ב.מ.וו ואאודי. מכיוון שהגרמניות זוכות לשלל גרסאות משודרגות, שחלקן מוצעות כבר בסוכנות, בקיה חברו לסדנתWest Coast Customs האמריקאית, כדי לגרום לעוקץ של הסטינגר לבלוט. התוצאה, לפחות בחלק האחורי שאותו קיה חשפה, אולי לא מיועדת לכל אחד, אך בהחלט מסובבת ראשים: המתלים האחוריים הונמכו, את מקומם של צינורות המפלט העגלגלים והסולידיים של הסטינגר תופסים ארבעה צינורות ריבועים, והחישוקים צמחו ל־21 אינץ'. לפגוש הקדמי והאחורי התווספו חצאיות מיוחדות עשויות סיבי פחמן, ותא הנוסעים צויד במגוון תוספות, החל במושבים ספורטיביים וכלה בשעונים מיוחדים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x