$
בארץ

תע"א ו-Hankuk Carbon הקןריאנית יקימו חברה משותפת לפיתוח וייצור מל"טים

הענקית הקוריאנית, ששווי השוק שלה מוערך בכ-229 מיליארד דולר, תפתח ותייצר יחד עם תע"א מל"טים בעלי יכולות המראה ונחיתה אנכית, שישווקו לשוק הקוריאני הצבאי והאזרחי

יואב סטולר 18:1617.10.17

התעשייה האווירית חתמה היום (ג') על הסכם להקמת חברה משותפת יחד עם Hankuk Carbon, ענקית דרום קוריאנית ששווי השוק שלה מוערך בכ-229 מיליארד דולר.

 

טקס החתימה התקיים במסגרת תערוכת ADEX הביטחונית המתקיימת בסיאול. הגוף החדש יקרא Korea Aviation Technologies) KAT) והאתגר המרכזי בו הוא יתמקד בפיתוח וייצור מערכות כלי טייס בלתי מאוישים בעלי יכולות המראה ונחיתה אנכיות אשר ישווקו לשוק הקוריאני הצבאי והאזרחי.

 

הקמת החברה, שגורמים במערכת מייחסים לה פוטנציאל של עשרות מיליוני שקלים, נועדה על מנת לפרוץ את מכשולי המסחר עם השוק הקוריאני ששם לעצמו למטרה לקדם פיתוח מקומי.

 

עופר חרובי, אחראי מו"פ בחטיבת כלי טיס צבאיים בתעשייה האווירית, אמר ל"כלכליסט" מקוריאה על החשיבות העיסקית של המהלך. "אנחנו מבינים שבקוריאה המדיניות היא לפתח דברים שהם תוצרת קוריאה וזו בעלת טכנולוגיה רצינית ביותר, ולכן עם אנחנו רוצים לסחור בשוק הזה עלינו לבצע שיתופי פעולה עם חברות קוריאניות. בהיעדר יהיה לנו קשה ביותר לפעול פה".

 

בתעשייה האווירית מסבירים כי חברת הבת המשותפת תחל לפעול כבר בתוך מספר חודשים כשבראשה יכהן מנהל מטעם השותפה הקוריאנית. במסגרת החברה החדשה יועסקו גם מהנדסים ומפתחים ישראלים בקוריאה כשמספרם והמשרות בהן יכהנו טרם ידוע. לצד אלו חלק מהמהלכים הטכנולוגיים שיבצעו ב-KAT ייעשו גם ממרכזי התעשייה האווירית בארץ.

 

KAT תפתח ואף תייצר את המל"טים בעלי יכולות תמרון המנועים כשאלו מסוגלים יהיו להמריא עם משקל מקסימלי של עד 450 ק"ג. אפשרות זו של המראה ללא תלות במסלול סלול ומסודר במגוון רחב של תנאי שטח מסוגלת לשנות את ההתנהלות והתפיסה האווירית של המחזיקים בה. בהמשך מסבירים בתעשייה האווירית כי החברה המשותפת אם תצליח תתרחב לפיתוחים נוספים ומערכות שונות עבור מטרות צבאיות ואזרחיות. 

מימין: שאול שחר סמנכ"ל בתעשייה האווירית מון-שו צ'ו מנכ"ל Hankuk Carbon בטקס החתימה מימין: שאול שחר סמנכ"ל בתעשייה האווירית מון-שו צ'ו מנכ"ל Hankuk Carbon בטקס החתימה צילום: התעשייה האווירית IAI

 

שאול שחר, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים, בירך על הצעד והסביר: "התעשייה האווירית גאה על חתימת ההסכם להקמת החברה המשותפת. Hankuk Carbon מביאה עמה לחברה המשותפת יכולות ייצור גבוהות וידע רחב בתחום שיחד עם יכולות הפיתוח והניסיון שלנו בתחום הכטב"ם, יספקו מענה לדרישות השוק הקוריאני ומענה לצמיחה הצפויה במערכות ההמראה ונחיתה אנכיות חדשות". 

 

"אני לא מכיר הרבה חברות או שיתופי פעולה של התעשייה האווירית שנעשו במודל הזה, אבל זה ילך ויתרחב", העריך חרובי, "עד כה ההסכמים הללו נועדו למכור טכנולוגיות שפיתחנו בישראל, כאן מדובר בחבירה לצורך פיתוח". לדבריו, "אם KAT תצליח זו תהווה מודל גם למדינות נוספות".

 

מפרט כי לצד היכולות והידע שמביאה עימה התעשייה האווירית לקדמה הטכנולוגית והייצור הקוריאני יש חשיבות עצומה לפיתוח המשותף. "יש פה מדינה פורצת דרך מבחינה טכנולוגית ויצרנית, אני מקווה שפיתוחים שיתרחשו ב-KAT יסייעו וייושמו גם בישראל".

 

מון-שו צ'ו, מנכ"ל Hankuk Carbon הרחיב על היתרון האסטרטגי-פיתוח ששיתוף הפעולה בין החברות מהווה בשוק: "מערכת המל"ט ההיברידית שתיוצר על ידי חברת KAT תציג סטנדרט חדש לתעשיית המל"טים. בנוסף, החומרים המורכבים ורכיבי המטוסים של Hankuk Carbon יצרו עם שיתוף הפעולה החדש סינרגיה".

 

תחילת הקשרים בין החברות החל בשיתוף הפעולה שנחתם בינואר 2016 כשבהמשכו הציגו בסוף השנה שעברה את מל"ט ה"ברדלס" בקוריאה. Hankuk Carbon הוקמה ב-1984, והייתה הראשונה בקוריאה לעסוק בייצור מבוסס סיבי פחמן של רכיבים טכנולוגים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x