• תפריט
רכב

חגיגה מחשמלת: הכוכבות שינסו לכבוש את פרנקפורט

הדגמים המבטיחים בתערוכת הרכב של פרנקפורט, שתיפתח מחר, יציגו בעיקר יכולות חשמליות ואוטונומיות. גם לסינים תהיה לראשונה דריסת רגל

תומר הדר 08:0811.09.17

תערוכת הרכב של פרנקפורט צפויה להיפתח מחר (ג'). בחגיגה הזו צפויות לככב מכוניות חשמליות, מכוניות בעלות יכולות אוטונומיות, ולראשונה — גם מכוניות סיניות, שינסו לכבוש את אירופה, וייחשפו רק במהלך התערוכה.

 

ניסאן ליף

בקרת שיוט אוטונומית

 

בעוד יצרניות רכב רבות פקפקו בחזון החשמלי, ניסאן מעולם לא ויתרה עליו. למעשה ניסאן ליף החשמלית מן הדור הקודם היתה לפרקי זמן מסוימים המכונית הנמכרת ביותר במדינות בעלות מודעות גבוהה לאיכות הסביבה, כגון נורבגיה. כעת מגיע דור שני של ניסאן ליף, המיועד לטפל בנקודות התורפה של הדור היוצא. על פי ניסאן, ליף החדשה מסוגלת לנסוע 378 ק”מ בין הטענות, הודות למנוע המפיק 150 כוחות סוס וסוללת ליתיום איון. ליף מגיעה למהירות מרבית של 144 קמ"ש, ניתנת להטענה מהירה של 85% מקיבולת הסוללה בתוך 40 דקות בלבד, ומשתרעת על אורך של 4.48 מטר. היא גם מצוידת במספר גדול של מערכות נהיגה אוטונומית, החל בבקרת שיוט אדפטיבית וכלה במנגנון החניה ללא מגע יד אדם.

 

ניסאן ליף. מסוגלת לנסוע 378 ק"מ ברצף ניסאן ליף. מסוגלת לנסוע 378 ק"מ ברצף

 

 

אאודי A8

עיסוי לכפות הרגליים

 

שוק רכבי היוקרה הבכירים ביותר לוהט זה שנים הודות לדרישה בלתי פוסקת מצד השוק הסיני, כשמילת המפתח היא "נהיגה אוטונומית". בעזרת בקרת פקקים מיוחדת אאודי A8 החדשה מאפשרת לנסוע במהירות של עד 50 קמ"ש ללא מגע יד אדם. היא גם מסוגלת לזהות פקקי תנועה, להיערך אליהם בעוד מועד ולהכין את מערכות הנהיגה האוטונומיות. היא גם מחנה לבד. בפנים A8 היא האאודי המרווחת ביותר שיוצרה אי פעם. היא כוללת גם מושב אחורי מעסה, גם לכפות הרגליים, חיבור לווייני למערכות מידע ומערכת מתלים אקטיבית המסוגלת להרים ולהנמיך את המכונית. הגרסה בעלת ההנעה החשמלית המשולבת כוללת מנוע בן שש בוכנות בנפח 3 ליטרים המשודך למנוע חשמלי. שני המנועים יחד מפיקים 449 כוחות סוס. הודות לסוללת ליתיום איון, ניתן לנסוע ב־A8 בכוחו של חשמל בלבד מרחק של כ־50 ק”מ.

 

אאודי A8. בקרת פקקים מיוחדת אאודי A8. בקרת פקקים מיוחדת

 

 

דאצ’יה דאסטר

מושך תשומת לב רבה

 

דווקא דאצ'יה דאסטר, רכב הכביש־שטח הרומני העממי, הוא אחד הרכבים שמושכים הכי הרבה תשומת לב בתערוכת פרנקפורט. בעוד רכבי כביש־שטח יקרים יותר לא מצליחים לרדת לשטח, הדאסטר הקשוח, המבוסס על מכלולים מוכחים של רנו, עושה זאת היטב, ובמחיר שבדרך כלל חותך את המתחרים בקלות, גם בישראל. כעת מגיע תורו של הדור השני של דאסטר, אשר מבוסס על פלטפורמה חדשה של דאצ'יה ועל מנועים ותמסורות של רנו וניסאן, כנהוג בדאצ'יה. היצרנית טרם חשפה פרטים רבים על הדגם, אך ציינה שמדובר ברכב שיצויד כמובן במערכת הנעה כפולה. מלבד זאת, בדאצ'יה גם רומזים לשיפור ניכר במרווח הפנימי הודות להרחקת השמשה הקדמית 100 מ”מ בכיוון מכסה המנוע, כדי לייצר יותר מקום עבור יושבי הרכב.

 

דאצ'יה דאסטר. החלל הפנימי גדל דאצ'יה דאסטר. החלל הפנימי גדל

 

 

קיה סטוניק

מתחרה בניסאן ג’וק

 

כל יצרניות הרכב לוטשות עיניים אל פלח רכבי הכביש־שטח. הרכבים הבולטים ביותר בקטגוריה זו הם רכבי הכביש־שטח הקטנים, ובמילים אחרות, אלה שמתחרים בניסאן ג'וק, שנחשב לאבי הקטגוריה. קיה תציג בתערוכת פרנקפורט את סטוניק, רכב כביש־שטח קטן שמיועד להתברג אי שם מתחת לנירו ולספורטאז'. לפי קיה, הסטוניק משתרע על 4.16 מטר ועל רוחב של 1.8 מטר, כלומר מדובר ברכב קומפקטי למדי. היצע המנועים כולל את מנוע ה־1.25 ליטרים של קיה פיקנטו, המפיק 85 כוחות סוס, ומנוע 1.4 ליטרים, המפיק 109 כוחות סוס.

 

קיה סטוניק. מנוע 1.4 ליטרים, 109 כוחות סוס קיה סטוניק. מנוע 1.4 ליטרים, 109 כוחות סוס

 

 

יונדאי קונה

נקראת על שם אי בהוואי

 

לכל יונדאי יש קיה ולכל קיה יש יונדאי. אחרי הכל, מדובר בצמד חברות אחיות החולקות פלטפורמות ומנועים. קונה, הכביש־שטח החדש של יונדאי, אינו שונה מבחינה זו. הוא חולק פלטפורמה עם קיה סטוניק וגם מנועים, אך עיצובו נחשב רגוע יותר, והיצע מנועיו שונה מזה של הסטוניק. זאת מכיוון שמכוניות יונדאי ממוצבות בדרך כלל מעט גבוה ממכוניות קיה. על פי יונדאי, הקונה (שם שנלקח מאי בהוואי) היא באורך של 4.165 מטר, רוחב של 1.8 מטר, גובה 1.55 מטר, ובסיס גלגלים באורך 2.6 מטר. היצע המנועים של קונה כולל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים, המפיק 177 כוחות סוס, מנוע בנפח 2 ליטרים, המפיק 149 כוחות סוס, ומנוע בנזין טורבו של ליטר אחד, המפיק 120 כוחות סוס.

 

יונדאי קונה. פלטפורמה של קיה סטוניק יונדאי קונה. פלטפורמה של קיה סטוניק

 

 

סיטרואן C3 איירקרוס

גרסת שטח של C3

 

סיטרואן C3 איירקרוס היא מעין גרסת שטח של סיטרואן C3, אף שהאיירקרוס שונה מ־C3 במובנים רבים, מאחר שלמעשה מדובר ברכב כביש־שטח שמיועד להתחרות בניסאן ג'וק ודומיו. בין היתר איירקרוס ארוך מ־C3 בכמעט 15 ס”מ, בסיס הגלגלים שלו גדול יותר והוא כמובן גם גבוה יותר. היצע המנועים כולל את מנועי ה־1.2 ליטרים המוכרים של סיטרואן, המפיקים 82 ו־110 כוחות סוס בגרסאות ללא טורבו ועם טורבו.

 

סיטרואן C3 איירקרוס. 110 כוחות סוס בגרסת הטורבו סיטרואן C3 איירקרוס. 110 כוחות סוס בגרסת הטורבו

 

 

פורשה קאיין

שמונה הילוכים

 

היצע המנועים של פורשה קאיין כולל מנוע בנזין מוגדש בנפח 3 ליטרים. בפורשה קאיין הרגילה המנוע מפיק 340 כוחות סוס, המאפשרים לזנק מ־0 ל־100 קמ”ש בתוך 5.9 שניות (5.6 ברכב בעל חבילת ספורט כרונו) ולהגיע עד 244 קמ"ש. בקאיין S, גרסת הביצועים, הנפח מצטמצם קלות ל־2.9 ליטרים, אך מספר המגדשים מוכפל. התוצאה היא 440 כוחות סוס המאפשרים לזנק ל־100 קמ”ש בתוך 4.9 שניות (4.6 שניות עם חבילת ספורט כרונו) ועד 263 קמ"ש. תיבת ההילוכים החדשה, בת שמונה המהירויות, מיועדת לאפשר לרכב תגובות מהירות יותר. הפנים כולל שליטה באמצעות מגע בפונקציות השונות, מערכת ראיית לילה מבוססת חום ומערכות נהיגה אוטונומיות כגון שמירה על נתיב הנסיעה.

 

פורשה קאיין. מערכת ראיית לילה מבוססת חום פורשה קאיין. מערכת ראיית לילה מבוססת חום

 

 

מיני חשמלי

טווח נסיעה מכובד

מיני של ב.מ.וו תציג את Electric Concept, המדגימה את יכולותיה של היצרנית בתחום ההנעה החשמלית. אף שמיני טרם חשפה מפרטים מלאים, היצרנית מדגישה שהרכב תוכנן באמצעות טכנולוגיות הדפסה תלת־ממד, וטווח נסיעתו יהיה מכובד.

 

מיני חשמלי. תוכנן באמצעות טכנולוגיות הדפסה תלת־ממד מיני חשמלי. תוכנן באמצעות טכנולוגיות הדפסה תלת־ממד

 

 

סקודה קארוק

במקום שעונים, מסך מידע

סקודה קארוק הוא האח הקטן של סקודה קודיאק, רכב הכביש־שטח הבכיר של היצרנית, שיצויד במנוע טורבו בנפח ליטר אחד ובמנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים, שהופיע לאחרונה בפולקסווגן גולף. מובן שיש גם גרסאת בעלות הנעה כפולה. הרכב יצויד בלוח מחוונים חדש, שבו את השעונים המסורתיים מחליף מסך מידע קטן.

 

סקודה קארוק. מנוע כמו בפולקסווגן גולף סקודה קארוק. מנוע כמו בפולקסווגן גולף

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות