$
רכב

מי מחליט על תקני הרכב? הנהלת משרד הבריאות והוועד נאבקים

הוועד טוען כי הוא אמור לקבוע את חלוקת תקני הרכב והכוננות, אך ההנהלה מתעקשת לעשות זאת בעצמה

ספי קרופסקי 08:2621.06.17

ועד עובדי משרד הבריאות מרמז כי יפר את "השקט התעשייתי" ויצא לעימות מול הנהלת המשרד בשל מה שהוא מגדיר כהפרת הסכמים — כך עולה מהתכתבות פנימית בין חברי הוועד שהגיעה לידי ל"כלכליסט". סלע המחלוקת בין הצדדים נסוב סביב השאלה למי ניתנת הסמכות לקבוע לאלו עובדים מגיעים תקני רכב ותקני כוננויות — לוועד עצמו או להנהלה.

 

שר הבריאות יעקב ליצמן שר הבריאות יעקב ליצמן צילום: אלכס קולומויסקי

 

המשמעות של שני הרכיבים הללו היא תוספת לשכרם של עובדי המשרד שיזכו בהם. במקרה של תקני רכב מדובר בתוספת תשלום עבור השימוש ברכבם האישי שתגלם רכיבים דוגמת דלק; ובמקרה של תקני הכוננות מדובר על תוספת תשלום על שעות מעבר לשעות העבודה הרגילות, בהן העובדים עוסקים בהיבטים הקשורים לתפקידם. לפי ההסכם האחרון שנחתם בין הצדדים, למשרד יש סל הכולל 190 תקני כוננות ו־145 תקני רכב עד לסוף שנת 2020.

 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב צילום: עומר מסינגר

 

לפי התכתבויות הוועד, עד לא מזמן הוא זה שקבע ברוב המקרים מי מהעובדים יקבל כל אחת משתי ההטבות הללו. אלא שלאחרונה, כך לפי הוועד, ההנהלה לקחה על עצמה את הסמכויות וזאת בניגוד להסכם ביניהם. לפי עדויות ותכתובות פנימיות של המשרד, הוועד לא מסכים ליישם את העברת הסמכויות ואף מונע מעובדים להשתתף בישיבות רלוונטיות. עם זאת, כלפי חוץ ובניגוד למה שעולה מההתכתבויות הפנימיות , אמר אתמול ל"כלכליסט" יו"ר הוועד ניסים כהן כי בכוונת הוועד לעשות מה שהנהלת המשרד תחליט בנושא.

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "ההקצאות ניתנות על ידי הנהלת המשרד בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x