$
בארץ

המכרז בוטל: ממחר בחצות כל מונית תורשה לאסוף נוסעים בנתב"ג

זאת לאחר שחברת המוניות הדר לוד הודיעה הבוקר לרשות שדות התעופה כי לא תחתום על מסמכי המכרז לאור המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה במכרז, חברת Gett; רש"ת תפרסם מכרז חדש, והנחת הענק בסך 31% מתבטלת

ליאור גוטמן 08:1328.05.17

המכרז שלא נגמר: חברת המוניות הדר לוד הודיעה הבוקר (א') לרשות שדות התעופה (רש"ת) כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בנמל התעופה בן גוריון, וזאת לאור המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה, חברת Gett, והפגיעה הקשה הצפויה לכאורה בשכר הנהגים. בעקבות כך הודיעה רש"ת על ביטולו של המכרז, שהיה אמור להיכנס לתוקף הלילה בחצות, ועל פרסום מכרז חדש.

 

לפיכך קיים חשש לכאוס תחבורתי בנתב"ג במידה שלא יימצאו פתרונות בעניין, ומטעמו של מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, נמסר כי ננקטים צעדים למזעור הנזק כולל "מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס ומחסור במוניות". עוד נמסר כי החל ממחר בחצות כל מונית תורשה לאסוף נוסעים מנתב"ג.

 

המשמעות היא שנכון לעכשיו כל חברות המוניות רשאיות להסיע או לקחת נוסעים לנתב"ג, אולם ההנחה שנקבעה במכרז בגובה 31% מתבטלת. ברש"ת טוענים שהם ינהלו את מערך ההסעות, ומבטיחים שבתקופה הקרובה לא תגבה דמי זיכיון בסך 5 שקלים מאף נהג מונית.

 

חברת המוניות חזרה בה

 

אתמול בלילה התכנסו הנהגים של הדר לוד יחד עם הנהלת החברה. למרות ההבטחה שפרסמה ביום שישי לבוא ולחתום על החוזה ההנהלה שוב הפכה את החלטתה, והותירה את רשות שדות התעופה ללא זכיין רשמי להענקת שירותי נסיעות. שלשום נערכה הפגנה של נהגי החברה בנתב"ג, דבר שגרם לשיבושים קשים.

הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג צילום: גלעד מורג

 

בעלי המוניות של תחנת הדר-לוד טוענים ששינו את החלטתם לאחר שחברת גט (Gett) נסוגה מההסכמות המוקדמות בין הצדדים ולנוכח הורדה של 31% מתעריף הנסיעה שנקבע על ידי משרד התחבורה, הורדה שלתפיסת הנהלת החברה תוביל לפגיעה חמורה ובלתי צודקת בשכרם ובתנאי העסקתם של הנהגים.

 

"נהגי הדר לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם חברת Gett במטרה למזער את הפגיעה בנהגים, אך לצערנו Gett חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג", אמר מנכ"ל התחנה, מנחם בר-חיים.

 

לתפיסתו מדובר בתמחור לא ריאלי ובהפסד שיוביל את הנהגים לחרפת רעב. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הרצון והצורך הציבורי בהורדת יוקר המחיה לבין שמירה על תנאי שכר מינימליים לנהגי המוניות בישראל. לדבריו, "חברת הדר לוד משרתת את ציבור הנוסעים לנתב"ג וממנו כבר עשרות שנים, ואנו נמשיך לספק שירות איכותי, מקצועי והגון לציבור הישראלי".

 

במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה לא מתכוונים לוותר על ההנחה. שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר נושא בראיון בגלי צה"ל ואמר שקיימת אפשרות לפתוח את ההסעות מנתב"ג לתחרות מלאה, בדיוק כמו שהתכוונו לעשות שם כבר בשבוע שעבר כשבמוניות הדר לוד איימו שלא לבוא ולחתום על החוזה.

 

איך זה יעבוד? 

 

רש"ת מתכוונת כאמור להפעיל מערך שאטלים, עם תגבור של רכבת ישראל, כך שההבטחה הרשמית היא שאף נוסע לא ייפגע.

 

לפי הרשות, בשעות אלה נבנה צוות המשגרים, משלחי המוניות וצוות מפקחים כדי למנוע מחאפרים ומוניות לא מפוקחות לאסוף נוסעים.

 

החל ממחר בחצות כל נהג מונית שמבקש לאסוף נוסעים מנתב"ג יהיה חייב להירשם בחניון המוניות ולאחר הרישום יישלחו המוניות לתור כדי לאסוף נוסעים כפי שהיה בעבר. הנוסעים יקבלו מהנהג דיווח על מחירי המחירון המאושרים על ידי משרד התחבורה כאשר במקומות שלגביהם אין מחיר מחירון, המוניות יונחו להפעיל מונה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x