• תפריט
רכב

בלעדי לכלכליסט

סגן יו"ר יונדאי יגיע לישראל וייפגש עם חברות בתחום הרכב האוטונומי

צ'ונג יואי סון, אחד האנשים החזקים בתעשיית הרכב העולמית, ינחת בישראל ביום שני הקרוב. במהלך ביקורו הוא עשוי להיפגש בין היתר עם בכירי מובילאיי, במטרה לבחון שיתוף פעולה בתחום הרכב האוטונומי. יבואן יונדאי שמואל חרל"פ צפוי לארח אותו

גולן חזני 07:4710.05.17

סגן יו"ר יונדאי מוטור ומספר שתיים בארגון, צ'ונג יואי סון (Chung Eui Sun), יגיע לישראל ביום שני הקרוב לביקור פרטי וחשאי, ביחד עם בכירים ממחלקת המחקר והפיתוח של הארגון.

 

ככל הנראה, צ'ונג ייפגש עם כמה חברות הפועלות בתחום הפיתוח של רכבים אוטונומיים, וייתכן שגם עם בכירי מובילאיי, מפתחת מערכות בטיחות לרכב ולרכבים אוטונומיים. במובילאיי סירבו להגיב לדברים.

בביקורה בישראל, יונדאי, שעדיין לא נכנסה לתחום הרכבים האוטונומיים שצובר תאוצה, מצביעה על כוונתה להיכנס לתחום.

 

צ'ונג יואי סון. היורש היחיד של קונצרן יונדאי צ'ונג יואי סון. היורש היחיד של קונצרן יונדאי צילום: בלומברג

 

בעלי כלמוביל ויבואן יונדאי, שמואל חרל"פ, צפוי לארח את צ'ונג בביקור שימשך שלושה ימים. חרל"פ היה בעל מניות מהותי במובילאיי בעת המכירה לאינטל בחודש שעבר תמורת 15 מיליארד דולר, ומחזיק במניות בהיקף של כמיליארד דולר.

 

צ'ונג (47), הוא אחד האנשים החזקים במשק הדרום־קוריאני בפרט ובתעשיית הרכב העולמית בכלל. הונו מוערך על ידי פורבס ב־2.6 מיליארד דולר. הוא נכדו של מייסד קונצרן יונדאי, שנוסדה ב־1947 כיונדאי מוטורס וב־1997 התפצלה לכמה חברות באותו השם. הוא מוגדר כיורש היחיד וכבר היום מנהל בפועל את עסקי יונדאי מוטור. אביו, מונג קו צ'ונג, הוא יו"ר יונדאי מוטור והונו מוערך על ידי פורבס ב־4.8 מיליארד דולר. האב מחזיק ב־4% ממניות יונדאי מוטורוס.

 

צ'ונג הבן הוא בוגר תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת סן פרנסיסקו. לאחר לימודיו החל לעבוד במשרדי יונדאי מוטור בניו יורק וביפן. ב־2005 מונה לנשיא החברה האחות קיה, וב־2009 לסגן יו"ר יונדאי מוטור.

 

החברה מעסיקה 105 אלף עובדים והכנסותיה עומדות על יותר מ־90 מיליארד דולר בשנה. עד היום מכרה יונדאי כ־360 אלף מכוניות בישראל. שנת השיא היתה ב־2016, אז מכרה יותר מ־39 אלף מכוניות בארץ.

 

מלבד מובילאיי, שחתומה על הסכם פיתוח רכב אוטונומי עם פולקסווגן, קיימות חברות ישראליות נוספות הפועלות בתחום ובתחומים משיקים. SAIPS, לדוגמה, נמכרה בשנה שעברה לפורד כדי לקדם את פרויקט הרכב האוטונומי שלה. לצידה פועלות פורסייט, שמפתחת טכנולוגיה למניעת תאונות דרכים; אוטונמו, שמפתחת פלטפורמת מבוססת ענן שתאסוף מידע מכלי רכב באמצעות אפליקצייה; אנגוג שפיתחה חיישנים לאיסוף מידע על נסיעות; ארגוס, שמפתחת טכנולוגיית אבטחת מידע לרכבים חכמים; INNOVIZ, שפיתחה חיישן לייזר שיכול לזהות מכשולים בדרך; ו־NEXAR, שפיתחה אפליקצייה שהופכת את הסמארטפון למצלמת רכב חכמה שמזהירה מפני סכנות בדרכים.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות