• תפריט
מחפשי עבודה

להתקבל לעבודה בלי לשלוח קורות חיים

התחרות על כל משרה היא קשה ורוב הסיכויים שלא קוראים את המייל ששלחתם למעסיק פוטנציאלי. לכן, אפשר לנסות גישה אחרת כדי להשיג את המשרה שבה אתם חושקים

מעין מנלה 14:5909.05.17

אם אתם שולחים קורות חיים כדי להתקבל לעבודה שאתם רוצים, רוב הסיכויים הם שאתם מתחרים עם מאות מועמדים כמותכם. אם עברתם את הסינון של הרובוטים וקורות החיים שלכם הגיעו ליעדם, הזמן שמוקדש לקריאתם הוא קצר והיכולת שלכם להתבלט מוגבלת. כשזה המצב בשוק העבודה איציק ירקוני, מחבר הספר "Pass the Chutzpa Please" מציע להיפטר מקורות החיים הפורמליים ולשנות גישה - לגרום לאנשים הנכונים למצוא אתכם ולספר להם מה אתם שווים בכדי לייצר את מקום העבודה שתמיד חלמתם עליו.

בספר משווה ירקוני בין היזם הישראלי וגישת החוצפה העסקית לבין יזמים אחרים בעולם. הוא מספק כלים לאיך להיות יזם עם חוצפה ישראלי. את אותה הגישה החצופה הוא מציע לרתום גם להשגת המשרה שבה אתם מעוניינים או להקמת מקום העבודה שבו אתם רוצים לעבוד.

 

1. התמחות - מה אתם פראיירים?

במדינות רבות בעולם סטודנטים יוצאים בעת הלימודים האקדמיי להתמחות ללא תשלום, תופעה פחות רווחת בישראל. היתרון הגדול של התמחות, מלבד העשרת קורות החיים והידע הוא מיתוג עצמי וחקיקה בזיכרון של אנשים רלוונטיים.

 

כשאתם שולחים קורות חיים אתם רק מייל, אי אפשר לקשר אתכם לפנים או לסיפור. התמחות תוכל לסייע לכם להכיר את האנשים הנכונים, להכיר מנהלים שיוכלו להתרשם מכם באופן אישי ולהמליץ עליכם לחברות אחרות או אפילו להעסיק אתכם באותו מקום עבודה.

קורות החיים ששלחתם נבלעים בין מאות אחרים קורות החיים ששלחתם נבלעים בין מאות אחרים צילום: שאטרסטוק

 

2. אירועי נטוורקינג

יש המון אירועי נטוורקינג בארץ. חפשו אותם בפייסבוק, meetups או אפילו טוויטר. הדפיסו כרטיס ביקור גם אם אתם עדיין לא מנכ"לים. "לפני מספר שנים השתמשתי בכרטיס של 'חיפוש בגוגל' וקיבלתי פגישה עם מזכיר הממשלה דאז צביקה האוזר שאהב את הרעיון של הכרטיס", מספר ירקוני.

 

כרטיס הביקור חיפוש בגוגל כרטיס הביקור חיפוש בגוגל

 

לפני שאתם מגיעים לאירוע בדקו מי האנשים הרלוונטיים בתחום שלכם, תראו מה מעניין אתכם וחישבו על סיפור מתאים. יותר מכך, חשוב מאוד לעשות 'פולו אפ' אחרי האירוע, אולי אפילו לבקש פגישה.

 

איציק ירקוני איציק ירקוני

3. רשימת אנשי קשר:

יוצא לנו לפגוש הרבה אנשים שיכולים לקשר או להעסיק אותנו, אבל הזמן עובד והם שוכחים מאיתנו, אז איך שומרים על קשר וגורמים לשם שלנו להיות אי שם בתודעה שלהם?  

 

דרך אחת היא יצירת רשימת חברים סודית בפייסבוק: יוצרים רשימת חברים שנקרא לה - " קריירה עתידית" או "מציאת עבודה" או כל שם שמזכיר לכם שהם האנשים שיוכלו לסדר לכם עבודה בעתיד. פעם בשבוע מעלים פוסט רק לאותה רשימת חברים. הפוסט חייב להיות בהקשר להישג אישי שלכם (בתחום הקרירה ולא על המרתון שרצתם בתל אביב), אירוע שהשתתפתם בו או פוסט דעה בנושא מסויים.

 

בלינקדאין העיקרון דומה, אך לרוב כבר לא חוזרים להודעות אישיות ששולחים שם. לכן, מומלץ לייצא את המיילים של החברים שלכם שם ולשלוח מייל אישי למישהו רלוונטי. תחשבו גם על העלאת תכנים טובים לקהילות וקבוצות שם. הרשימה הזאת תזכה לראות את ההישגים שלכם ובפעם הבאה שיחפשו עובדים או אתם תיצרו איתם קשר הזכרון יהיה חיובי.

 

4. תהיו הראשונים לזהות הזדמנויות:

כשאתם כבר שולחים קורות חיים למשרה לפעמים זה יכול להיות כבר מאוחר מידי. המכרז כבר נסגר וזה פורסם רק לידיעת הציבור, המשרה כבר נתפסה וחייבים לפרסם כדי שזה יהיה פומבי לכל. אז איך יודעים לפני כולם על המשרה הנחשקת עוד לפני שהיא פורסמה? "לכל אחד מכם יש חבר מהצבא,לימודים שעובד במקום שאתם הייתם רוצים להיות. תפעילו את החברים שיהיו השגרירים שלכם בכל מקום, עוד לפני שמישהו עוזב לשליחות בחו"ל או לצערנו מפוטר השגריר שלכם יכול לספר לכם על המשרה ולקשר אתכם לאיש קשר רלוונטי או אפילו להמליץ ישירות עליכם. לפעמים אנחנו שוכחים שהחבר שישב לידנו בלימודים עובד היום בוויקס או גוגל. לכן אל תתעצלו, ותכינו רשימה ותזכרו לעשות 'פולו אפ'", אומר ירקוני.

 

5. צרו את מקום העבודה:

אם אתם יודעים היכן אתם רוצים לעבוד בדקו האם לחברה ארגון הזה יש בעיות להן אתם יכולים להציע פתרונות. איך התוכן שלהם, איך הפרסום בפייסבוק, מה מצב אתר האינטרנט, עד כמה הוא יפה לעין ומעודכן. מצא את המקום שהם צריכים חיזוק ושלו אתם יכולים לסייע. לאחר מכן בנו תוכנית עם הבעיה שיש להם כרגע והפתרון היצירתי שלכם לפתרון.

 

6. ספרו סיפור מחדש

"לפני כשלוש שנים ראיתי צורך גדול בשדרוג השיווק של ירושלים לתיירות וסטודנטים בינלאומיים. האתגר היה כמובן פיגועי הדקירות. לכן, הגיתי תוכנית בשם "שגרירי ירושלים" שהציעה הכשרה לסטודנטים בינ"ל ב-storytelling אודות החיים בירושלים. קיבלתי תקציב כמעט אפסי של 12 אלף שקל רק כדי שאפסיק לשלוח מיילים ולשגע אנשים עם הרעיון. לצורך המימוש אפילו לקחתי הלוואה מהבנק ובנינו מיזם שקיבל בשנה לאחר מכן מימון מגורמים ממשלתיים ועיריית ירושלים שנחשפו לתוצאות המדהימות ולפוטנציאל שעוד קיים", מספר ירקוני.

 

היום כל אחד הוא יזם או משקיע, לכן הוא ממליץ להקדיש חודש עבודה, לבנות אפליקציה, ליצור קהילה חדשה, לבנות תוכנית חינוכית או אפילו לעשות קמפיין מודעות בנושא בעלי חיים - העיקר לעשות משהו.  

 

ברגע שתיצרו קמפיין או תבנו אפליקציה כבר תשדרגו את הטייטל שלכם, תוסיפו ידע וניסיון ותכירו אנשים חדשים. יכול להיות שאם תדעו למנף את זה תקבלו הצעות עבודה שאפילו לא חשבתם עליהן. "לפעמים צריך לקפוץ למים גם בלי מצופים, ליצור את המיזם וגם אם בפעם הראשונה זה לא הצליח אז אולי בפעם השניה או השלישית זה דווקא כן. ובעיקר, אנשים יראו כבר אתכם באור שונה עם הצעות חדשות", הוא אומר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x