$
מחפשי עבודה

השאלות שחברות כמו אמזון רוצות שתשאלו בראיון עבודה

בדרך כלל מועמדים לעבודה מוסיפים שאלה טכנית אחת או שתיים משלהם בסוף הראיון, אך יש שאלות שעשויות להכריע את הכף לטובת קבלת המועמד לעבודה

שירות כלכליסט 17:4702.05.17
ראיונות עבודה מורכבים ברובם משאלות של המרואיין, כשתפקידו של המועמד הוא לענות עליהן. בדרך כלל רק לקראת הסוף יש לו הזדמנות לשאול כמה שאלות משל עצמו. עם זאת, מסתבר כי לשאלות הללו יש הרבה יותר חשיבות מכפי שחושבים. "האיכות והחשיבה שמשקיע המועמד בשאלות שהוא שואל משוקללת בהערכה הכוללת לגבי התאמתו לארגון בכלל ולצוות בפרט", אומרת ג'ניפר הנקין מ- StartUp Health. "אם למועמד אין שום שאלות, או שהוא שואל משהו שניתן לברר בקלות באתר שלנו, זה מצביע על העדר מאמץ מצידו", היא מסבירה.

 

אם כך, כיצד תוכלו לשאול שאלות חכמות ומוצלחות יותר? ראשית, אל תמתינו לסיום הראיון, עליכם לשבץ שאלות לאורכו. מעבר לכך, חשבו מראש אילו שאלות יוכלו לחשוף את סדרי העדיפות, האישיות והכישורים שלכם. באתר fastcompany, חשפו כמה שאלות שמנהלי משאבי אנוש אוהבים לשמוע.

 

1. מה אתם הכי אוהבים במקום העבודה הזה?

זו אולי לא השאלה המקורית ביותר, אבל היא בכל זאת כזאת שמנהלי הגיוס זוכרים. "בדרך כלל בסוף הראיון, מרבית המועמדים שואלים אותי אחת משתי השאלות: מה את אוהבת בעבודה? ו/או והאם תוכלי לתאר את התרבות בחברה?" אומרת אלכסנדרה שיימן, מנהלת משאבי אנוש בספוטיפיי. על אף שהיא שומעת את השאלות הללו לעיתים קרובות, הן עדיין בולטות בזיכרונה של שיימן. "אני נהנית לענות על השאלות הללו, כי זה מעניק לי את ההזדמנות לחלוק כמה אני אוהבת את העבודה שלי". המומחים מציינים כי לתת למראיינים הזדמנות לדבר על עצמם זו אסטרטגיה נהדרת. שכן, מעבר לכך שהיא מאפשרת להציג את כישורי ההקשבה של המועמד, היא גם מספקת הצצה לתרבות הארגונית. "אני תמיד חושב שזה חכם כשהמועמדים שואלים אותי על נקודת המבט והחוויה שלי כעובד, כי זה מראה שהם רוצים להבין כיצד זה מרגיש להיות בנעלי העובדים, והם חושבים על הקריירה שלהם בטווח הארוך", מוסיף דארל ג'קסון, מנהל גיוס באמזון.

 

2. כיצד התפקיד שלך השתנה מאז התחלת לעבוד בחברה?

הפרספקטיבה של מנהל הגיוס יכולה לאפשר למועמד ללמוד כיצד הוא עצמו יוכל להתקדם בחברה. לפיכך הנקין ממליצה לשאול משהו בסגנון "מהן הזדמנויות הצמיחה והשינויים המרגשים ביותר שעברו על החברה מאז שאתה פה?" השאלות הללו עוזרות להבין כיצד החברה משתנה, ואילו הזדמנויות ייתכן שאינן קיימות כרגע אך עשויות לצוץ בהמשך.

 

שלבו שאלות במהלך הראיון, אל תמתינו לסופו כדי להבין יותר על התפקיד שלבו שאלות במהלך הראיון, אל תמתינו לסופו כדי להבין יותר על התפקיד צילום: shutterstock

 

3. כיצד הלקוחות והצרכנים שלכם מגדירים הצלחה?

ג'ו אנטוני, נשיא חטיבת השירותים הפיננסיים בחברת יחסי הציבור גרגורי, אוהב כשהמועמדים מתעניינים כיצד תימדד ההצלחה שלהם בתפקיד, שזו שאלה שכיחה למדי. הוא גם מעריך כשהוא נשאל "כיצד לקוחות החברה מגדירים הצלחה". לדבריו,יותר מדי שאלות מתמקדות בשגרה היומית של התפקיד, ופחות על התמונה המלאה. "שאלות שמראות שהמועמד מסתכל על התמונה המלאה ומדמיין עצמו בתפקיד, ואפילו מדמיין עצמו מצליח בתפקיד, יכולות לעזור להבליט את המועמד על פני השאר".

 

4. כיצד אתם משפרים את הגיוון בכוח העבודה?

"מועמדת שאלה אותי פעם כיצד אנחנו פועלים להעלות את מספר הנשים בתפקידי ההנהלה בחברה", מספרת שיימן. "זו הייתה שאלה מעולה, כי היא הראתה שלמועמדת היה עניין בנושא, שהוא גם חשוב לנו בספוטיפיי. זה גם פתח דיון על התכניות שאנחנו מנהלים בנושא, וכיצד המועמדת תוכל להיות מעורבת".

 

5. מה הייתם משנים פה לו יכולתם?

מנהל הגיוס רשאי לשאול את המועמד על החולשות שלו, כך שהמועמד רשאי לשאול שאלה דומה לגבי המעסיקים הפוטנציאלים שלו. כמו העובדים, גם החברות צריכות תמיד לשאוף להשתפר. בנוסף, לא בהכרח כדאי לעבוד במקום שבו העובדים חוששים להעביר ביקורת.

 

6.כיצד מתמודד צוות ההנהלה עם טעויות?

הנקין מציעה לנסות ולגלות מה התגובה של החברה כשהדברים משתבשים. אולם אף מנהל גיוס לא יודה שהם מענישים ללא רחם על כל שגיאה קטנה. אם הם מסתפקים בתשובה עמומה יותר כמו "אנחנו מנסים לגלות מה הסיבה לשגיאה, ותומכים ככל האפשר", היא יכולה להוות סימן למחסור בתהליכי בקרת נזקים. מנגד, אם התשובה היא נאום שלם על האופן שבו המנהלים פותרים את הבעיות, יש בכך כדי להצביע על תרבות שמאמצת כישלונות ולא מטילה אשמה.

 

7. מה ההטבות המוצלחות ביתר שאתם מציעים?

זו שאלה פשוטה, אך לרוב מנהלי הגיוס לא מצפים לה. "לא כל שאלה צריכה להיות מורכבת או מתוסבכת כדי להיות בעלת משמעות", אומר ג'קסון. ההטבות הן לרוב החלק שהכי מתעלמים ממנו בחוזה השכר. לפי ג'קסון, מועמד שמתעניין בהטבות בשלב מוקדם, מעוניין לקבל את המידע החשוב לפני שימשיך, כדי שיידע עם מה להתמודד קודם".

 

אנטוני מספר כי באחד הראיונות הוא נשאל לגבי חדר כושר, שעובדים בחברה פרסמו תמונות שלהם מתאמנים בו במדיה החברתית. "התרשמתי מכך שהמועמדת רצתה לקבל הבנה ממשית של התרבות והאנשים בחברה", הוא אומר. לדבריו, כדאי למועמדים לנצל את כמויות המידע ברשת ובמדיה החברתית. מי יודע, ייתכן וההשראה לשאלה מוצלחת שתוכלו לשאול בראיון העבודה הבא שלכם מסתתרת באינסטגרם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x