$
מחפשי עבודה

להגיע לראיון בתחפושת - הדברים המוזרים שמועמדים עושים כדי להשיג עבודה

מהמועמד שרכש כרטיס טיסה במחלקה ראשונה כדי לשבת לצד מנהל הגיוס ועד לזה ששיחד את המראיין במעטפה עם כסף

שירות כלכליסט 16:2529.04.17

כאשר כל מועמד מתחרה מול מאות ואף אלפי מועמדים אחרים על כל משרה, לפעמים צריך להיות יצירתיים על מנת להתבלט ולהשיג את תשומת הלב של מנהלי הגיוס.

בעוד שחלק מהטקטיקות היצירתיות עשויות להיות מוזרות ואף גובלות בפלילים, טעם טוב והומור יכולים לעתים להשיג את המטרה ולהביא לזכייה במשרה המיוחלת.

למצוא את המועמד יושב לידך בטיסה טרנס-אטלנטית? לא בטוח שזה יתקבל היטב למצוא את המועמד יושב לידך בטיסה טרנס-אטלנטית? לא בטוח שזה יתקבל היטב

 

לפי סקר שערך באוגוסט 2016 האתר CareerBuilder יש מועמדים שלוקחים את ניסיונות ההתבלטות קצת רחוק מדי. לדוגמא, אחד המועמדים קנה כרטיס טיסה במחלקה הראשונה כדי לשבת ליד מנהל הגיוס בחברה שבה היה מעוניין לעבוד. מועמד אחר הגיע לראיון העבודה בתחפושת, ואילו אחד המשתתפים בסקר סיפר כי הגיע לבוש בעניבה שנשאה את לוגו החברה. 

להגיע לראיון עם לבוש שמראה עד כמה אתם אוהבים את המותג להגיע לראיון עם לבוש שמראה עד כמה אתם אוהבים את המותג

 

יש גם מועמדים שפנו ממש לשוחד: מועמד סיפר שאישתו הכינה סבון לבנדר ביתי למנהל הגיוס כאות תודה על כך שהסכים לפנות מזמנו על מנת להיפגש איתו; אחר העיד כי נתן למראיין ספר שידע שייהנה לקרוא ושלישי ממש שלח מעטפה עם כסף למנהל הגיוס.

 

יש מועמדים שהגיעו עד לכדי שוחד יש מועמדים שהגיעו עד לכדי שוחד צילום: shutterstock

 

פעולות לא שגרתיות כאלה יכולות גם לייצר את האפקט ההפוך. מנהל גיוס שימצא את עצמו יושב בטיסה עם מועמד שעשה מאמצים עילאיים להשגת המושב עשוי להרגיש לא בנוח, כך גם מישהו שיקבל לידיו ספר שאולי יאהב לקרוא אך עלול להעיד על כך שהמועמד עשה עבודת בילוש מוגזמת.

 

יש גבול דק בין מחוות משעשעות או יוצאות דופן שמושכות תשומת לב למועמד לעבודה לבין מעשי טירוף והטרדה פלילית. עם זאת, יצירתיות וחשיבה הגיוניות יכולים לגרום למועמדים להתבלט ולכך שמנהלי הגיוס יזכרו אותם לטובה.

 

מחקר – הגבול הדק שבין מעקב לבין הכנה לראיון

 

כשסיימון פולטון, מנהל המודיעין השיווקי בסוכנות השיווק הדיגיטלי Wpromote רצה להתקבל לעבודה לא היה לו ניסיון בתחום כלל. לכן, הוא ידע שיצטרך לנקוט בגישה יצירתית לקראת הראיון. הוא עבר על האתר של החברה, קרא בלוגים ופוסטים של העובדים ומאמרים שנכתבו על החברה.

 

קאפקייקס, בקונטקסט הנכון מחקר יכול להשיג את המשרה קאפקייקס, בקונטקסט הנכון מחקר יכול להשיג את המשרה

 

הוא סיפר לפאסט קומפני שבמהלך המחקר גילה ברשתות החברתיות שהעובדים בחברה הרבו לאכול מאפים ממאפיה מסוימת ולכן הזמין מאותה מאפיה קאפקייקס עם לוגו החברה, איתם הגיע לראיון. לאחר הראיון עובדים בחברה העלו תמונות שלהם עם העוגות הממותגות, מה שתפס את תשומת ליבו של המנכ"ל. התוצאה: פולטון התקבל לעבודה למרות שלא היה לו ניסיון.

 

עזרים חזותיים

מצגת פאוור פוינט, סרטון וידאו או אתר ייעודי להצגת המועמד הם כבר לא אמצעי נדיר להשגת תשומת הלב של המראיינים. אריק קריימר, מחבר הספר "ראיון אקטיבי: מתג, מכור והצג את עצמך על מנת להשיג את המשרה הבאה" ממליץ להכין מצגת בצורה הבאה: השתמשו בכישורים ומילים הלקוחים מתיאור המשרה על מנת ליצור פרזנטציית מכירות קצרה בפאוור פוינט. התמקדו בחמש או שש נקודות כדי להדגים מדוע כישוריכם והישגיכם גורמים לכם להיות המתאימים ביותר למשרה.

 

בהמלצות אלה אפשר להשתמש גם על מנת ליצור אתר ייעודי לחיפוש עבודה או סרטון וידאו שיציגו את כישוריכם והערך שתוכלו להביא למקום העבודה החדש.

 

דאגו לפרסם לפני הראיון ברשתות החברתיות דאגו לפרסם לפני הראיון ברשתות החברתיות צילום: אייבלסטוק

 

פרסמו לפני הראיון

מרבית המראיינים ומנהלי הגיוס בודקים פרופילים ברשתות חברתיות ועושים חיפוש של שם המרואיין לפני הראיון. לכן, בדקו את תוצאות החיפוש שעולות ועדכנו את התוכן שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות כמה שבועות לפני הראיון בחומרים שידגימו את הידע והכישורים שלכם.

 

לפי CareerBuilder "ציוצים, פוסטים בבלוג ותגובות לנושאים שבתחום המומחיות שלכם בונים את האמינות שלכם ברשת. כאשר מעסיק יחפש את השם שלכם לקראת הראיון או אחריו תרצו שהוא ימצא אדם בעל ידע וכישורים שיתאים בצורה טובה לחברה שלו".

 

קצת אומץ יכול להשיג תוצאות בהקשר הנכון

 איש ה-SEO אדם ווייט אהב את תוכנית הטלוויזיה The Profit. כדי להשיג את תשומת לב כוכב התוכנית, מרקוס למוניס, הוא כתב מאמר סאטירי שכותרתו הייתה "מדוע The Profit היא התוכנית הגרועה ביותר בטלוויזיה". הוא השתמש בהומור והדגים כיצד התוכנית היוותה עבורו השראה וגם שילם 5 דולר כדי לקדם את המאמר בפייסבוק.

 

המאמר זכה ל-200 אלף שיתופים והשיג את תשומת הלב של למוניס ששיתף את המאמר בעצמו. וייט פנה ללמוניס וזכה להפוך למנהל ה-SEO שלו. הוא אמר לפאסט קומפני שלא היה לו מה להפסיד במקרה זה, מה שאיפשר לו להיות מעט יותר נועז מאשר אם היה מגיש מועמדות למשרה שהיה ממש חייב להשיג.

 

כאשר נוקטים בטקטיקה נועזת צריך לזכור את ההקשר של הדברים. בתחומים כמו פרסום אפשר להיות קצת יותר יצירתיים בניסיונות להשיג תשומת לב מאשר בבנקאות למשל, שם בדרך כלל הארגונים שמרניים יותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x