$
בארץ

דואר ישראל: בשנת 2016 הוזמנו מחו"ל 52 מיליון חבילות - זינוק של 27.2%

מהנתונים הפיננסיים של החברה עולה, כי סך ההכנסות הסתכם ב-1.806 מיליארד שקל, ירידה של 1.9% לעומת 2015. במהלך השנה נחתמו הסכמים עם Next, eBay ו-Gett על הקמת 320 מרכזי מסירת חבילות שאינן סניפי הדואר

אביב גוטר 11:3829.03.17
דואר ישראל חושפת היום (ד') חלק מהנתונים הפיננסיים של החברה לשנת 2016, בהם נרשמה ירידה של 1.9% בסך ההכנסות מ-1.842 מיליארד שקל בשנת 2015 ל-1.806 מיליארד שקל השנה. עם זאת, הרווח הנקי צמח ב-13.9% ועמד על 48.3 מיליון שקל, זאת לעומת 42.45 מיליון שקל בשנה שעברה, אולם יש לציין כי בשנה שעברה הפרישה דואר ישראל 463 מיליון שקל להתייעלות החברה ולהפרשת עובדים אחרת היה נרשם הפסד 421 מיליון שקל.

 

הרווח הגולמי השנתי עמד השנה על 189 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון שקל ב-2015. לטענת החברה: "הרווח הגולמי משקף את הצעדים בהם נקטה החברה לשיפור איתנותה הפיננסית, הבאים לידי ביטוי בעיקר בצמצום בהוצאות ההנהלה והמכירה שירדו בשיעור של כ- 8% בהשוואה לשנת 2015".

 

הרווח התפעולי עמד על כ-80 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד- ירידה של כ-4.7%.

 

סניף דואר סניף דואר צילום: אוראל כהן

 

בשנת 2016 החלה החברה להשביח ולמכור נכסי נדל"ן, אשר תרמו לרווח התפעולי כ- 7 מיליון שקל, ובמקביל, בשנת 2015 נרשמה הכנסה כתוצאה מרישום חשבונאי בשל ביטול התחייבות אשר תרמה לרווח התפעולי כ-21 מיליון שקל. בנטרול נתונים אלו, הרווח התפעולי הריאלי לשנת 2016 עמד על כ-73 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ב-2015 - צמיחה של כ-16%.

 

מלבד נתונים פיננסיים מפרסם הדואר את מספר החבילות שהוזמנו מחו"ל לישראל – 52 מיליון, גידול של 27.2% בהשוואה לשנה שעברה. כמו כן, במהלך השנה נחתמו הסכמים שיתוף פעולה עם Next, eBay ו-Gett ועל הקמת 320 מרכזי מסירת חבילות שאינן סניפי הדואר במטרה לצמצם את זמני ההמתנה בסניפים ואת זמני מסירת החבילות.

 

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר: "בשנת 2016 המשכנו את יישום תכנית ההבראה, כאשר יישומה בא לידי ביטוי בשיפור משמעותי בכל מדדי השירות בהם צמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר וייעול תהליך מסירת החבילות, וכן במדדים העסקיים המעידים על התייצבות פיננסית ואף צמיחה משמעותית ברווחיות. אני מאמין כי מימוש התכניות העסקיות של החברה בשנים הקרובות ירחיב את פעילותה לתחומי עיסוק נוספים ויביא לצמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות החברה לאורך זמן".

 

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ציין "בזכות שורה של מהלכים שביצענו במהלך השנה כמו הרחבת נקודות המסירה ללקוחות, משלוח המסרונים וחתימת ההסכמים עם השותפים האסטרטגיים השונים, ראינו שהציבור חזר להאמין בדואר ישראל. אנו נעשה הכל על מנת להמשיך מגמה חיובית זו גם בשנים הקרובות, לצד המשך יישום תכנית ההבראה יחד עם עובדי החברה וארגון העובדים, ותוך התמקדות בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה בתחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחויות והבלדרות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x