$
בארץ

יאיר המבורגר: "הייתי רוכש עוד חברת ביטוח אך לא יתנו לי"

יו"ר הראל המכהן גם כיו"ר איגוד חברות הביטוח אמר אתמול בוועדה של סוכני הביטוח: "הרגולציה לא רואה את חברות הביטוח. אי אפשר לדבר רק על מחיר, מחיר, מחיר". הוא קרא לסוכנים להתאים עצמם לעולם החדש והסביר כי יהיו גם ערוצי שיווק ישירים

רחלי בינדמן 09:0328.02.17

"קיים חוסר ודאות בעולם ובארץ. יש לכך השלכות על כולם, בעיקר על ענף הביטוח ובעיקר על שוק ההון. הם הולכים ביחד ולא ניתן להפריד ביניהם. כאשר יש חוסר ודאות בשוק ההון, זה מכתיב גם את מצבנו. הדבר הכי ודאי זה חוסר הוודאות", כך אמר אתמול יו"ר איגוד חברות הביטוח הטרי ויו"ר קבוצת הראל ביטוח יאיר המבורגר. הדברים נאמרו בוועדה לבחינת עתיד ענף הביטוח שהקימה לשכת סוכני הביטוח ובראשה עומד השר לשעבר גדעון סער. "לגבי שוק הביטוח שהוא שוק רגיש, אני אופטימיסט חסר תקנה. דוד בן גוריון אמר שאי אפשר לחיות בארץ מבלי להיות אופטימיסט. על אותו משקל, אי אפשר להיות בעל עסק גדול מבלי להיות אופטימיסט".

 

המבורגר התייחס גם לרגולציה המתהדקת על הענף :"הם עשו דברים גדולים, החשיבות שלהם לחיזוק הקשר בינם לחברת הביטוח וללקוח. בזכות הרגולציה המון דברים גדולים קורים בענף". עם זאת, המבורגר ציין שהוא מוטרד מעודף הרגולציה ומחוסר המידתיות. "כמות החוזרים בלתי רגילה וכל חוזר הוא דרמטי. רפורמה רודפת רפורמה".

 

בהמשך הסביר המבורגר את המלכוד בו נמצאות חברות הביטוח שעיקר רווחיותן מבוססת על רווחי השקעות: "המצב הנוכחי הוא ששוק ההון ללא ריבית, אז כדי להביא תשואה יש לקחת סיכונים וכדי לקחת סיכונים צריך לרתק הון. מצד שני יש את הוראות הסולבנסי שתכליתן מעבר משיטה חשבונאית לשיטה כלכלית ולכן נדרש להביא יותר הון. כדי לשרוד בשוק צריך או פרמיות עם מרווחים סבירים או שוק הון חיובי". במילים אחרות המבורגר הביע דאגה מכך שמצד אחד ההכנסות מהפעילות נחתכות בגלל תחרות ורגולציה ומצד שני אין פיצוי ברווחים משוק ההון.

 

יאיר המבורגר, יו"ר הראל ויו"ר איגוד חברות הביטוח יאיר המבורגר, יו"ר הראל ויו"ר איגוד חברות הביטוח צילום: מיה כרמי-דרור

 

"הטענה שלי נגד הרגולציה, שהיא לא רואה את חברות הביטוח. לא ניתן לדבר רק 'מחיר מחיר מחיר'. מצד אחד הריבית נמוכה, מצד שני התשואה בשוק אפסית ולכן צריך לקחת סיכונים. לכן הסיטואציה לא קלה", אמר יו"ר איגוד חברות הביטוח, אך ציין כי "המצב של רוב החברות טוב נכון לעכשיו".

 

בהתייחסו לעתיד החברות אמר המבורגר: "כבר לפני כמה חודשים הודעתי להנהלה שלי, ואני אומר זה גם היום - מי שלא יעשה שינויים דרמטי בחברה שלו, לא יהיה קיים בתוך 9-10 שנים". והפנה זרקור גם לצורך בשינוי הקשר עם סוכני הביטוח: "גם סוכני הביטוח יצטרכו להשתנות. רובם סוכנים טובים מאוד והם יצטרכו להתרגל לשוק אחר". לדבריו, הסוכנים של דור העתיד יעבדו יותר באמצעים דיגיטליים ויתרכזו לא רק במכירה אלא גם בייעוץ, בהכוונה ובשירות.

 

"העתיד הוא מודל של חברות ביטוח המשלבות הן ערוץ ישיר והן ערוץ של סוכנים – אין ברירה, זוו מלחמת הישרדות.

 

המבורגר אף טען כי לו יכול היה לרכוש חברת ביטוח נוספת היה עושה זאת אך מפאת גודלה של הראל לא יתנו לו.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x