$
בארץ

סכסוך העבודה בכלל ביטוח: עובדי המוקד הטלפוני נטשו את עמדותיהם למשך שעה וחצי

העובדים מוחים על התנהלות החברה במו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי ודורשים להגדיל את שכר המינימום ל-6,000 שקל בחודש ולמנוע קיצוץ בתוספות השכר הקבועות

רחלי בינדמן 16:0327.02.17
הסכסוך בין עובדי כלל ביטוח להנהלה בראשות איזי כהן נמשך. היום נטשו עובדי המוקד הטלפוני של כלל בפתח תקווה את עמדותיהם למשך שעה וחצי במחאה על המחלוקות בין ההנהלה לוועד העובדים ביחס לחידוש ההסכם הקיבוצי.

אתמול עזבו עובדי מטה ההנהלה של כלל בשכונת עתידים בת"א את מקומותיהם וירדו ללובי הראשי של החברה והניפו שלטי מחאה נגד המנכ"ל בהם נכתב כי הוא דואג יותר לפסנתר הכנף העומד במקום מאשר לתנאי העסקתם. בלב הסכסוך בין ההנהלה לעובדים עומדת דרישת העובדים להגדלת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקל, כפי שהונהג לאחרונה בהראל ביטוח ודרישתם לשמר את תוספות השכר הקבועות בהסכם הקיבוצי הקודם של יותר מ-3% בשנה בעוד ההנהלה דורשת לקצץ בתוספת הקבועה על רקע השחיקה ברווחיות בענף הביטוח.

 

השכר הממוצע של למעלה מ-4,000 עובדים הכלולים בהסכם הקיבוצי עומד על 10.6 אלף שקלים בחודש והעלות החודשית של העסקת עובד כזה עומדת על 16.1 אלף שקלים בחודש. כלל צפויה לסכם את 2016 ברווח כולל של 50-150 מיליון שקל בחודש וזאת גם בשל שחרור עתודות הון בהיקף של 300-400 מיליון שקלים שהתקבלו בזכות עלייה בעקום הריבית במשק.

 

מי שמסייע לעובדי כלל במאבקם הוא יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שמתמודד בימים אלו בקרב על ראשות ההסתדרות מול שלי יחימוביץ'.

 

עמדות נטושות במוקד הטלפוני בכלל ביטוח. העובדים מוחים על התנהלות המו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי עמדות נטושות במוקד הטלפוני בכלל ביטוח. העובדים מוחים על התנהלות המו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי צילום: דן לזר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x