• תפריט
בארץ

סופית: אל על חתמה על הסכם עם הטייסים הוותיקים שלה

לאחר שאתמול סיכמה חברת התעופה על התנאים לסיום המשבר, כעת נחתם הסכם סופי בין הצדדים. טייסים מעל גיל 65 יקבלו תגמול נוסף על הדרכות, וכל טייס שיבקש לפרוש יקבל מענק של 500 אלף שקל לפחות

תומר הדר 17:3617.02.17

לאחר שאתמול סוכמו עיקרי ההסכם בין אל על וטייסיה הוותיקים, מודיעה כעת החברה כעת באופן רשמי על חתימת הסכם סופי בין הצדדים. על פי ההסכמות שהושגו בין הצדדים, טייסים ותיקים שגילם הוא מעל 65 יקבלו תגמול נוסף על הדרכות. במקביל כל טייס מעל גיל זה שיבקש לפרוש יקבל מענק של לפחות חצי מיליון שקל.

 הסכסוך בין הצדדים נגע ל-40 טייסים שגילם הוא מעל 65. לפי החוק הבינלאומי, לטייסים מעל גיל זה אסור להטיס מטוסים באופן מסחרי, ומשכך הם בעצם מקורקעים, מה שמאפשר להם לעבוד אך ורק בתפקידי הדרכה שעליהם מקבלים שכר נמוך יותר מזה של טייסים פעילים. לפי ההסכם שאליו הגיעו הצדדים, שכרם ומעמדם של טייסים ותיקים (שהגיעו לגיל 65) יישמר, והם ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר ולא כאנשי צוות קרקע. כמו כן סוכם כי שכרם של הטייסים הוותיקים, המשמשים למעשה כמדריכים, יועלה ויושווה לזה של שכר הקברניטים בחברה, ויתעדכן בהתאם לתוספות השכר והוותק של הקברניטים. עדכון השכר שעליו הסכימו הצדדים, יבוצע רטרואקטיבית החל מינואר 2017. כמו כן, סוכם כי המדריכים הוותיקים יקבלו תגמול נוסף על כל הדרכת סימולטור שיבצעו. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן צילום: צביקה טישלר

בנוסף לכך, כפי שפורסם אתמול, כל טייס שיפרוש פרישה מוקדמת מן החברה יקבל מ-500 אלף שקל (לדרגת קצין ראשון) ועד 600 אלף שקל (לקברניט). במקביל ועד הטייסים יקים קרן מיוחדת שתעניק פיצוי נוסף לעובדים הפורשים מעבר לפיצוי שאותו יקבלו מהחברה.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "בתום מו"מ מורכב, אפשר לברך על המוגמר. על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה על כלל ענפיה". מנכ"ל אל על דוד מימון: ״אני שמח על חתימת ההסכם המסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני הנוסעים שנפגעו בתקופה האחרונה. אני סמוך ובטוח כי כעת נוכל יחד בידיים שלובות להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות וכלל עובדי החברה".

 

מוועד טייסי אל על נמסר: "אנו מברכים על חתימת הסכם חשוב וחיוני לחברה, שמסדיר את כללי העסקתם של הטייסים הוותיקים בני ה-65 באופן הוגן ומכובד בתפקידי טייסים בלבד. ההסכם זהה כמעט לחלוטין לזה שהצענו לפני חודשים רבים, ולצערנו לא נחתם כבר אז והיה יכול לחסוך את הסבל לנוסעים ולעובדים ואת הפגיעה בחברה. ליבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה. בניגוד לפרסומים, טייסי אלעל ממתינים להשלמת ההסכם עם שאר מגזרי העובדים מתוך אחריות ושותפות לעתידם ולעתיד החברה. אנחנו, טייסי אל על, נמשיך כתמיד להטיס את נוסעי החברה באחריות ובבטיחות".

10תגובות
בטל שלח
  • חזיריה (ל"ת)
    ניר צוק, (18.02.17)
  • על החברה, בעליה ובועליה כולם מנסים לחגוג - ההנהלה הבכירה, הבעלים שמתנהלים כמו בעלים של פיצריה, וכמובן הטייסים שיש להם חברה. יתר העובדים מרוויח שכר בסיס פנסיוני מתחת לממוצע במשק

    הבעיה היא ששכר העובדים הולך ונשחק ויורד וישנם אפילו עובדים המקבלים השלמת הכנסה מביטוח לאומי- כי לחברה שמשלמת ל500 מנכלי"ם (הטייסים והמנהלים האמיתיים), כולל 150-200שמרווחים מעל מאה אלף שקלים - בחברה שהיא 5000 עובדים בלבד - לא נותר לתת משהו סביר לעובד ומי שטוב באמת הולך למקום אחר ולא נשאר.


    פורשת , (18.02.17)
  • ניר צוק טווס במדי טייס כאחד מנפגעי ניר צוק שהשאיר אותי בלוס אנגלס ללא יכולת לחזור הביתה, אני מקווה שאל על תביא צוותים סיניים/זרים להחליף את שודד הדרכים שמחזיק נוסעים כבני ערובה עד קבלת הכופר שדרש!!! מעניין כמה זמן יחזיק ההסכם מעמד עד שהחמדנים וצוק בראשם ידרשו כופר נוסף!!!
    איתן, (17.02.17)
  • זה הסכם? זאת סחיטה לאור היום ! בושה (ל"ת)
    ניב, (17.02.17)
לכל התגובות