$
בארץ

הסכם ההבנות באל על: הטייסים הוותיקים שיפרשו יקבלו חצי מיליון שקל

לאחר הודעת ההסתדרות, גם הנהלת החברה והוועד אישרו את ההסכם. ועד הטייסים: "בכך בא לסיומו משבר בן יותר משנתיים, הטייסים הוותיקים ימשיכו להיות מועסקים בחברה בהסכם עבודה הוגן". סוכם כי הקברניטים הוותיקים שיפרשו יקבלו 600 אלף שקל

תומר הדר 07:3216.02.17

לאחר יום סוער שעבר אתמול על אל על ועל נציגי הטייסים, יצאה הבוקר (ה') הודעה רשמית מטעם ההסתדרות, לפיו הסכסוך באל על הסתיים. גם אל על אישרה: "לאחר מו"מ לילי בהסתדרות, נערך ונחתם מסמך הבנות עם הטייסים: הצדדים יתכנסו לצורך חתימה על הסכם מחייב".

 

במסגרת ההסכמות בין הצדדים, נקבע כי הטייסים הוותיקים שגילם הוא מעל 65 ולא ישמשו עוד כמדריכים - כי אינם מוסמכים להדריך בסימולטורים - יקבלו מענק פרישה בהיקף של 500 אלף שקל לקצין - ואילו קברניט יקבל מענק פרישה של 600 אלף שקל. מעבר לכך, סוכם כי הטייסים הוותיקים יבצעו 10 הדרכות בסימולטור (בעוד שקודם דרשו שמונה).

 

רק אתמול (ד') היה תלוי מעל ראשה של אל על איום של ביטול טיסות - לאחר ששורה של טייסים המכהנים בתפקידים באגף המבצעים של החברה איימו לעזוב את תפקידם - ולשוב להיות טייסים "רגילים" מן השורה - מצב שהיה מותיר את אל על ללא יכולת לטוס בפועל.

דוד מימון, מנכ"ל אל על דוד מימון, מנכ"ל אל על

 

מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של אל על. בכך בא לסיומו משבר בן יותר משנתיים בהסכם שניתן היה לגבש כבר לפני חודשים רבים. הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, ימשיכו להיות מועסקים בחברה בהסכם עבודה הוגן ומכובד - בתפקידי טייסים בלבד, בהדרכה או בתפקידי ניהול. סוכם גם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לאותם טייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים. אנו מודים להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שסייעו רבות בקידום ההסכם. ליבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה".

 

מהנהלת אל על נמסר: "אנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ומסדיר את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. אנו מתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים קהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים כי כעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות ו-6,000 עובדי החברה".

 

השבוע הנוכחי נחשב לאחד הסוערים בתולדות החברה. לפני שלושה חודשים, בעיצומו של המשבר הקודם באל על-בנוגע לתנאי העסקתם של טייסי החברה, הודיעו מספר בעלי תפקידים מרכזיים בחברה בתפקידים ניהוליים באגף מבצעים כי לא יוכלו עוד לבצע את תפקידם לנוכח היותם טייסים בחברה, המצויים בסכסוך מול ההנהלה.

 

בעלי תפקידים אלה מכהנים גם בתפקיד באגף המבצעים וגם כטייסים. עזיבתם את התפקיד אינה גורמת לעזיבתם את החברה, אלא רק לעזיבת התפקיד באגף המבצעים. בהיעדרם, ובהיעדר טייס ראשי שאינו מסוגל בעצם לפעול בתפקידו ללא אותם בעלי תפקידים ניהוליים, החברה אינה מסוגלת לפעול כלל- ובפועל אינה מסוגלת לטוס.

 

התעקשותם של בעלי התפקידים באגף המבצעים לעזוב את תפקידם-והקושי במציאת מחליפים עבורם, נובעים מן הסכסוך הנוכחי בין הנהלת אל על לטייסיה, הנוגע לתנאי העסקתם של טייסים שגילם מעל 65. חוקית, לפי תקנות תעופה בינלאומיות, לא מסוגל טייס מעל גיל 65 להטיס מטוס באופן מסחרי. משום שכך, טייסים ותיקים אלה הועברו לתפקידי הדרכה. אך בתפקידי הדרכה הטייסים משתכרים פחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x