$
רכב

משרד התחבורה הלך לקראת סוחרי מכוניות קלאסיות

תקנה חדשה מתירה לאספני רכב לייבא חמש מכוניות בשנה, במקום אחת, כפי שהיה עד כה

תומר הדר 08:2613.02.17

כמה מכוניות אספנות דרושות לאספן ישראלי ממוצע? התשובה על כך היא חמש בשנה. במסגרת הדיונים בחוק רישוי רכב שנערכו לפני חודשים אחדים עברה "מתחת לרדאר" תקנה שהעלתה את מספר רכבי האספנות המותרים ליבוא מאחד בשנה ללא פחות מחמישה. מדובר במכוניות שגילן הוא יותר מ־30 שנה, שחובבי רכבים קלאסיים מייבאים ארצה לשימושם האישי.

 

"מדובר בתקנה שמיועדת בעצם להיטיב עם סוחרים במכוניות קלאסיות. זה לא מוזיל את מחירי המכוניות, זה לא מיטיב עם אף אחד חוץ מקבוצה מצומצמת למדי של בעלי אמצעים, וזה בהחלט ייצר מסחר שמתישהו ימשוך כנראה את תשומת לבה של רשות המסים", מסביר גורם העוסק בסחר ברכב.

 

 קרייזלר אימפריאל קרייזלר אימפריאל צילום: קרייזלר

 

הליך היבוא של רכב קלאסי מוסדר בחוק, וכולל תשלום של מס קנייה המחושב בהתאם לערכו של הרכב. רוב הדגמים הקלאסיים המיובאים לישראל הם מכוניות ואופנועים מדגמים אקזוטיים ויקרים, שגם מחיר הפשוטים שבהם, כגון פורשה 944, חיפושיות עתיקות ומיקרובוסים של פולקסווגן, עשוי להגיע בקלות ל־80 עד 100 אלף שקל.

 

נתוני משרד התחבורה העדכניים ביותר בנוגע ליבוא רכבי אספנות לקוחים מ־2015. הנתונים אמנם אינם מפרטים במדויק את כמות המכוניות שיובאו ארצה, אך לפי הערכות מדובר ב־600 מכוניות. עם דגמי המכוניות שיובאו לישראל ב־2015 נמנים קרייזלר אימפריאל נדירה, קדילאק אלדוראדו, מרצדס SL, שברולט קורבט, רולס רויס סילבר קלאוד, פורשה 911 ואפילו אלפא רומיאו ג'ולייטה ספיידר בת 50 שנים.

 

רכבי אספנות ניתנים כיום ליבוא וגם למכירה, בתנאי שהמוכר מחזיק במכונית שנה בבעלותו, כלומר לאחר שנה אחת יכול הבעלים למכור את המכונית. "נדיר למצוא אספן שרוכש חמש מכוניות בשנה, גם בחו"ל.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי ההחלטה התקבלה במסגרת הדיונים בחוק רישוי רכב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x