$
בארץ

פרסום ראשון

דו"ח חדש: פתיחת קו הרכבת הישיר ת"א-ירושלים תידחה לסוף 2018

לפי הדו"ח שהוגש למשרד התחבורה, מדובר בדחייה של חצי שנה עד תשעה חודשים בשל עיכובים בעבודות החשמול על הקו שאמור לחבר בין שתי הערים בפחות מחצי שעת נסיעה; האחראית על העבודות היא חברת SEMI הספרדית

ליאור גוטמן 22:2917.12.16

משרד התחבורה קיבל לידיו דו"ח מקצועי שמצביע לראשונה על כך שפתיחת הקו הישיר בין תל אביב וירושלים עלולה להידחות בחצי שנה עד תשעה חודשים.

 

 

 

מדובר בדו"ח שהוזמן כדי לבדוק את ההתקדמות בחשמול מסילת הרכבת בין תל אביב לירושלים, כאשר מי שחתום עליו הוא חברת הבקרה של משרד התחבורה שמלווה את הפרויקט. הקו החדש בין תל אביב לירושלים, במקביל לקו הישן, אמור לחבר את שתי הערים בפחות מחצי שעת נסיעה. הפתיחה המקורית תוכננה לתחילת 2018 אבל החשש הוא שתידחה לסוף 2018, אם לא מאוחר יותר.

 

 

 צילום: הילה ספאק

  

הדו"ח שהוגש מטריד גורמים בענף התחבורה. הפרסומים על דחייה בלו"ז ההשקה נחשפו בספטמבר האחרון בכלכליסט כבר בתקופת החגים האחרונה החלו להתגלות ניצנים שמעידים על עיכוב לרבות תכנון ראשוני של עבודות החשמול שטרם הושלם; פריסת קווי החשמל שלא החלה; עבודות על תחנות תשתיות החשמל שנמצאות בחיתוליהן; והזמנת ציוד מחו"ל שלא בוצעה.

 

מי שאמורה לעשות את כל אלה היא SEMI הספרדית שזכתה ב-2015 במכרז בהיקף של כ־2 מיליארד שקל. המכרז כולל חשמול של כ־420 קילומטרים של קווי רכבת, הקמת 14 תחנות שנאים, תכנון והקמה של מערכת הולכת חשמל עילית, תכנון והקמת מערכת שליטה והקמת רשת חשמל במתחמי ומוסכי הרכבת.

 

מהרכבת נמסר בתגובה ש"דו"ח כזה מוכר והוא מצביע על פערים בעמידה בלוחות הזמנים של חלק מאבני הדרך החוזיות של הקבלן. דבר זה טופל על ידי הרכבת והקבלן, באמצעות גיבוש פתרונות חלופיים שיבטיחו את פתיחת הקו במועד שתוכנן".

 

 

 

מחר (א') אמור בית המשפט העליון לדון בערעור של אלסטום כנגד זכיית SEMI וזאת לאחר שהשופטים שדנו בו באוקטובר האחרון המליצו לשלב בעבודה על הפרויקט בין שתי החברות, וזאת כדי לגשר על פערים לכאורה שהתגלו בניהולו. הרכבת לא הצליחה לגשר על הפערים מה שיוביל מחר לדיון שיקבע מה עלה בגורל המכרז.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x