• תפריט
מבחני רכב

2 ליטר לכל פועל

המאזדה 3 בגרסת 2.0 ליטרים היא חבילה חריגה בשוק המשפחתיות. רק לא לפחד מהמנוע הגדול

תומר הדר 22:1428.08.16

נתחיל בעיקר: מאזדה 3 היתה במשך שנים המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, חלום מעמד ביינימי שדי היה באזכור שמו כדי לייצר פרפורי התרגשות בליבם של עשרות אלפי מחזיקי מכוניות ליסינג.

אלא שמאז השתנה שוק הרכב הישראלי באופן ניכר: מכוניות משפחתיות כבר אינן משאת נפשם של הרוכשים - וגם מאזדה, מובילת שוק הרכב הישראלי במשך שנים רבות פינתה את מקומה למתחרות מקוריאה. ובנוסף הדור הנוכחי של מאזדה 3, שהגיע לישראל ב־2013, לא צויד במנוע בנפח 1.6 ליטרים כמקובל בשוק, אלא במנוע בנפח 1.5 ליטרים. זה הספיק. וכך הודחה מלכת המכירות. הפתרון של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, הוא ארגון מחדש של מערך הדגמים: לא עוד מנועי 1.5 ליטרים לגרסה הבסיסית של מאזדה 3, אלא מנועי 2.0 ליטרים. ההבדל ניכר: מנועי ה־1.5 ליטרים של מאזדה מפיקים 120 כוחות סוס, מנועי ה־2.0 ליטרים 165 כוחות סוס.

 


 

המחיר, 130 אלף שקל, מקביל למחירי מכוניות משפחתיות מתחרות שמצוידות במנועי 1.6 ליטרים ורמת האבזור כוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה בעברית. במקביל, היבואנית תמשיך לשווק את מאזדה 3 בגרסה בעלת מנוע בנפח 1.5 ליטרים, במחיר של 127 אלף שקל. מדובר במערך דגמים מבלבל, אך השורה התחתונה היא שגרסת ה־2.0 ליטרים תהיה כעת יותר נגישה לציבור.

מאזדה 3. מאיימת על השמרנות מאזדה 3. מאיימת על השמרנות צילום: עמית שעל

 

הרושם הראשון: מאזדה 3 בגרסת ה־2.0 ליטרים היא מכונית חזקה באופן משמעותי מן ה־3 בגרסת ה־1.5 ליטרים. במקומות שבהם גרסת ה1.5 ליטרים נאבקה מעט, גרסת ה־2.0 ליטרים לא מתאמצת כלל. תא הנוסעים של ה־3 בגרסה הבכירה אינו שונה מהותית מזה של אחותה הצנועה יותר. הוא מרווח במידה סבירה בחלקו הקדמי ומעט צפוף באזור הספסל האחורי. איכות הפלסטיקה בדגם הבסיס סבירה ומערכת המולטימדיה, כדרכן של מערכת רבות שעוברות התאמה לשוק הרכב הישראלי, קצת מבלבלת. בסך הכול, ה־3 בגרסת ה־2.0 ליטרים החדשה מהווה שיפור ניכר ביחס לגרסת הבסיס ששווקה עד כה בישראל ולקוחות שירכשו אותה, או יקבלו אותה בליסינג, יהנו מחבילה חריגה בשוק המשפחתיות האפרוריות. עם זאת, בל נשכח שהשוק הישראלי עדיין נחשב לשוק שמרני. כלומר, למרות שמאזדה 3 בגרסת ה2.0 מציעה יתרונות מהותיים ביחס לגרסת ה־1.5, לקוחות רבים עלולים להירתע מן העובדה שמדובר במכונית בעלת מנוע גדול.

 

מאזדה 2.0 3 Sport

מנוע: בנזין, 1,998 סמ"ק,

165 כ"ס, מומנט מרבי 21.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 208 קמ"ש, זינוק ל־100 ב־8.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן – 17.2 ק"מ לליטר. נתוני מבחן – 11.9 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 130 אלף שקל

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות