$
בארץ

שיקוע מסילת הרכבת בחיפה יוצא לדרך לאחר שלוש שנים

לכלכליסט נודע כי הסכם שמתגבש למימון הפרויקט בין האוצר ורשות מקרקעי ישראל יאפשר לשקע את המסילה לאורך קו החוף של חיפה

ליאור גוטמן 08:3126.11.14

אחרי שלוש שנים של עיכובים, פרויקט שיקוע מסילת הרכבת בכניסה לחיפה יוצא לדרך. ל"כלכליסט" נודע כי הסכם שמתגבש בין האוצר, עיריית חיפה ורשות מקרקעי ישראל למימון הפרויקט בעלות של 1.3 מיליארד שקל הוא שצפוי לאפשר את הוצאתו לפועל. ההסכם בין הצדדים כבר עבר את שלב הטיוטות, ומחכה לחתימה סופית. ברכבת מקווים כי התוכנית תצא לדרך בסוף 2015 או לכל המאוחר בתחילת 2016.

 

פרויקט שיקוע מסילת הרכבת יתבצע בקטע של 2 ק"מ לאורך קו החוף של חיפה. מדובר בחלק מפרויקט תשתית רחב היקף של רכבת ישראל, שמבקשת זה 3 שנים לערוך התאמות בכל מסילות הברזל בארץ, כך שיאפשרו הנעה חשמלית של הרכבת.

 

ראש עיריית חיפה יונה יהב עיכב את התוכנית באיזור קו החוף של חיפה, וטען כי הפרויקט יכער את האזור. ההסכמה הושגה כעת תאפשר להנמיך את מסילת הרכבת, ולמנוע פגיעה נופית באזור.

 

יונה יהב ראש עיריית חיפה יונה יהב ראש עיריית חיפה צילום: ענר גרין

 

במסגרת ההסכם בין הצדדים, תוכל רשות מקרקעי ישראל לשווק מאות יחידות דיור באיזור. התוכנית כוללת פרויקט דגל של העירייה במסגרתו יוסב שטחו המערבי של נמל חיפה לחזית ים עירונית שתכלול שימושי פנאי, תיירות, מסחר, תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור.

 

עיריית חיפה הסכימה במסגרת התוכנית לקדם תוכניות בנייה בעיר התחתית. לאחר השיקוע יוקמו 4,400 יחידות דיור במבואות הדרומיים של העיר חיפה, 300 יחידות דיור בבת גלים ועוד 1,200 יחידות דיור באיזור בסיס ההדרכה של חיל הים. 500 יחידות דיור יוקמו באיזור סטלה מאריס.

 

האוצר יעניק התחייבות ראשונית של 800 מיליון שקל למשרד התחבורה או לרכבת כדי להתחיל את עבודות השיקוע. במקביל 500 מיליון שקל שהוקצבו בעבר לביצוע עבודות תשתית של הרכבת באיזור פארק הכט בדרום חיפה יועברו למינהלת הפרויקט להשלמת עלות הביצוע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x