$
בארץ

עובדי סקטור המינהל בנמל אשדוד שבו לעבודה סדירה

העובדים שבתו הבוקר בעקבות ניסיונות לכאורה של מנכ"ל החברה יצחק בלומנטל, להשתמש בשירותים של נהג צמוד. ההסתדרות הבהירה כי אין אפשרות לקחת נהג לצורכי המנכ"ל

ליאור גוטמן 15:4824.04.14

ועד סקטור המינהל בנמל אשדוד הורה לנהגי החברה לחזור לעבודתם וזאת לאחר שהנהג שעבר לעבוד תחת המנכ"ל בלומנטל חזר למשמרת. הבוקר הודיעה יו"ר ועד סקטור מינהל, מיכל לוגסי, על הפסקת פעילותם של צוות הנהגים של הנמל.   

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הזכיר שההסכם הקיבוצי בין עובדי הנמל להנהלה, שנחתם עוד בשנת 2007, קבע שנהג של מנכ"ל מהווה משרת אמון והיא מחוייבת בחוזה אישי, כך שלא ברור מדוע חשב מישהו לקחת לעצמו נהג שאמור לפרוק מכוניות. אדרי הדגיש שמאחר ולא תוכננה אף פריקת מכוניות עד מוצ"ש, ההשבתה הנוכחית של נהגי החברה לא גרמה נזק לנמל.

 

סקטור המינהל בנמל אשדוד הוא צוות קטן יחסית שמונה פחות מעשרה עובדים ואחד מתפקידיו העיקריים הוא פריקת כלי רכב חדשים שמגיעים לישראל. נמל אשדוד משמש כמונופול בתחום ועל פי נתוני הרשות להגבלים עסקיים, שהעמידה את הנמל לשימוע בנושא, מעל ל50% מכלל המכוניות החדשות שמגיעות בשנה נתונה לישראל נכנסות בשערי נמל אשדוד.

 

נמל אשדוד (ארכיון) נמל אשדוד (ארכיון) צילום: צפריר אביוב

 

לטענת לוגסי, הנימוק לשביתה היה ניסיונות לכאורה של מנכ"ל החברה יצחק בלומנטל, להשתמש בשירותים של נהג צמוד. "בעבר היה תקן לתפקיד נהג מנכ"ל הנמל, אך תקן זה בוטל על ידי המנכ"ל הקודם, שוקי סגיס, שהחליט לנהוג בעצמו ולתת דוגמא אישית להתנהלות צנועה", אמרו שם, והוסיפו שלאחר כניסתו של בלומנטל לתפקיד המנכ"ל הוא

סירב בלומנטל לקבל נהגים פנויים ממאגר הנהגים ודרש לקבל נהג מסוים בלבד.

 

"דרישתו זו גרמה לשיבושים בסידור העבודה של הנהגים ואילצה את הנמל להזמין נהגי קבלן, שעלותם עולה בהרבה על עלות עבודתו של נהג נמל", אמרו בוועד.

 

אם לא די בכך, לוגסי טענה שבלומנטל מנסה לעשות בנמל כבתוך שלו: "ערב חג הפסח דרש בלומנטל מרמ"ד משאבים לוגיסטיים של הנמל, להעמיד לטובת עוזרו האישי ליאור שטרק, רכב תפעולי גדול של הנמל לשימושו האישי במהלך ימי החג. דבר זה אסור בתכלית האיסור, מה גם שעוזרו האישי נהנה מרכב צמוד של חברת ליסינג שהנמל משלם תמורתו".

 

מנמל אשדוד נמסר הבוקר בתגובה לשביתה: "מדובר בניסיון גס להתערב בסוגיות הנמצאות בסמכות ההנהלה. הנהלת החברה לא תאפשר לוועדים להמשיך לנסות להתערב בנושאים הקשורים באחריות ניהולית. למנכ"ל הנוכחי, כמו לקודמיו ולמנכ"לים אחרים בחברות ממשלתיות, ישנו תקן של נהג קבוע. המנכ"ל החליט לוותר על תקן זה על מנת לחסוך לחברה. עקב שעות העבודה המרובות של המנכ"ל ומשיקולי בטיחות, ישנן נסיעות שמצריכות סיוע מעת לעת בנהג של החברה. החברה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להחזרת העבודה לסידרה ותנקוט באמצעים כלפי העובדים ששיבשו את העבודה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x